2012. április 8., vasárnap

Töltött tojást

még holnapra is lehet csinálni húsvétra, isteni finom.
Én nagyon-nagyon szeretem a főtt tojást mindenféle formában, a májkrémet meg nem kevésbé, és ha a kettőt összerakjuk, akkor abból se sülhet ki olyan nagyon rossz dolog. Nem egy fogyókúrás kaja, de húsvétkor minden hizlal, még a levegővétel is...
Ugyan az idén anyáéknál voltunk húsvétkor, így otthon nagyon én nem főztem semmit, de a töltött tojás az én reszortom itthon is. Egyszer akkor csináltam, amikor Mártiék is itthon voltak, és még Zsoltinak is ízlett ez a töltött tojás, pedig ő annyira nincsen oda a májas dolgokért, ezért külön örültem neki, hogy ez mégis ízlett neki és pont akkor csináltam, amikor ők is itthon voltak. Sajnos idén húsvétkor nem tudtak hazajönni, így kimaradtak a töltött tojás evészetből is, de annyira jól sikerült, hogy hárman is gyorsan elpusztítottunk 10 tojást. Krisztiánnak úgy kellett kimenteni egy felet, mert annyira ízlett anyának is meg apának is.
Először is meg kell főzni jó sok tojást :) Megpucolni, kettévágni és a sárgáját egy külön tálba tenni. A töltelékhez a sárgájához adunk egy kis margarint, tejföl, hogy jó állaga legyen és kacsa vagy liba májkrémet. Elvetemültek főzhetnek is májat és akkor azt bele kell turmixolni, de időhatékonyabb, ha rendes konzerv májkrémet teszünk bele, és úgy is nagyon finom. Aztán kell még bele só, bors és egy kis mustár. Aki nagyon akarja cicomázni, finom bele reszelt hagyma és uborka is. Aztán a tölteléket visszatöltjük a tojásba és egy szép tálra tesszük. Pirítóssal és friss zöldségekkel nagyon finom!


Kellemes húsvéti ünnepeket mindenkinek!

2 megjegyzés:

  1. Jaj, de édes a kislányod!!! Nem mehetek el szó nélkül mellette-gratulálok hozzá! ;)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. jaj, de kedves vagy, nagyon szépen köszönöm!!!

      Törlés