2011. június 28., kedd

Nagyon szeretem

a tésztás ételeket. Amióta meg terhes vagyok, kétszer annyira szeretem őket, és sajnos gyorsabban el is csábulok, hogy csináljak egy jó kis spenótos lasagnét, vagy zöldséges tésztát, vagy tésztasalátát, vagy sztrapacskát vagy bármit, ami tészta :) Sajnos a combomon meg is látszik az eredménye narancsbőrök formájában, de Márti szerint ez szülés után el fog tűnni, én meg most hiszek neki :) "Normál" állapotomban kb kéthetente engedtem meg magamnak, hogy tésztás kaját egyek, most meg már a heti kettőnél tartok... De lesz majd ennek böjtje, addig meg ráfogom Editkére, hogy ő is azt szeretné a pocakomban.
A következő recept szintén Sthal Judittól van, a neve pedig currys penne lila hagymával és joghurttal. A recept a szakácskönyvéből való, de állítása szerint ő is vette valahonnan a receptet, egészen pontosan egy indiai  származású szakácstól.
Maga az öntet nem bonyolult, csak nagyon sok hagymát kell hozzá pucolni plusz szeletelni, ami nekem néha elveszi a kedvemet, és inkább másmilyen tésztát csinálok, pedig nagyon-nagyon megéri annyit pucolni. Én személy szerint curryt semmi máshoz nem használok (amúgy is néha elelmélkedek, hogy az alap só-bors-majoranna-bazsalikomon kívül alig használok más fűszert...), de ehhez a tésztaöntethez nagyon finom. Most hogy Edittel a pocakomban főztem észrevettem, hogy a piculának nagyon tetszett a curry illata, annyira beindult, mikor kivettem a currys zacskót, hogy csak na, kis cuki.
Szóval első ránézésre kicsit furcsa lehet ez a tészta, vagy legalábbis nekem az volt, nem is tudom milyen indíttatásra próbáltam ki a receptet évekkel ezelőtt. Elsőre talán furcsa lehet a párolt hagyma édeskés íze a joghurttal, és még akkor ott van a curry is, de aki kicsit is szereti a sült hagyma ízét, annak érdemes egy próbát tenni, szerintem megéri.
És akkor a recept:
  • 1 kg lilahagyma
  • 4 evőkanál olívaolaj
  • 15 dkg vaj
  • só és frissen őrölt bors
  • 3-4 kávéskanál currypor
  • 6 dl joghurt
  • 50 dkg penne
Ezek a Sthal-féle hozzávalók, én olívaolaj és vaj helyett sima olajat vagy csak olívaolajat használok, úgy is finom. 
A lilahagymát megpucoljuk és vékonyan felkarikázzuk, majd az olajat és a vajat összeolvasztjuk egy serpenyőben és sóval borssal megszórva beletesszük a hagymát, jól összeforgatjuk. Fedő alatt, mérsékelt lángon  20-25 perc alatt omlósan puhára pároljuk és közben egyszer-kétszer meg is kavarjuk. A megpuhult lila hagymát megszórjuk a curryporral, és mérsékelt lángon fél percig kevergetve tovább főzzük. Ilyenkor kezdi kiengedni igazi illatát a curry, nagyon finom :) Elzárjuk alatta a gázt, hozzáadjuk a joghurt felét, összekeverjük és ezzel a mártással készen is vagyunk. A tésztát kifőzzük, lecsöpögtetjük és rákanalazzuk a mártást, rátesszük a maradék joghurtot és meghinthetjük apróra vágott korianderzölddel.


Elismerem, hogy a fényképen nem éppen bizalomgerjesztő a tészta kinézete, de aki egyszer kipróbálja, biztosan elkészíti többször is :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése