2016. július 23., szombat

Rovargyűjtő/tároló dobozka

A legjobb kreativ ötletek mindig a nagy munkában születnek, így ez a rovaros doboz ötlet is éppen a legnagyobb cikkbírálásom közepette jutott az eszembe, és gyorsan el is készítettem. Az egyik doboz Lizának készült a szülinapjára, bár persze szimultán Editkének is kellett csinálnom egyet, de az nincsen még készen teljesen, így majd egy másik bejegyzésbe kerül. Ez a rovaros doboz Jégvarázs ihletésű (vajon miért...), ezért kék, ami elég rovaridegen, bár vannak szép virágbogarak meg ganajtúrók is kékben. De ha valaki Jégvarázs fanatikus, akkor az a kéket szereti, és aki a kéket szereti rossz ember nem lehet, ugye ;)
Szóval első körben adott volt egy csomó kidobásra ítélt kis üvegtetejű fadobozka. Eleve mekkora pocsékolás már szép kis fadobozkákat kidobni, még ha mondjuk kicsit szakadtak, vagy büdösek, akkor is. Egyértelműen meg kellett mentenem belőlük egy párat (meg még egy csomó mindent, amik várják az irodámban a jobb sorsukat...), és ha már megvoltak, akkor arra gondoltam, hogy tök szupi ajándék lesz belőlük. Először teljesen mást akartam elhelyezni a dobozkában, de az állattani laborunkban valahogy szinte kínálták magukat a felszúrt bogarak, hogy azokkal is kezdjek már valamit, így gondoltam egy merészet, és belakoltattam párat a fa dobozkába, és mivel Liza és Editke is imád bogarászni, gondoltam jó lesz a lányoknak. Persze azért mielőtt sokkoltam volna a Falus családot a felszúrt horror bogarakkal, megkérdeztem, vállalható-e az ajándék, és zöld lámpát kaptam. Akkor indult csak az igazi ajándékkészítés :)
A doboz eredeti állapotában:
Editke már akkor is lelkes volt tőle :)
Aztán következett az alapozás. Először körben leragasztottam az üveget, hogy az ne legyen festékes.
Lealapoztam fehérre, 3x, mivel nagyon sötét színű volt a doboz, és mivel valami festék volt rajta, sok helyen átütött a fehéren, így alaposan le kellett festeni, hogy szép legyen rajta a szín.
Aztán lefestettem kékre, de arról nem készítettem fázisfotót... Mivel a belsejét is jégvarázsosítani szerettem volna, ezért a hungarocell belsőt befedtem kék papírral.

Néhány bogárnak hiányzott a neve (és a latin is ;) ), ezt gyönyörű kézírásommal pótoltam.
Díszítésnek tettem rá pár fehér pöttyöt.

És aztán odaadtuk Lizának.
Egy óriás minion társaságában volt a doboz, hogy ha mégse jönne be, akkor legyen másik "rendes" ajándék.
De végülis bejött Lizának a doboz is, de a minion is ;)
És a bulikép, boldog szülinapoooooot! :)

1 megjegyzés: