2013. március 29., péntek

Nagypénteki tészta menü

Lehet, hogy kicsit elkéstem ezzel a recepttel, mert ebédre már nem biztos, hogy el tudjuk készíteni, de vacsorának is kitűnő, főleg annak, aki nem fogyizik, mert ez bizony tészta recept lesz!
Nem vagyok egy nagy templomba járó ember, de azért néhány szokást (ha eszembe jut...) meg szoktam tartani, ami a vallásomhoz kötődik, ilyen például, hogy nagypénteken nem eszünk husit. Nem hiszem, hogy ezen múlik bármilyen dolog, de azért vannak hagyományok, amiket szeretek betartani, nem is tudom megindokolni, hogy pontosan miért. Talán mert jól esik? Talán mert az ember néha elgondolkodik, hogy hová is tart ez a világ, és próbál benne valami értelmet, hitet keresni? Nem tudom. De szeretem a hagyományokat vagy a szokásokat, nem is tudom, ezt minek kell titulálni.
A húsvétot meg amúgy is kifejezetten nagyon szeretem, több dolog miatt is. Egyrészt, mert nem kötelező az ajándékozás a boldognak levés (jajjj, ilyen szó nincsen, de akkor is ezt használom :)), ami karácsonykor szigorúan elvárt dolog. Aztán ilyenkor már általában jó idő szokott lenni. Idén a szokott lennin van a hangsúly, mert ha kinézek az ablakon még mindig inkább télre asszociálok, nem tavaszra, tehát ez most nem jött be, hogy jó idő van, de mondjuk határozottan kifelé megyünk a télből, mert jelenleg legalább nem hó esik, hanem ónos eső, az is haladás, kérdés, hogy mi felé halad ez az idő... Aztán nagyon szeretem a főtt tojást és a sonkát, ami szintén a húsvéthoz kötődik. Szeretek tojást is festeni, és jó időben a húsvétra készülődve ablakot pucolni, amit amúgy más alkalommal ki nem állhatok. Szeretem a  locsolóverseket is, akármennyire is hülyén hangzik ez :) Várom, hogy mindkét unokaöcsi meglocsoljon, Barnuska már biztosan verset is fog mondani, én meg majd igyekszek nem bőgni, hogy milyen ügyes-okos nagyfiú már. Szeretek húsvétkor templomba menni, és meghallgatni az istentiszteletet, és úrvacsorát venni abban a gondolatban, hogy majd ezután csakis jót fogok cselekedni. Szeretek együtt lenni a családommal húsvétkor (is) és jókat enni-beszélgetni (mondjuk ezt karácsonykor is lehet). Imádom anya sonkás kuglófját a hozzávaló tormás-almás-uborkás mártogatóssal, amit ha az idén is elkészít nekem (és miért ne tenné, hiszen minden évben megcsinálja, nyami), akkor felteszem ide a képet és a receptet is a blogra, tényleg isteni, és már ezért megéri várni a húsvétot :) És van még sok-sok ilyen okom, amiért szeretem a húsvétot, amit nem is tudok talán szépen szavakba önteni (nálam létezik ilyen? tejóég, öregszek...), de szeretem. Örömmel gondolok rá, mint ahogyan a karácsonyra is, de mégis másképpen, tavasziasabban talán :)
Az idén mondjuk nagy kedvem nem volt a tojásfestéshez, ezt be kell vallanom. Leginkább azért, mert egyszerűen nem tudtam elhinni, hogy ha ekkora hó van odakint, akkor a húsvét fog jönni. Így kifújtam a sok-sok tojást, de szegények festetlenül maradtak az idén :( Ez elég nagy szégyen mondjuk, de ez van. Pedig még füvet is növesztettem nekik nagy serényen, amibe majd elrejtem a hímes tojásokat, és még nyuszikat is szabtam ki melléjük. Azok is kiszabva fogják megérni a jövő húsvétot, hátha addig maguktól összevarródnak, bár erre elég kicsi az esély, de azért én még hiszek a csodákban.
Ezért az idén ilyen kis lehangoló húsvéti dísszel várjuk a nyuszit:
Krisztián nemes egyszerűséggel azt mondta, mikor meglátta a díszemet, hogy "ugye ezt nem teszed fel a blogodra?" Hm, szerintem nem lett olyan csúnya azért, és tök természetközeli az egész, ezért csakazértis feltettem ide nektek, borzadjatok nyugodtan :)
És akkor a nagypénteki menü nálunk sajtos rakott tészta, és banános muffin :) Nem, nem fogyókúrás, bár én még mindig a maradék egy kilóm ledolgozásán vagyok (Zsuzsi nem röhög!!!!), aminek ez a tésztás menü nem fog használni, de oda se neki, lement már ennél több is :)
A recept nagyon egyszerű. Bármilyen tésztát kifőzünk, én most pennét főztem. Az öntethez egy nagy fej vöröshagymát megpirítunk kevés olajon, kiszedjük a hagymát. A maradék olajjal basamel mártás csinálunk, belenyomunk egy egész tejszínes krémsajtot, jól összekeverjük a mártással, visszatesszük bele a hagymát és nyomunk bele még 1-2 gerezd fokhagymát is. Egy jénai vagy tűzálló tálba rétegezzük a tésztát az öntettel, a tetejét bőven megszórjuk reszelt sajttal, és összesütjük sütőben. Nagyon finom, gyorsan kész van, laktató, mi kell még?
A banános muffin receptet a nosaltyról töltöttem le:
Készültek csokis és csoki nélküli változatok is, a csokis finomabb :)
Jó készülődést mindenkinek húsvétra!

2 megjegyzés:

  1. Kati! 1 kilót hogy lehet egyáltalán számontartani? :) amúgy az simán lehet, hogy izom, mert mondjuk másféle edzésre jársz, mint ezelőtt, vagy ilyesmi. És akkor nincs mit ledolgozni :P meg amúgy sincs :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Számon lehet, Mara, tudod, kísérletező jellem vagyok, mindent rögzítek :) köszi szépen, aranyos vagy nagyon!

      Törlés