2012. július 9., hétfő

Anya gesztenyés-almás babatortája

Editkének természetesen otthon, Berényben is kellett szülinapi bulit rendezni, mert a család nagy része ott van :) Az első szülinapot Edit néni "rendezte", volt minden finomság, fácánlevestől kezdve a rántott csirkén keresztül a cica-tortáig minden. A szülinapi bulin Editke nem evett a tortákból (azok csak "sima", felnőtteknek valók voltak) csak a husilevesben főtt májat ette nagy lelkesedéssel.
Viszont anya sütött neki egy gesztenyés tortát, amit annak idegén Barnuskának is sütött, és már akkor is nagyon ízlett mindenkinek. A torta nem túl édes, és a felnőtteknek is teljesen élvezhető, tényleg nagyon finom.
A recept egy blogról származik, de idementem, hogy meglegyen itt nálam is, hátha valakinek még jól fog jönni :)

Tej és tojásmentes babatorta:
Gesztenyekrém hozzávalói:
18-20 dkg bio gesztenyepüré nádcukorral (a többit elkóstolgattam, de díszítéshez is jól jöhet)
1 csomag vaníliás pudingpor
3 dl rizs-, zab- vagy szójatej
2 evőkanál (barna)cukor
Előkészítettem a tortaformát, kikentem egy kevés tejmentes margarinnal és beliszteztem. A sütőt 200 C-ra előmelegítettem.
Az almalét a cukorral, citrommal és vanilincukorral habosra kevertem. Tényleg habos lett, és egészen krémes volt a színe. A többi száraz hozzávalót elvegyítettem, majd az almalés keverékhez adtam. Végül belekevertem még 6 evőkanál étolajat. Állagra itt teljesen úgy nézett ki mint egy kevert tészta.
A tésztát az előkészített tortaformába simítottam, betettem a forró sütőbe, amit 5-8 perc után 180 C-ra állítottam. Összesen kb. 25 percig sütöttem. Érdemes tűpróbával megnézni, hogy megsült-e, mert csalóka, kívülről jobban pirul, mint a hagyományos piskóta. Pár percig a formában hagytam hűlni, majd egy rácsra borítva teljesen hagytam kihűlni mielőtt három lapba vágtam volna.
Amíg sült a piskóta, elkészítettem a krémeket. A meggybefőttet lecsepegtettem. A meggyszemeket szépen egyenként félbevágtam, egyrészt, hogy biztos ne legyen benne mag, másrészt így finomabb szokott lenni ez a krém. A legszebb szemeket, kb. az összes egy harmadát, negyedét félretettem díszítéshez. A befőtt levéből néhány kanálnyival elkevertem a keményítőt, a cukrot és a fahéjat, a többi lét (kb. 3 dl) felforraltam. Amikor felforrt, lehúztam a tűzről és belekevertem a keményítős keveréket. Visszatettem a lángra és állandóan kevergetve besűrítettem. Amikor egy szép fényes zselévé állt össze a forró keverék, hozzáöntöttem a félbevágott meggyszemeket, még egyet forraltam rajta, aztán hűlni hagytam egy folpack fóliát terítve közvetlenül a zselé tetejére.
A gesztenyekrémhez a 3 dl rizstejből néhány kanálnyival elvettem és elkevertem a pudingporral és a cukorral. A többi rizstejet felforraltam, majd a tűzről lehúzva belekevertem a pudingporos keveréket és újra a lángra téve addig főztem állandóan kevergetve, amíg egészen besűrűsödött. Végül a még forró pudingba robotgéppel belekevertem a gesztenyepürét. Ezt is lefedtem folpackkal és kihűtöttem.
Amikor minden kihűlt, na nem jéghidegre, csak olyan langyos szobahőmérsékletre, akkor összeállítottam a tortát. A gesztenyekrém egy kicsit kemény lett, ezért átkevertem a robottal, hogy simább legyen és jobban lehessen kenni.A legalsó tortalapot egy tányérra tettem, megkentem két-három kanálnyival a meggykrémből, majd erre rákentem a gesztenyekrém háromnegyedét, a többit félretettem a díszítéshez. A krémre tettem a második tortalapot, erre jött az egész meggyzselé, amit betakartam a legfelső tortalappal. Az egész tortát bevontam a maradék gesztenyekrémmel és feldíszítettem a félretett meggyel és almaszeletekből kivágott virágokkal, amiket először citromlébe áztattam. Az virágok közepe egy pici maradék gesztenyepüréből volt. A kész tortát 2 órára hűtőbe tettem.

Anyukám szerint úgy van leírva, hogy még egy analfabéta is meg tudja sütni, bár én mondtam neki, hogy az analfabéta még olvasni sem tud, de szerinte ez sem lehet akadály, mert olyan szájbarágósan van megfogalmazva, hogy ha még olvasni sem tud, akkor is kikövetkezteti valahogy :) Mondjuk így elolvasva, van benne igazság, de anyukám néha nem tudja elképzelni, hogy vannak olyanok, akik néha egyszerűen bénák a konyhában és kész, nekik (nekem) jól jön az ilyen részletgazdag recept. Nem lehet mindenki olyan ügyes, mint ő :)
És íme, Editke gesztenyetortája:

 

Gyertya is került ám rá, ezt is meg akarta fogni...


Szerintem nagyon finom ez a torta, érdemes elkínlódni vele. Editkének is ízlett, pedig ő nem (mindig) eszi meg a darabos kajákat :)
A másik két tortája is nagyon szép volt, de azokból még nem ehetett a kis nyuszika.



4 megjegyzés:

  1. imadom a gesztenyet. Itt sajni nincs massza, de ha hazamegyek, megcsinalom.:)))Nyamm!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Sajnálom, hogy most nem tudod kipróbálni, de majd akkor itthon! Tényleg nagyon finom amúgy!

      Törlés
  2. Én is imádom! Lehet, hogy kipróbálom...bár, ahogy Lizát ismerem, úgyse enne ebből sem, úgyhogy lehet, hogy kár baba tortát sütnöm... :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szerintem egy próbát megér, Dóri. Editke is nagyon ette, meg annak idején Barnusnak is ízlett, úgy emlékszem. Meg ha más nem, megeszitek ti, tényleg meglepően finom, nem gondolná az ember.

      Törlés