2015. november 25., szerda

Adventi kalendárium papírzacskóból

Ez az adventi kalendárium amilyen egyszerű, annyira mutatós darab szerintem, és nem is kellenek hozzá extra hozzávalók, mégis jól néz ki, karácsonyi hangulatot áraszt, és cuki. 
A pecsétes ötletet Kifli és Levendula blogon láttam, hol máshol, és annyira megtetszett, hogy gyorsan átültettem az adventi zacskóim díszítésére. Igaz, változtattam rajta az otthoni hozzávalókhoz igazodva, ami nem volt igazán nyerő ötlet, de hát kinek mi van otthon, azzal gazdálkodik. 
A pecséthez a hozzávalók:
  • dekorgumi lap
  • éles kés 
  • egy pohár vagy körző
  • festéshez akrilfesték (az eredeti ötletben tinta, ami valósíznűleg jobban is működik, mint az akril)
Dekorgumiból kivágunk egy karikát, ehhez kell az ügyetlenebb kezűeknek, mint pl én, egy pohár, ami majd szolgáltatja a körvonalat. A karika közepébe kör alakban elrendezve levélkéket, szívecskéket rajzoltunk, majd ki is vágjuk őket éles késsel vagy sniccerrel. És készen is van a pecsét!

Ennyire egyszerű. Ezután az összes 24 darab sima papírzacsinkra nyomdázunk ezzel a dekorgumi pecsételővel. Én minden pecsételés előtt bekentem akrilfestékkel a pecsétet, ami egy idő után összegyűlt a kis levelek lyukaiban, ezért kb 7-8 pecsételés után lemostam vízzel a sok odaragadt festéket, majd hagytam megszáradni, ezért kicsit lassabban ment  a pecsételés. 

Eredetileg Levendulalány parafadugós számos pecsétjét is le akartam gyártani, de idő hiányában most ez elmaradt, és csak a gyönyörű kézírásommal (igen, tudom, hogy borzasztóan rondán írok, de hát ez van...) rajzoltam meg a számokat a zacskókra. De azért elégedett vagyok a végeredménnyel.
A zacsikba a "töltőanyag", amit egyébként majd nagy titokban a kis manók fognak belelopni a jól viselkedő gyereknek (khm-khm) az idén nem csoki vagy cukorka lesz (bár már tavaly meg tavalyelőtt se az volt, hiába, én már csak ilyen tudatos anyuka vagyok, jeeeee), hanem különböző kis aprócska dolgok, mint csillámfilctoll szett, nagyon sok gyűrű, formalyukasztó, nyaklánc, karkötő, több darab kis nesszeszer mindenféle kincsek tárolásához, jégvarázsos tükör (jeeeeeee), hello kitty ceruza, radír, minden fene, ami egy kislánynak az álmaiban szerepel. És igen büszke vagyok magamra, hogy már szeptemberben elkezdtem ezeknek a megvásárlását, így már ezzel nem is kellett most novemberben foglalkoznom. Remélem Editkének is tetszeni fog. 
A zacskókat majd zsinórral fogom egy ágdarabhoz kötözni, és úgy lelógatni, de ezt majd csak november 30-án teszem meg, mert addig nem tudom a kész naptárat hol tárolni ;) 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése