2017. október 5., csütörtök

Teljes kiőrlésű sajtos, magvas pogácsa

Szánom-bánom, hogy egyszerűen nincsen időm feltenni ide a jobbnál-jobb recepteket, de tényleg ez az igazság, hogy nincs időm rá, nem is akarok tovább mentegetőzni, ez az élet. És mivel sajnos még mindig nem lettem befutott gasztroblogger, így a normál munkámat kell végezni, meg sütni-főzni, így a blogolás itt sokszor elmarad. 
Viszont nem is olyan régen bekerültem egy csoportba, amiről teljesen mást gondoltam, mint ami valójában, tulajdonképpen egy fogyókúrás csopi, ahol magam sem tudom, mit keresek, de végülis jól éreztem magam, és alapvetően én a jó társaság és az új táplálkozási információk megszerzéséért csatlakoztam a csoporthoz, és azt meg is kaptam. És még jó sok sütit, azt is kaptam, ami nálam mindig menő, főleg, hogy mindegyik nagyon egészséges is volt, és már alig várom, hogy kapjak hozzájuk receptet, és ki tudjam őket próbálni. Volt ott például diétás tiramisu zabpehelyből, mákos-mascarponés füge torta, diétás puha almás és a többit nem is tudom hirtelen. A csoporthoz való csatlakozás egyik feltétele a személyes meghíváson kívül egy kaja elkészítése és bemutatása volt, és mivel én biztonsági játékos vagyok, ezért pogácsát sütöttem, plusz vittem hozzá teát, ez a kombináció általában azért mindenkinél beválik. Mivel azt tudtam, hogy a csoport egészségtudatos, ezért teljes kiőrlésű lisztből készítettem a pogit, mert tudom, hogy azt a dietetikusok előszeretettel ajánlják, és aki engem meghívott, a csopi vezetője Móni, ő is dietetikus. Végül a pogácsának nagy sikere is lett, így a receptet ezúton is köszönöm anyának, mert tőle származik.
Hozzávalók: 
  • 30 dkg teljes kiőrlésű tönkölyliszt
  • 10 dkg sima fehér tönkölyliszt
  • 25 dkg vaj
  • 15 dkg sajt (reszelve) 
  • 2 dl tejföl
  • 3 dkg élesztő
  • 4 marok pirított hántolt napraforgó mag
  • 3 teáskanál só
  • tetejére egy felvert tojás és reszelt sajt

A hozzávalókat csak össze kell gyúrni, nem kell keleszteni, és az élesztőt se kell felfuttatni, tehát ez egy igazán gyors pogácsa. Összegyúrjuk a hozzávalókat, előmelegítjük a sütőt (180 fokra), a tésztát nyújtjuk, szaggatjuk, tetejét megkenjük tojással, megszórjuk reszelt sajttal és megsütjük. Szerintem nagyon finom, teával főleg. 
És legyen már egy kis személyes is, Editkéék kukoricát törtek az oviban, persze utána jól meg is fázott, mindig ez a menetrend a kukoricatörés után, de itt még nagyon kis boldog mindkét kezében egy-egy csővel.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése