2012. május 14., hétfő

Vessetek meg

nyugodtan, de én imádom a mcdonaldsos forró almás pitét. Nem, nem szeretem, hanem imádom. Egyedül akkor nem ettem, amikor terhes voltam, amúgy muszáj ennem, ha elhaladok egy ilyen étterem előtt (miért étterem mondjuk, azt nem tudom, inkább a büfé szó illik rá, na de ez nem is az én dolgom). Szerencsére Gödöllőn nincsen mcdönci és mióta megvan a kis nyuszikánk viszonylag ritkán császkálok Pesten csak úgy, hogy legyen időm benyomni egy almás pitét, így nem túl gyakran eszek monstanság.


Viszont megpróbáltam itthon kikísérletezni, hogy hogyan lehetne ilyen almás pitét legyártani. Igaz a mcdönciben olajban sütik ki, ami miatt nekem mindig megfájdul tőle a gyomrom (de akkor is muszáj ennem, javíthatatlan vagyok), és ezt a részt (már az olajban sütést) mindenképpen ki akartam hagyni az itthoni változatból. A tölteléke viszonylag egyszerű, hiszen egy almás-zselés tölteléket kell csinálni. Ezt én házilag úgy oldottam meg, hogy nagyon kicsi kockára vágtam a megpucolt almákat, egy kis vajon megpároltam, és összekevertem egy vaniliás pudinggal, amit nem tejjel csináltam meg, hanem almalével. Így majdnem olyan lett  a töltelék, mint az eredeti.
A tésztán sokat elmélkedtem, végül a lehető legegyszerűbb lehetőséget választottam, vagyis konyhakész fagyasztott leveles tésztába töltöttem az almás tölteléket, és megsütöttem sütőben. A leveles tészta tetejét megkentem egy kis olajjal, így már majdnem olyan érzés volt beleharapni, mint a mekis :)
Szerintem finomra sikerült. Képem nincsen róla, mert olyan nagy sikere volt, hogy azonnal el is fogyott az egész. És ami külön dicsérendő, hogy nem is fájdult meg tőle a gyomrom :)
Érdemes kipróbálni, nem nagy vesződség megcsinálni és tényleg nagyon finom!
És most Editke helyett két fiú jöjjön, mert annnnyira cukik, így együtt meg főleg, hogy muszáj, ugye nem baj, Márti???? Köszönjük Krisztinek! :)


2 megjegyzés:

  1. Jujj ez nagyon jól hangzik, kipróbálom! A fiúk meg...hát tündériek.:) Editke igazán helyes pasikkal van körülvéve. :)

    VálaszTörlés
  2. Remélem ízleni fog nektek is, Dóri! Editkének jó sora van, azt hiszem, ha nőnek egy kicsit jól el is lesz kényeztetve :D

    VálaszTörlés