2013. március 6., szerda

Várom a tavaszt

és végre úgy tűnik, csak itt is van. Bár annyira mégse volt örömteli az első néhány elvileg tavaszi nap, mert egész nap fájt a fejem, ki tudja, a melegtől? Biztosan át kell állnom a tavaszi üzemmódra, amúgy nem vagyok fejfájós, szóval tényleg nem értem, mi ez.
De mivel visszavonhatatlanul itt van a tavasz, mert már március van, ezért elég illő volt leszednem a karácsonyi ajtódíszt :S Általában nálam a karácsonyi díszt egyenesen a húsvéti váltja az ajtón, ami egyrészt übergáz annak, aki kreativ blogot vezet, másrészt meg kiábrándító tiszta tavaszban, tehát húsvétkor levenni egy karácsonyi ajtódíszt, így mindenképpen meg akartam szakítani ezt az évek óta ismétlődő rossz szokásomat. Először azt gondoltam, hogy csak simán veszek egy ajtódíszt, mert egész egyszerűen annyi dolgom van, ami már szinte nem normálisnak mondható, nálunk mindig ilyen ez a tavaszi félév, sajnos, az egyetemen, az őszi egy fokkal jobb, akkor nincsen annyi óránk. De már 1 éve irigylem Reginától a tavaszi kismadaras ajtódíszét, és mivel azt gondoltam, hogy mit nekem, tök gyorsan le tudom majd gyártani az utánzatát, így bevásároltam, hogy legyen nekem is madárkás tavaszváró ajtódíszem.Az övét is be akartam ide tenni, de leesett már róla a kismadár, így nem tudom nektek bemutatni a mintámat :( De megpróbálom leírni, hogy legalább el tudjátok képzelni. Szóval egy sima hungarocell koszorú alapra van rátekerve nagyon szép, fűzöld fonal, arra volt ráapplikálva egy cuki kis énekesmadár, és a madárral szemben pedig filcből egy faág, amin kis fehér virágok voltak. Plusz díszítésnek pedig még ráragasztva néhány helyen zöld gyöngy. Nagyon jó kis tavaszi hangulata volt ennek a madárkás  ajtódísznek tényleg.
Így aztán én is bevásároltam egy hungarocell alapot, és próbáltam keresni ilyen szép, fűzöld fonalat, de nem találtam sehol. Így arra a döntésre jutottam, hogy nem betekerni fogom a koszorúmat, hanem egész egyszerűen lefestem zöldre és kész. Aztán kerestem hungarocell madarat. Azt már korábban kitaláltam, hogy én nem filcből vágom ki a madarat a koszorúmra, hanem hungarocell madárfigurára fogok egy tavaszi hangulatú szalvétával dekupázsolni, mert egész egyszerűen szerelemes vagyok most a dekupázsolásba valami miatt (az a valami pedig ez a blog, egyszerűen hihetetlen milyen szép alkotások vannak rajta, nézzétek csak meg!). Viszont mikor megláttam, hogy egy sima madár alak 500 Ft a boltban hungarocellből, akkor gondoltam egy merészet, és kivágtam én magam a madár sziluettet hungarocell lapból.
Akinek nincsenek kötélből az idegei, az ne tegye ezt, én se tudom, miből gondoltam, hogy egyszerű lesz majd az igen csak gyorsan törő hungarocellt íveben kivágni, nem egy egyszerű feladat, főleg akkor nem, ha egy Editkét is az ölünkbe kell venni, mert neki ugye minden folyamatot jó közelről kell megfigyelnie... Szóval lehet jobban jártam volna, ha megveszem az 500 Ft-os madár alakot, de úgy voltam vele, hogy mit nekem, kivágom én, de legközelebb nem vállalkozok rá. Amúgy ilyen hungarocell lap nekünk nagyon sok van az intézetben, hiszen a hallgatók erre szúrják fel a begyűjtött kis bogarakat, amiket mi szépen végignézünk, és jegyet adunk nekik, így elég sok ilyen lap gyűlt össze az évek folyamán. Lehet nem mindegyik ilyen nagyon törős, és másmilyet kellett volna választanom a madárhoz, de tényleg nem könnyű kivágni az ilyen íves formákat. Amúgy sniccerrel vágtam ki, azzal viszonylag könnyű a hungarocellt formázni. Aztán miután megvolt a hozzávetőlegesen madárra hasonlító alakom, kiválasztottam a szalvétát és ráragasztottam a madárkára. Az oldalára is ráhajtottam a szalvétát, hogy szép legyen majd a koszorún.
A gyöngy díszítés nagyon tetszett Regina ajtódíszén, így azt mindenképpen le akartam koppintani. Sima damilra fűztem fel csomózva kis kásagyöngyöt, egymástól különböző távolságokra és rátekertem a koszorúra. Természetesen ebben is részt kellett vennie Editkének.
Miután a tekeréssel megvoltam, az előre kihagyott részre ráragasztottam a tavaszi szalvétás madarat, és voilá, kész is lett a dísz.

Nem, sajnos nem lett olyan szép, mint a Regináé, de ez egy teljesen más stílusú ajtódísz lett végül, és nekem tetszik ez is. :)
Amíg felapplikáltam az akasztóra a díszt, a nyuszi pötyizett egyet az apjával, ez az új őrülete, nagyon szereti.

2 megjegyzés:

  1. Hát ez csoda cuki! Kati! Nem akarsz rendelésre is csinálni?? Szerintem simán kereshetnél vele egy csomót.. Vagy nem lenne időd? :(

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem igazán lenne időm rá, és hidd el, Dóri, tök egyszerű megcsinálni. De ha gondolod, nektek szívesen csinálok egyet ;)

      Törlés