2013. július 9., kedd

A legfinomabb barackos süti

És ez tényleg az, és nem is Sthal recept, hanem anyukámé, egyértelmű :) És az enyém is nagyon finom lett, de az anyáé továbbra is verhetetlen. Igaz, hogy Krisztián fintorgott kicsit, mert szerinte az nem normális, hogy a foga alatt ropog a cukor, de akkor majd maximum nem eszi, én annyira szeretem ezt a sárgabarackos sütit, hogy az egész tepsit meg tudom enni egyedül, úgyhogy nem fog megszégyenülni a sütim.
A barackot Regináéktól kaptuk (Gyöngyöspatán termett), és egy kicsit kemény volt, ezért lett belőle süti, mert amúgy a sárgabarack az a gyümi, amit még meg is eszek magában is, és hát ugye sajnos nem sok ilyen van, maximum még az alma meg a körte, nem vagyok egy nagy gyümölcsevő ember. Ami nem jó, de ez van.
Szóval a tuti barackos sütit Editkével együtt sütöttük meg tegnap, amikor amúgy nagyon meleg volt, tehát nem normális, aki pluszban még a sütőt is bekapcsolja, de nekem muszáj volt ilyen sütit enni, ha nem sütöttem volna meg, akkor lehet valami borzalmas dolog történt volna velem. Mondjuk nem eszek csak ma barackos sütit :) Na, az tényleg felháborító lett volna.
Hozzávalók:

  • kb fél kiló sárgabarack
  • 5 darab tojás
  • 25 dkg vaj
  • 20 dkg cukor (plusz a tetejére is egy kevés)
  • 25 dkg liszt
  • 1 vaniliás cukor
  • 1 teáskanál sütőpor
  • pici só
Először is Editkét feltesszük a konyhapultra, nálunk minden recept ezzel indul....
Ha ez megvan, akkor a puha vajat a tojássárgájával és a cukorral és a vaniliás cukorral habosra kikeverjük, a tojásfehérjét felverjük habnak. Kimagozzuk a barackokat.
Editke közben új dimenziót fedez fel a pulton.
A liszttel összekeverjük a sütőport és a kevés sót, hozzáadjuk a tojássárgájához, majd hozzáadjuk a keverékhez a fehérje kemény habját is. A tésztát egy 24x34-es tepsibe öntjük. Én elfelejtettem alá tenni sütőpapírt, de végülis nem ragadt le. A tetejére rátesszük a félbevágott barackokat (nem kell meghámozni, a bőrös fele legyen felül).
180 fokon 25 perc alatt készre sül. Még melegen meg kell szórni cukorral, akkor is, ha Krisztián szerint ez nem jó, ő majd akkor nem eszi a sütit és több marad nekem :)
Anya szerint minden más gyümölccsel is működik, de én sárgabarackkal szeretem a legeslegjobban!

2 megjegyzés:

  1. Ilyet mi is szoktunk, de mi annyival tuningoljuk, hogy nem cukorral szórjuk meg, hanem tojáshabot elkeverünk fahéjas cukorral és úgy sütjük meg! Na az az igazi habzsi dőzsi, próbáld ki majd alkalomadtán! :-) Editke továbbra is zabbantanivaló!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :D és az még nem is fog ropogni senki emberfia foga alatt! Köszi, Szandi!

      Törlés