2013. március 18., hétfő

Vendégvárás, tej és tojás nélkül

A hétvégén elég nagy fejtörést okozott, hogy mivel várjam a nővérkémet (Kerit-Tejit) és a családját vendégségbe, mert Andriska most egy ideig nem ehet se tejet (azt már ki tudom kerülni), se tojást (azt nehezebben), se paprikát, se halat, meg még egy csomó mindent nem, amit én nem is tudok, meg meg se tudtam jegyezni, hiába mondta Márti.
Mert persze megsüthettem volna a sós krokodilt, lehet Barnuska már jobban is értékelte volna, mint annak idején Liza, Zsombi és Editke, de valami mást akartam csinálni. Így végül egy egészen egyszerű sütit sikerült kreálnom, méghozzá tojás és tejmentes leves tésztából, ami az unokaöcsém szerint borzasztó, de mivel ő szakácsnak tanul, én meg nem, ezért ez a véleménye annyira nem izgat :) Szóval íme a tej és tojásmentes, egyszerű de nagyszerű olívabogyós-hagymás sós süti recept. Amihez nem kell más mint fagyasztott leveles tészta, hagyma, olaj és olívabogyó :) ki gondolná nem? Na szóval Andriska és Márti adagját külön csináltam, a többiek meg kaptak halas olívabogyós tésztát, ami amúgy Regina találmánya és szerintem nagyon finom, akinek meg ez sem jött be, annak ott volt a jó öreg aranygaluska, Keriapu (Editke szerint Tejiapu-hát a tejet imádja, nehogymár a keresztapjába ne legyen tej :)) kedvence.
Szóval a töltelék úgy készült, hogy a hagymát megpucoltam (egy nagy fej vöröset és 4-5 gerezd fokhagymát) és megdinszteltem kevés olajon. A tejet és tojást nem evők részét egy kis külön tálba tettem, a többiekébe tettem egy konzerv tonhalat, leszórtam egy kevés liszttel és felöntöttem tejszínnel. Regina eredeti töltelékében lazac volt, hát azzal nyilván sokkal-sokkal finomabb, de azért az én tonhalasom se lett kutya :) Aztán amikor a töltelékkel elkészültem, kinyújtottam a leveles tésztát és két részre vágtam, egyik felére rákentem a tonhalas cuccot, a másikra meg a hagymát.
Aztán szóltam Krisztiánnak, hogy csepegtesse le és vágja apróra az olajbogyót, és olyan rendes, hogy meg is csinálta :)
Még rá is szórta nekem :D
Aztán mint a bejglit feltekertem a tésztát és betettem a sütőbe 180 fokra, 20 percre sülni (ha nem kellene tojásmentesen, meg is kentem volna őket tojással, így ez kimaradt).
Ez sült ki belőle:
 És ez a kicsi, ha mindet nem is, de megette :)
Ez a másik kicsi meg csak magát csodálta a sütőben Mézit szorongatva:




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése