2012. április 2., hétfő

Krisztián

imádja a Lidlis akciókat, aminek a keretén belül a múlt héten vett 4 db brokkolit. Négyet. Tényleg annyit. Komolyan, van aki tényleg szereti a brokkoli ízét? Van egyáltalán a brokkolinak íze? És van még olyan ember, aki 4 db brokkolit vesz meg csak azért, mert mondjuk féláron van? És ha van még ilyen, akkor végiggondolja a vásárló, hogy aki ezt megfőzi, az majd mennyit fog elmélkedni rajta, hogy mi a jó fenét főzzön 4 egész darab brokkoliból? Ha van még ilyen, jelentkezzen már, összeismertetném Krisztiánnal :D
Szóval miután túl lettem azon a sokkon, hogy a hűtőben 4 darab brokkoli lakik, elkezdtem gondolkozni, hogy mit kezdjek velük, hogy minél hamarabb eltűnjenek onnan. Még egy zöldség van, amit a brokkolihoz hasonlóan nem szeretek, az a kelbimbó. Na abból is van egy zacskóval a mélyhűtőben úgy 1-2 éve :) Azt megfőzni sem vagyok hajlandó.
Az első kézenfekvő gondolat a rakott brokkoli. Ezt le sem írom, nem egy nagy kaland megcsinálni, ha jó sok tejföllel esszük, akkor az sikeresen elnyomja a brokkoli ízét is... :)
A másik hatalmas ötletem a brokkolifasírt. Hasonlóan készül, mint a karfiolfasírt, azt már egyszer ide leírtam. A brokkolikat megpároljuk, botmixerrel összemixeljük, rakunk hozzá egy-két tojást (mai tojásárak mellett szigorúan csak egyet), én reszeltem bele még sajtot, beáztatott zsemlét, és meghempergetjük szemlemorzsában és megsütjük. Hirtelen ötlettől vezérelve én nem zsemlemorzsában, hanem dióban forgattam meg, azt gondoltam, hogy ennek a semmi ízű brokkolinak jót fog tenni valami különlegesség. Hát elég nagy hiba volt, mert igazából nem lett tőle sokkal finomabb a fasírt, ugyanolyan, mint zsemlemorzsában, csak sokkal drágább :) Én nem olajban szoktam megsütni, hanem ráteszem zsírpapíros tepsire és 200 fokon 20 perc alatt megsütöm, így nincs olajszag és nem szívja meg magát a fasírt. Kukoricasalátával egészen jó :)


Viszont nagyon finom a brokkolis tészta. Ezt anya mondta, hogy csinált egyszer. A receptet nem mondta el akkor, én meg azóta sem kérdeztem meg, így aztán kreáltam magamnak egy brokkolis tészta receptet.
A brokkolit megfőzzük, vagy akinek több ideje van vele bíbelődni, az párolhatja is, nyilván úgy sokkal egészségesebb lesz a kaja, benne marad a sok hasznos anyag, ami főzéssel kijön. Viszont én Editke mellett elsősorban a könnyen elkészíthetőségre törekszek, minimális odafigyeléssel készüljön jó kaja, ez a célom :) Ha megfőtt/megpárolódott leszűrjük és egy serpenyőbe tesszük.
Öntünk alá egy kis olajat, meghintjük liszttel és öntünk rá tejet és összeforraljuk, mintha besamelmártást csinálnánk. Besűrűsítjük, sózzuk-borsozzuk. Én tettem bele fokhagymás ízbombát, nyilván a rendes fokhagymától még finomabb lett volna. Lehet bele reszelni sajtot is, vagy majd csak a végén tenni bele. Főztem hozzá pennét, összeforgattam a mártással és kész is. Szerintem ez a tuti brokkolis recept, nincs az a nagy vad brokkoli vagy inkább a káposztafélére jellemző káposztaféle íze :)


 Több brokkolis recept nagyon nem jutott eszembe. Ami még nagyon finom, de a tejszín miatt most én nem eszek, az a brokkolikrémleves. Ha a tetejére még pirított mandula is van, az a legjobb. Majd egyszer, ha eszek már én is tejszínt, akkor csinálok és beteszem ide a receptet.

Amíg én a brokkolis kajákkal bajlódtam, szegény Editkém beesett a székek közé és megszerezte élete első kis sportsérülését :( Nagyon sajnáltam szegényt, úgy bőgött, alig akarta abbahagyni. Kellett nekem kivenni a járókából...

6 megjegyzés:

  1. Az ciki, ha én elküldtem az uram, hogy tankoljon be az akciós brokkoliból :D???

    Persze addigra már nem volt akciós, így ő csak egyet hozott.

    Editke nem szereti a brokkolis cuccokat? Dénes nagyon szereti, így én a fagyóba is szoktam tenni pici zacsikba, és ha nincs itthon semmi bébikaja, akkor csak bedobom egy kis vízbe krumplival vagy egy kis rízzsel pici olaj, csirke vagy sajt, és már kész is. Dénes nagyon szereti :D

    VálaszTörlés
  2. ja Judit voltam :D

    VálaszTörlés
  3. :D Dehogy ciki! Editke konkrétan nem eszi meg azt, amit én főzök neki, így nem is erőlködök, üvegeset kap és kész. Amúgy a brokkolis bébikaját megeszi, de nem a kedvence, rám ütött :) De majd a brokkolis tészta, az a kedvence lesz neki is, ha egyszer is eszik már normális kaját.

    VálaszTörlés
  4. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  5. ...én már ismerem Krisztiánt...
    Lehet brokkoli krémlevest is csinálni, bár annak kétségtelenül brokkoli íze van :)))
    Meg tejfölös, morzsás brokkolit is, a lengyeles karfiol mintájára, meg párolt brokkolit sajttal, na jó, abbahagyom, mert nem akarom, hogy rosszul legyél! Puszika Editkém sport sérülésére!

    VálaszTörlés
  6. Kedves Nővérkém, oda is írtam, hogy brokkoli krémleves, csak abban van tejszín, azt még nem eszek :) Lengyeles karfiol, miket tudsz te? :D Editkének átadtam a Keri-puszit, mintha halványodott volna azóta a lila csíkja :D

    VálaszTörlés