2012. június 8., péntek

Egy egész jó

kis blogot emleget már hetek óta az én kis nővérkém, és most el is jutottam odáig, hogy megnézzem. AnyaSpórol, már a neve is nagyon biztató. Én amúgy sajnos nem vagyok egy nagy spórolós fajta, vagy inkább nem is ez a probléma, hanem az, hogy néha nem hiszem el, hogy tényleg kis dolgokon múlhat a spórolás, és itt ezekre a kis egyszerű dolgokra gondolok, amit ezen a blogon lehet olvasni, hogy pl nem 4 Ft-ba kerül egy popsitörlő, mint a boltban, hanem 2 Ft-ba, és otthon házilag gyártjuk le, tehát azt is fogjuk tudni, hogy mi van benne. (Ezt a popsitörlős dolgot amúgy én is ki fogom próbálni, mert egészen egyszerűnek tűnik és kíváncsi vagyok, hogy tényleg beválik-e.)
Ami miatt viszont nekem ez a blog megtetszett, az az, hogy kicsit olyan környezetvédős beütésű. Bár én elvileg nem vagyok egy nagy "zöld", ezt a funkciót nálunk Krisztiánnak tölti be a családban, aki ebben tényleg sokkal jobb, mint én, és láthatóan élvezi is ezt a szerepkört :) Én a képesítésemből adódóan egyrészt muszáj lennék környezetkímélő lenni (hiszen rengeteg környezetmérnököt oktatok a helyes növényvédelemre, ami nem a vegyszerezésről szól), másrészt néha komolyan nehezemre esik, hogy például szelektíven gyűjtsem a szemetet, így néha meghasonult állapotba kerülök, hogy akkor most én nem is vagyok igazán környezetkímélő. Na hát ezt az ellentmondást majd hátha feloldja ez a blog (háhá, naiv vagyok, sebaj), mert rengeteg tök jó ötlet van benne, amivel ugyan a szerző spórolásra csábít minket, viszont nekem ez a "zöld" jellege tetszik, és az most amúgy is olyan nagyon trendi :)
Ha jobban belegondolok, már maga a kreatívkodás is valamilyen szintű környezetvédelem, hiszen nem a boltba rohanok el minden eseményre ajándékot venni, hanem magam készítem el. Így például nem használok közlekedési eszközt (kevesebb CO2 a Földnek), nem veszem igénybe a nagyáruházak mindenféle más lehetőségeit (például nem veszek meg egy fagyit miközben ajándékot vásárolok, így nem hízok el és nem kell gyógyszert vennem magas vérnyomásra, így nem támogatom a gyógyszergyártókat, akik renfeteg veszélyes hulladékot gyártanak le nekünk), és talán kevesebb környzetterheléssel készítem el az ajándékot, mint pl egy nagyüzem. Persze ez nagyon sarkított, és nyilván sose gondolom ezt így végig, és nem is ezen okból kreatívkodok, hanem mert kikapcsol, de a lelkemnek jól esik, hogy talán ezzel a Földnek is jót teszek.
Amúgy nem vagyok egy nagy öko, meg bio meg ilyesmi fan, de azért lehet a dologban valami. És nem arra a részére gondolok, hogy egy bioboltban mennyire egészséges dolgokat lehet kapni, amin a Biokontoll Hungária logója is ott feszít és kb 2x annyiért árulják, mint amennyiért felvásárolják a termelőtől, mert ezt egy kicsit undorítónak tartom. Hanem arra a részére, hogy pl a piacon megbízható emberektől megvesszük a barackot és tudjuk, hogy nem volt agyon permetezve. Vagy otthon van egy barackfánk, és nem permetezzük agyon. Valami ilyesmit próbál amúgy az egyetem is megvalósítani néminemű pályázati pénzen, bár számomra kérdéses, hogy ez az Ökomama Projekt mennyire nyugszik a valóság alapjain, és mi fog belőle kisülni, de kezdeményezésnek nem utolsó, hátha valakinek hasznára válik. Amúgy még munkatársaim is részt vesznek benne, és ha nem vigyázok, én is kaphatok az Ökomamákból némi feladatot, bár nem bánnám annyira. 
És hogy ennek a bejegyzésnek mi az értelme? Az, hogy ezennel megfogadom, hogy megpróbálok spórolni, és ha ez nem is jönne össze, akkor környezetet védeni egészen egyszerű dolgokkal, mint ami ebben a blogban is le van írva. Mert igenis vigyázni kell a Földünkre, és ha ennek az az ára, hogy tejfölös dobozokat kell kimosnom, vagy hogy nedves popsitörlőt gyártsak le házilag, akkor megpróbálom megtenni. Editkéért is.
De azért szerintem igenis Földbarát módon élek, hiszen 1. minden nap hévvel közlekedek, így a karbon lábnyomom jóval kisebb, mint egy autó használóé 2. sok használt ruhát vásárolok Editkének és magamnak is, ami környezetkímélő, és a nem használt ruhákat (megpróbálom) eladom 3. nem nézek tévét, így nem hagyom  magam befolyásolni a sok buta reklámmal, aminek következtében kevesebb hülye dolgot vásárolok és így kevesebb energiát használok fel (közvetetten, természetesen) 4. szelektíven gyűjtöm a szemetet. Hm, remélem azért van még valami, mert ez a 4 pont azért annyira nem sok, de majd gondolkodok még rajta, hogy mivel is kímélem én a Földet :)

1 megjegyzés:

  1. Na, de büszke vagyok rád, hogy így gondolkodsz!!!
    Egyébként kiszámoltam, hogy ha "csak" a popsitörlőt, a mosogatószert, egy tisztítószert (a mindenre jó fajtát), a folyékony mosószert és öblítőt gyártom le itthon - ami havi két óra kb. - akkor havonta 6-7000 Ft-ot spórolunk meg! Nem gondoltad volna, ugye? ;-)
    Egyébként Barnusnak a testápolót már régóta itthon gyártom, de holnap érkezik a csomagom, amivel tudok még babafürdetőt, meg popsikrémet is gyártmányozni. Ezek nem feltétlenül olcsóbbak, mint amit eddig használtunk, de tényleg tudom, hogy mi van bennük. Ekcémás lurkók esetén ez nem hátrány. Meg egyébként sem :)

    VálaszTörlés