2016. augusztus 1., hétfő

Bud Spencer emlékére

főztem csilis babot, igaz nem most, hanem még mikor szegény jobblétre szenderült. Igazából nem voltam egy nagy fanatikus Bud Spencer rajongó, de hát szerettem persze a csihi-puhis filmjeit. És ami fura, hogy eddig soha nem készítettem csilis babot, pedig nagyon finom lett, és nem is értem, hogy nem jutott ez eddig az eszembe. Igaz én nem készítettem nagyon csípősre, mert Krisztián nem igazán bírja, de aki erősebben szereti, az nyugodtan tegyen bele sok-sok erős paprikát :)
Hozzávalók:
  • fél kg sertés darált husi
  • egy konzerv vörösbab, vagy aki meg tudja normálisan főzni, rendes fejtett bab
  • egy nagy fej hagyma
  • egy kukorica konzerv
  • 1 szál sárgarépa
  • 1 kiskanál só
  • 1 kiskanál bors
  • 1 evőkanál majoranna
  • 1 kiskanál bazsalikom
  • 1 evőkanál fűszerpaprika
  • 2 paradicsom, vagy helyette paradicsom püré
  • kevés olaj
A hagymát kevés olajon megdinszteljük, majd kifehérítjük rajta a husit. A répát megpucoljuk, gyufaszálra vágjuk. Ha a hús már megpirult, akkor hozzáadjuk a zöldségeket és a fűszereket, és ha kell, akkor egy kevés vizet. Többször megkeverve kb 15 percig főzzük, illetve amíg a répa meg nem puhul. Aki nagyon szeretne hozzá köretet, főzhet tésztát, vagy rizst hozzá, mi csak így ettük, és nagyon finom volt.

1 megjegyzés:

  1. Ettől én is kedved kaptam készíteni, jól néz ki nagyon. Én sem szeretem túl erősen ;)

    VálaszTörlés