2016. július 11., hétfő

Szivárvány unikornis torta

Editkének megint eljött egy szülinap (nekem nem, én nem öregszek, ugyebár :P). És együttes erővel, kicsit terelgetve ugyan, de eldöntöttük, hogy az 5 szülinapi tortája a barátaival töltött buliján szivárvány póniló torta legyen. A tortát én gyártottam le, mert egyrészt Editke is azt akarta, másrészt meg a bolti kicsi (10 gyerek...) és drága is volt. Féltem ugyan, hogy hogyan fog sikerülni, mert az ételfestékkel voltak már nem túl jó tapasztalataim is, de végülis azt hiszem, hogy jó lett a torta, főleg magamhoz képest :D Egy kicsit csaltam, mert a saját idegrendszerem megóvása érdekében a fondant pónit és szivárvány egész egyszerűen megvásároltam a Sugar Shopban, de azt hiszem, ennyi még belefér a saját készítésű tortába. Amúgy az ihletet adó tortát is a Sugar Shopban lehet megvenni, sok szép képet is lehet róla találni amúgy a neten, én hát nekem is ez volt a mintám. A cél tehát egy ilyen torta volt, ez a Sugar shop facebook oldaláról vettem, ezúton is köszönöm, és hát az enyém nyilván nem lett ilyen szép, de hát ez van :P
 Ez nem pont ennek a fenti tortának a belseje, de a cél a szivárványos belső volt, hát nem lett ilyen egységes..
Editke persze rózsaszín tortát szeretett volna, és vanilia krémeset.
Először is a színes lapokhoz két tojásból sütöttem négy darab (igen négyet, külön...nyáron...) színes piskótalapot. 
Hozzávalók egy színes laphoz:
  • 10 kg liszt
  • 10 dkg cukor (vagy helyette amit szeretnénk)
  • 2 tojás
  • késhegynyi szódabikarbóna
  • csipet só
  • 2 kanál ételfesték (az az egyszerű és olcsó folyékony változat tökéletes, kb 80 Ft egy darab)
A tojásokat kettéválasztjuk, a sárgáját kikeverjük a cukorral és két kanál ételfestékkel. A fehérjét kemény habnak felverjük 2 kanál ételfestékkel. A lisztet összekeverjük a szódabikarbónával, hozzáadjuk a felét a sárgájás cukorhoz, majd a fele habot, óvatosan összeforgatjuk, majd a másik felekkel is így járunk el. Tortaformába tesszük és 180 fokon tűpróbáig sütjük. Négyszer. Vagy ahány színünk van. Vagy amennyi türelmünk ;)
Én sütöttem kéket...
 ...sárgát...
 ...rózsaszínt...
...és zöldet.
Mikor elkészültek, nagyon boldog voltam, mert egyrészt nem fakult ki a színük sülés közben, kettő, szerintem tök szép színük lett, három, mert vééégre készen volt, közben 3x mosogattam el az edényeket, a habverőt, vettem ki a formából a kész tortát, mostam el a tortaformát (égettem meg vele a kezemet...), szóval boldog voltam, hogy készen vannak. 
Összepróbáltam, együtt milyen képet mutatnak, aztán eltettem őket a hűtőbe, én meg rápihentem a négy kis lapocska sütésére :P A képen kicsit olyanok, mint a mosogatószivacs, de olyan szép élénk színűek.
Másnap elkészítettem a krémet, és felállítottam a tortát.


Kicsit pizzai ferde torony érzésű lett, de a lyukakat befedtem (majdnem mindet...) margarinos krémmel, az mindenképpen kell rá, hogy a fondant bevonatot ne bántsa a tejszínes vajas vanilia krém (leolvad a fondant a tortáról, ha összeér ezzel a krémmel, ezért kell rá a margarin, azt nem szoktuk megenni, csak lehámozzuk róla).

És itt nem vettem észre, hogy a torta tetején lett egy nagy lyuk, amivel meggyűlt a bajom a későbbiekben, be kellett volna ezt is fednem egy kis margarinos krémmel, de ez elmaradt, így lett egy nagy kráter a torta tetején, mikor rátettem a fondantot. Ez nem szép, de eltakartam egy felhővel végül :P
Szóval a fondantot beszíneztem egy nem folyékony dr Oetkeres ételfestékkel. Itt nem szabad a normál, folyékony ételfestéket használni, mert lerontja a fondant állagát, de a dr Oetkeres sűrűbb, az erre pont jó. Befedtem a tortát, örültem, hogy nem szakadt szét a fondant közben (a Sütimesterben Budy is mindig ezzel küzd, hogy szakad a fondant, pedig az milyen ügyes cukrász és micsoda tortakölteményeket készít), aztán elmélkedtem, hogy a tetején a lyukat hogy nem láttam meg, de akkor már nem volt mit tenni, szét nem szedtem a tortát.
Miután kielmélkedtem magam, a torta aljára raktam egy kis margarinos krémet, arra szórtam a díszítőcukrot, hogy abba ragadjon bele, és ne essen le legalább a fele szállítás közben :P  
Aztán elkészítettem a felhőket, fondantból meg kék ételfestékből, a vásárolt kis unikornisnak pótoltam az egyik fülét, mert azt úgy adták fül nélkül a sugar shopban, meg csináltam neki szarvat, mert Editke azt akarta, beszúrtam a szivárványt, meg a gyertyákat és voiláááá, kész is lett a torta (és be se fért a hűtőbe, olyan magas volt, így szedhettem szét a díszítést :P). 




Editke oda volt meg vissza tőle, a kis barátnőinek is nagyon tetszett, mindenki felhőt akart enni a bulin, még jó, hogy csináltam egy csomót :P 
És itt a belseje is látszik, de bárkitől szívesen fogadok képet a buliról, aki ott volt, mert nekem nincsen egy sem :D 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése