2015. január 21., szerda

Máglyarakás

Ez egy teljesen nem mai és nem szénhidrát csökkentett meg paleo valami, hanem a jó öreg Horváth Ilona szakácskönyből van. Amit én egyébként is nagyon szeretek, mert tök alap meg bonyolult dolgok is le vannak benne írva, és úgy, hogy én is megértem, és mindig minden jól is sikerül onnan, szóval nekem ez a régi recepteskönyv az etalon, és hát mamitól kaptam... Ami persze nagyot lendít az amúgy se kicsi értékén. Szegény Mamikám, már 2 éve lassan, hogy itt hagyott minket, remélem onnan felülről látja, hogy használom a recepteskönyvét, talán többet is, mint ő maga, és még mindig őrzöm a benne talált gázszolgáltatós papírt, ami még az 1980-as évekből való, akkor tette bele mamika két példányban is, őrízgetem sok más nekem fontos papírral együtt, könyvjelzőként funkcionálnak a szakácskönyvben.
A recept rendkívül egyszerű, én valamiért azt hittem, hogy ez egy tök bonyolult süti, hát egyáltalán nem az, sőt. És megvilágosodtam most, hogy valószínűleg ez a máglyarakás ihlette meg Sthal Judit kalácssütijét is, ami ennek egy mondhatni modernebb verziója, meg kalóriadúsabb is. Szóval hát no, nincsen új a nap alatt, bár a kalácssüti az tényleg telitalálat, bár ez a máglyarakás is nagyon finom lett. Igaz nem krémes, tehát nálunk Krisztián miatt nem sok ilyen fog készülni, de azért nem félek, hogy nekem kell megenni az egészet :D
Hozzávalók:
  • 20 dkg kifli vagy kalács
  • 3 tojás (én csak kettőt használtam)
  • fél liter tej
  • 10 dkg cukor-helyette én stíviát használtam
  • 3 dkg vaj
  • 10 dkg darált dió-én egészet tettem bele kicsit összetörve kézzel
  • 10 dkg mazsola
  • fél dl rumaroma
  • fél kg alma
  • 3 kanál baracklekvár
A kiflit felkarikázzuk, ha kalácsunk van, azt felkockázzuk. A tojás sárgáját kikeverjük a cukorral vagy az édesítővel, hozzáadjuk a tejet, összekeverjük és ráöntjük a kiflire vagy a kalácsra, és hagyjuk, hogy beszívja. Ezután egy jénait kikenünk vékonyan vajjal, a sütőt előmelegítjükk 200 fokra. A mazsolát beletesszük a rumaromába, az almákat meghámozzuk és vékonyra szeleteljük. A beáztatott kiflit vagy kalácsot egy rétegben lerakjuk a jénai aljára, rászórjuk a dió felét, majd a rumaromába áztatott mazsola felét, majd rátesszük a második adag beáztatott tésztánkat, arra a maradék diót és mazsolát.
A tetejére tesszük az almaszeleteket és kb fél óráig sütjük. Addig a tojás fehérjéket felverjük habnak, beletesszük a lekvárt és azzal is verjük még egy kicsit. A megsült tészta tetejére simítjuk a fehérjehabot és 160 fokra levesszük a sütőt, és 15 perc alatt készre sütjük. A hab szépen fel fog emelkedni a tetején, és olyan szép színe lesz, egyből meg kell kóstolni :) 

Oké, kiszedve nem éppen szép, de nagyon finom! :) Editkének is bejött.

1 megjegyzés: