2011. június 27., hétfő

Kakaós csigát

sose gondoltam, hogy fogok sütni, mert az valahogy olyan "pékséges" dolog. Viszont egyszer Nóra mondta, hogy mennyire szereti azt a kakaós csigát az apukája, amit ő süt, én meg csak néztem nagy szemekkel, hogy te sütsz otthon kakaós csigát? Létezik egyáltalán péken kívül valaki, aki kakaós csigát süt? Tudom, hogy naiv kérdés, de otthon anya sose sütött, és valahogy nekem úgy volt bekódolva az agyamba, hogy azt csakis pékségben lehet venni. Aztán Nóra példáján felbuzdulva elkezdtem keresni a neten kakaós csiga recepteket, azt már nem tudom, hogy miért nem Nórától kértem el az övét, de végül találtam egy nagyon finomat, bár sok bonyolítás meg különbség egyik recept között sincsen, hiszen kelt tészta az alap, arra jön a kakaós töltelék és kész :)
Hozzávalók:
  • 40 dkg liszt
  • 1 dkg friss élesztő
  • 3 tojás
  • 4 dkg cukor
  • csipetnyi só
  • 2-3 dl langyos tej
  • 5 dkg olvasztott vaj
a töltelékhez
  • 10 dkg lágy vaj
  • 2-3 evőkanál átszitált porcukor
  • 4-5 evőkanál átszitált kakaópor (jó minőségű, nem cukrozott).
Az élesztőt kevés cukorral és langyos tejjel meleg helyen felfuttatjuk. Ha felfutott, a liszt közepébe kis mélyedést készítünk, odaöntjük az élesztőt és a többi hozzávalóval együtt összegyúrjuk a tésztát. Meleg helyen duplájára kelesztjük, majd ujjnyi vékonyra kinyújtjuk és megkenjük a kakaós töltelékkel. Feltekerjük a tésztát úgy, mint a bejglit és éles késsel 2-3 cm vastag szeleteket vágunk belőle. Ne legyen túl vastag, mert a sütés alatt még bőven nőni fog. Sütőpapíros tepsibe, nem túl szorosan rakjuk őket, majd 180 fokra előmelegített sütőben kb 20 perc alatt megsütjük.



A kakaós tölteléket én mindig kóstolom mielőtt rákenem a tésztára, mert nem egyformák a kakaóporok sem, ezért lehet egyikből több kell, a másikból meg kevesebb. Érdemes beletenni az összes cukrot, amit a recept ír, mert én mindig úgy járok, hogy nem lesz elég édes a töltelék. Én nem bánom, mert nem szeretem nagyon édesen, de szegény Krisztián mindig mondja, hogy lehetett volna kicsit édesebb is. Persze aztán csak elfogy, nem kell nagyon bíztatni, hogy egyed már, mert megromlik :) Csak egyszer szeretném már úgy sütni, hogy neki is elég édes legyen, de eddig még mindig az én ízlésem kerekedett felül :)
Mikor még lelkesedtem a teljes kiőrlésű dolgokért, sütöttem felesben teljes kiőrlésű liszttel is a csigákat, úgy is finom, csak sokkal keményebb lesz, nem az az állag, amit az ember egy kakaós csigától elvárna. Pont mikor kihűlt a teljes kiőrlésű csiga, akkor jöttek hozzánk váratlanul édesszájú vendégek, akiknek kicsit félve kínáltam a nem éppen puha, és nem is annyira édes csigáimat, de akkora lelkesedéssel ették, hogy abból arra lehetett következtetni, hogy csak finom volt a csiga. Vagy éhesek voltak nagyon :DD

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése