2012. április 29., vasárnap

Tojáspörkölt

Lehet csak nekem volt újdonság kb 2 évvel ezelőtt a tojáspörkölt, de mi otthon sose ettünk ilyesmit. Pedig a főtt tojást minden létező formában nagyon szeretem (töltött tojás, tojáskrém sokféleképpen :)), így muszáj volt kipróbálnom ezt a receptet is. Andrea munkatársamtól hallottam és láttam először ezt a kaját, sőt mi több, meg is kóstoltam akkor, és hát szerelem lett első ízlelésre, bár ez eléggé csöpögősen hangzik, de igaz. Miután én így ismeretséget kötöttem a tojáspörkölttel, a következő lépés az volt, hogy Krisztiánnal is megszerettessem ezt a kaját, mert magának az ember nem tud csak egy adagot főzni, meg amúgy is, én nem főzök egy nap kétfélét, így muszáj volt valahogy beadagolnom neki a tojipörköltet. Először azt hitte, hogy viccelek vele, hogy abba a pörköltalapba én tényleg főtt tojást fogok tenni. Szerintem azt gondolta, hogy jól megviccelem, és neki csinálok meglepetés tojáskrémet, már biztos fente rá előre a fogát. De kivételesen nem hülyéskedtem vele, és tényleg képes voltam beletenni a főtt tojásokat a pörköltalapba, akkor már csak hüledezve nézte, hogy mi fog ebből kisülni/kifőni a végére. Azt hiszem, az első gyártmányomat meg sem kóstolta, nem volt elég mersze hozzá. De elfogyott úgy is, szóval nem kellett az ő segítsége hozzá. Aztán szépen lassan csak bele-bele evett (hm, mint most Editke kb :)), és végül megszerette. Már nem tiltakozik, ha tojáspörköltet akarok enni, hanem segít megfőzni hozzá a tésztát és jó étvággyal meg is eszi. Mondom én, hogy minden el lehet fogadtatni a férfiakkal, csak türelem kell hozzá :)
És akkor a recept:
Teljesen egyszerű. Csinálunk jó sok hagymából és paprikából pörkölt alapot. Közben megfőzünk fejenként minimum 3 darab tojást keményre. Ha kész a pörköltalap felszeleteljük a tojásokat kisebb kockákra, vagy karikára, kinek hogy esik jól, és beleforgatjuk a pörköltalapba. Utána teszünk még hozzá tejfölt, ki hogy szereti, én nagyon sok tejföllel szeretem. Lehet enni rizzsel is, de én a kevésbé diétás változatot szeretem, tésztával. Egyszer, gyors és nagyon-nagyon finom kaja, érdemes kipróbálni. (A képen nem túl bizalomgerjesztő, de adjatok neki egy esélyt!)


Editkével az oldalamon muszáj főznöm néha, mert annyira kíváncsi minden konyhai műveletre, hogy legegyszerűbb felvenni és mutatni neki, hogy mit hogyan csinálok, mert különben az egész főzés alatt ott áll vagy ül a lábam alatt és hisztizik. Emiatt a csípőcsontom már tropára ment, de anyukám szerint én is ilyen voltam kicsinek, hát most visszakapom. És mivel mindig ott van, ezért mindenbe bele kell kóstolnia. És persze tudom én, hogy még csak 10 hónapos, és pont nem kéne neki ilyen hagymás-paprikás dolgokat enni, pluszban még tejallergiás is, tehát a tejföl az végképp nem neki való (amúgy meg már lehet kinőtte, szóval azért annyira nem gázos a tejföl, pluszban még az csak savanyított termék is), de egyszerűen annyira ácsingózott a tojipörkölt után, hogy csak belenyalakodhatott egy kicsit. Csak a szaftjából kapott, és teljesen odáig volt tőle. Szinte úgy tűnt, hogy ott együltő helyében be tudná nyomni azt a két felnőtt adagot :) Nagyon-nagyon várom, hogy már végre rendes kaját egyen, azt, amit mi, mert látszik rajta, hogy az sokkal jobban érdekli, mint a bébiétel, persze lehet csak az újdonság varázsa miatt :)


3 megjegyzés:

  1. Én is ismerek egy hasonló receptet, csak az inkább nem ebédre, hanem reggelire vagy vacsorára való :)

    Annál ugyan ilyen paprikás-hagymás tejfölös pörköltalapra kell ráütni a tükörtojást, és fedő alatt pár perc alatt el is készül:) Az is nagyon fini.

    Ezt a keménytojásos változatot majd tuti kipróbálom :)

    Editke cuki, mint mindig!

    Pusz
    Judit

    VálaszTörlés
  2. Köszi, Judit az ötletet, kipróbálom majd ezt is, jól hangzik!

    VálaszTörlés
  3. Imádom a tojáspörit,én sem ismertem,míg Karesszal együtt be nem sétált az életembe. :) Azóta nagy kedvencem,de nem sokan hiszik el,hogy tényleg jó!

    VálaszTörlés