2012. május 16., szerda

Századik bejegyzés, jupijééééé

Ezt is megéltem, hogy századik bejegyzést írjak, nagyon sokat elmélkedtem, hogy mégis mi legyen a témája a századik bejegyzésnek.
Végül úgy döntöttem, hogy nem a saját kreálmányom kerül ide, hanem egy nagyon szuper ötlet, amit UrbanEve-nél láttam, megnyugtató, hogy ő is kölcsönözte az ötletet.
Én mostanában nagyon-nagyon szeretem a karkötőket, már csak azért is, mert nyakláncot Editke miatt esélytelen hordanom, mert tuti, hogy belecsimpaszkodik, rosszabb esetben meg kitépi a nyakamból, ahogyan ezt megtette a legértékesebb zafír köves nyakláncommal. Még nem tettem túl magam rajta, hogy egész egyszerűen kiütötte belőle a követ (amúgy is, hogyan lehetséges, hogy egy ilyen bazi drága ékszerből csak úgy kiszedi egy 10 hónapos gyerek a követ????). Mondjuk örüljek neki, hogy nem az egész nyakláncot tépte szét, a követ azért viszonylag egyszerű visszaaplikálni bele, vagyis remélem, még nem vittem el sehova megszereltetni, mert Krisztiánnak nem akarom borzolni az idegeit, szegény totál kiakadt, mikor kiesett belőle a kő, így egy ideig még lapítok Editke érdekében, és majd úgy 2-3 hónap múlva hozakodok elő vele, hogy talán meg kéne javíttatni, hátha addigra elpárolog a dühe.
Szóval hogy így nyaklánc nélkülivé váltam úgy Editke kb 3 éves koráig, muszáj valami más díszítést kitalálni a testemre, mert bizsuk nélkül nem vagyok az igazi. Olyan üresnek érzem magam nélkülük. Így marad a karkötő és a gyűrű, azokban kisebb kárt tud csak okozni a nyuszifül, és azok nincsenek annyira szem előtt, ha felveszem miközben baktatunk a bölcsibe.
Urban:Eve-nél látott karkötő pofonegyszerű igazából, gyerekkoromban Mártival rengeteg ilyet csináltunk, vagyis inkább ő csinálta, én meg jó hugicához méltóan csak nézegettem az alkotásait (jó esetben nem tettem tönkre, lehet tőlem örökölte ezt a hajlamot Editke? hmmm). Sőt, olyanra is emlékszem, hogy amikor a fodrász túl rövidre vágta a hajamat, akkor az én kis nővérkém kitalálta, hogy tegyünk ilyen makramédíszeket a hajamba és attól majd hosszabbnak fog tűnni. Mondtam már, hogy nekem van a legrendesebb nővérem a világon? :) És tényleg csinált is a hajamba ilyen díszeket, nagyon menő lettem velük a suliban, senkinek nem volt ilyen profi hajdíszítése, bár gondolom a tanárok füle kettéállt, amikor meglátták, de (ezért) nem szóltak, szerencsére. Amúgy erős a gyanúm, hogy a testvérem oltotta belém ezt a kreatívkodó szellemet, erre nem is gondoltam még eddig, csak most jutott az eszembe.
Na szóval most új erőre kaptam, hogy csináljak magamnak ilyen karkötőket nyárra, már csak fonalat kéne beszerezni hozzájuk, ehhez nem jó bármilyen, amennyire én emlékszem kicsit erősebb, vastagabb, jobb tartással rendelkező fonal vagy inkább madzag kell hozzá. És mindenképpen be kell szereznem ilyen gyönyörűséges karkötőcsattokat (vagy nem is tudom, mi ennek a pontos neve), mert nagyon feldobják az egész makramédíszt.


