2013. június 5., szerda

Sajtroló!!!!

Rémesen nagyon el vagyok maradva itt mindenféle kreatív dolgok bemutatásával, aminek egészen prózai az oka, ha nem kreatívkodok, vagy nem Editkével vagyok és nem alszok, akkor dolgozok :) Ez mostanában elég megterhelő, főleg, ha arra gondolok, hogy az elkövetkező napokban 150 hallgatót kell levizsgáztatom, amiből a fele kb 2x is jönni fog... Szép kilátások, de ez a munkám, mit sajnáltatom magam.
A hétvégén sikerült beszereznem habroló csöveket, amiről elsőre senki nem tudja, mi fán terem, főleg nem a boltos, akitől végül vettem, ezért beteszek ide egy linket, hogy íme, így néz ki a habroló cső :D Egy darabig nem kaptam sehol, de aztán felvilágosított Zsuzsi, hogy leginkább a régi 100Ft-os üzlethez hasonló boltokban keressem, mint Euro Family és társai, és tényleg egy ilyenben találtam is végül. Nem volt egy horror összeg, 4 db 500 Ft, de mondjuk a minősége se túl jó, első elmosás után elkezdtek rozsdásodni...
A habroló csövekkel én sajtroló gyártásba akartam kezdeni, mert egész egyszerűen imádom a sajtrolót. Nem mindegyiket, van aminek a tölteléke színtiszta margarin ízű, na azt kifejezetten nagyon nem szeretem, de vannak finomak is, főleg amit itt lent az egyetemi büfében árulnak. Miután megvilágosodtam néhány netes oldal segítségével, hogy otthon is lehet sajtrolót gyártani, méghozzá pofon egyszerűen fagyasztott leveles tésztából, muszáj volt nekem is csinálni itthon.
A recept és az elkészítés is tök egyszerű, most már azt hiszem soha nem fogok bolti rolót enni, mert ez a házi nagyon bejött, nem csak nekem, szerencsére :)
Hozzávalók

  • leveles tészta
  • töltelékbe besamelmártás és egy tojássárgája 
  • sok reszelt sajt
  • egy egész tojás
Ennél kevesebb hozzávaló nem is létezik :) Szóval a töltelékhez csinálunk besamelmártást, ami azt takarja, hogy egy kevés olajon pirítunk kb 5 ek lisztet, majd felöntjük kb fél liter, vagy kicsit kevesebb tejjel és sűrűre főzzük. Ha készen van, beletesszük a tojássárgát, így már ne forraljuk, csak melegítsük össze. Reszeljünk bele ízlés szerinti sajtot. A leveles tésztát olvasszuk ki és nyújtsuk ki vékonyra. Vágjuk nem túl vékony csíkokra, és tekerjük fel a habroló csövekre, takarják egymást a rétegek, a tetejét kenjük meg felvert tojással.
Tegyük sütőpapírral lefedett tepsibe és süssük meg 180 fokon kb 10 perc alatt. Ha megsültek húzzuk le a csőről és hagyjuk kihűlni.
Ha teljesen kihűltek, töltsük bele a tölteléket, zárjuk le a végét reszelt sajttal. Isteni finom!!!

Editkének is bejött, azóta minden nap sajtrolót ehetnék, de már sajnos elfogyott...

A roló Mártiéknak is ízlett, bár Andriska inkább a lasagnéra szavazott :D
Meg a palacsintára:
Meg a fetrengésre :D

4 megjegyzés:

  1. Hú, ez apukám kedvence, tuti kipróbálom valamikor, már ha sikerül ilyen szerkezetet találnom hozzá :)

    Gyerkőcök meg nagyon cukik! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi, Judit! A régi százforintos félékben tényleg lehet kapni! És tök szupi találmány!

      Törlés
  2. ... meg a rosszalkodásra :)))
    El sem tudom képzelni, hogy ott hagyod a notebook-odat a kanapén...
    én sose fogok odáig eljutni :(

    VálaszTörlés