Egy alap makramé leírása itt is megtalálható, de számtalan makramékötés vagy minta létezik, ha jól emlékszem, anyának egy egész könyve volt/van ilyen mintákból. Lehet ennél jóval vastagabbat is csinálni, meg hurkos mintájút, csavartat, nagyon sokfélét. Nagyon boldog vagyok, hogy Urban:Eve ezt így eszembe juttatta, mert így viszonylag olcsón fogok tök egyedi karkötőkhöz jutni, és olyan színben csinálom meg magamnak, amilyenben csak akarom, illetve amilyen madzagot kapok hozzá :D Természetesen mindenképpen kell egy kék meg egy piros, ez alap, de az a testszínű is nagyon-nagyon tetszik. Hát ha még le is fogok barnulni egyszer, akkor végképp nagyon jól fog állni :) Én inkább ezüst díszekkel csinálnám, de majd olyan lesz, amilyet kapok, Gödöllőn azért nem túl nagy a lehetőségek tárháza, de majd a neten is körülnézek, vannak nagyon szuper ékszeralapanyag webshopok is.
Ha  egyszer is elkészülök a saját gyártmányommal, beszámolok róla :)

6 megjegyzés:

  1. Nahát, te egy olyan aranyos tesó vagy!!! Ez most lehet, hogy érzelgős lesz, aki nem bírja, majd elfordul (aki ismer tudja, hogy nem vagyok alapból ilyen), de akkor is úgy meg tudok hatódni..., én már nem is emlékeztem erre, hogy csináltam neked ilyen hajdíszt! Te meg úgy írod le ezeket a történeteket, mintha tegnap történtek volna... annyira remélem, hogy majd a fiúk is ilyen jó testvérek lesznek, és Editkének is jó bátyói lesznek...
    Na, jó! Ha tudod, hol lehet ilyen csatokat kapni, szólj légyszi', én is gyártmányoznék ilyen karkötőt :))))
    Puszka!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mártiiiii, NEM emlékszel erre? Hát az meg hogy lehet? Totál el voltam kenve, hogy milyen nagyon borzasztóan rövid lett a hajam (mondjuk kb 4 centivel lett rövidebb, mint ahogy akartam), és akkor ezekkel dobtad fel. Eltöltöttünk vele egy jó délutánt az tuti :) Aztán az osztályban mindenki ilyet akart, de háhá, senkinek nem volt olyan ügyes nővére, hogy megcsinálja :D
      Ha rájövök, szólok, de van már néhány tippem, hogy hol lehet venni.

      Törlés
  2. Hát ti ketten nagyon cukik vagytok, ilyenkor sajnálom igazán, hogy nincs egy nővérem vagy hugicám...ezek a karkötők meg nagyon tetszenek. És bár kétbalkezes vagyok és tök béna,ezzel lehet,hogy megpróbálkozom...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi, Dóri, aranyos vagy :) De szerintem nem mindig gondoltuk úgy, hogy milyen hej, de jó, hogy testvérek vagyunk, pl mikor húzgáltam Márti copfját 2 évesen, vagy mikor kővel hajigáltam, hogy ne olvasson... Szegény, elég durva dolgokat élt meg mellettem... Sejtem, hogy Barnusnak és Andriskának is ez lesz a sorsa Editke mellett.
      Szerintem simán meg tudod csinálni, nem egy nagy nehézség amúgy! Mindenképpen próbáld meg, csak jó fonal kell hozzá.

      Törlés
  3. Hát speciel a kövekre sem emlékszem... lehet, hogy úgy eltaláltál, azóta vagyok ilyen lüke :)))
    Egyébként meg pont azért akartam tesót Barnusnak, mert szerintem a tesó az egyik legjobb dolog a világon. Legalábbis nekem :)))

    VálaszTörlés
  4. Nem? Hát még az is lehet, hogy eltaláltam valami fontos memória-központot...
    És de aranyos vagy!!!! De azért kölcsön adod tesónak Barnust meg Andriskát, hogy Editkének is legyenek? :)

    VálaszTörlés