2013. július 17., szerda

Egyszerű vacsi, fogyókúrához ebéd

Nem, sajnos még mindig nem fogyókúrázok, mert a fogműtét utáni összeszedési állapotban vagyok, de kifejezetten nagyon érzem, hogy szükségem lesz jó zöldséges receptekre úgy 3 hét múlva, mikor már túl leszünk a nyaraláson (=sörözés, sütizés, grillezés....jajjistenem, hízókúra magyarán) és Editke bölcsis szünetén is félig-meddig, szóval majd akkor kapcsolok turbó tempóra, mert igaz, hogy nem híztam, inkább fogytam a fogműtét miatt, de az izmoknak nem sok munkájuk akadt, mivel tornázni még nem mertem, így kicsit puhus lett, aminek nem kellene, ezért majd kell az edzés! Valamelyik nap pont nézegettem Rubint Réka tökéletes testét (képen, persze :D), és el is könyveltem magamban, hogy nekem ilyen soha az életben nem lesz, ami egy dolog, mert nem is abból élek, de egy darab testrészem se lesz soha olyan tökéletes, mint neki, ami azért elég szomorú. Mondjuk a hajam szebb :D Ez is eredmény nem? Igaz azon nem én dolgoztam, hogy szép legyen, dehát ez van, kinek mi adatott, azzal gazdálkodik, akinek meg van pénze, az átműtteti ;)
Szóval ez a recept egy komplett ebéd, legalábbis nekem most az. Az egyik része inkább fogyis, a másik része nem annyira, de nem baj,a  kettő együtt szerintem pont tökéletes.
Az egyik egy krumplifasírt szerű, ami nem túl jó név, de Editkének is ezt mondtam, hogy krumplifasírt, hát legyen az, de a néven még majd csiszolnom kell egy kicsit. Az eredeti receptet valami recepteket gyűjtő oldalon láttam, nem is emlékeztem pontosan, mi is kell bele, ezért itt az én variációm látható.
És még muszáj egy információt itt leírom. Kifejezetten nagyon nem szeretem ezeket a receptgyűjtő oldalakat. Tök jó, hogy sok recept van egyben meg minden, csak annyira nem személyesek, ami nekem nem jön be. És valahogy a receptek se annyira jönnek nekem be, mint egy-egy személyes blogon talált receptek. Lehet ez már a blogfüggés egyik szintje, ahol én tartok, hogy ha a google-ba beütök valamit, akkor direkt nem a jó kis receptes oldalak eredményeit nézem meg, hanem a blogoknál találtakat, de az a tapasztalatom, hogy az onnan kikerülő receptek életszerűbbek és jobbak is. Meg praktikusabbak. Szóval lehet a mindmegettén és a NoSaltyn 100x annyi recept, én akkor is inkább egy személyes blogról fogom kiválasztani a szülinapi tortát ugyanúgy, mint a lebbencsleves receptjét (amit soha nem is főztem amúgy…). Ezt le kellett még itt szögeznem, magam sem tudom, hogy miért.... :)
Szóval a krumplifasírt.
Hozzávalók:

  • főtt krumpli
  • egy csomag virsli
  • egy fej vöröshagyma
  • esetleg egy tojás, én végül nem tettem bele
  • só, bors, fűszer bármi jöhet még bele, ami az ízlésünknek éppen megfelel.

A hagymát megpároljuk kevés olajon, és kicsire vágjuk közben a virslit. Én nagyon rohantam és csak karikára vágtam a virsliket, jobb lett volna kisebbre vágni... Ha megpárolódott a hagyma, akkor beletesszük a virslit és kicsit pirítunk rajta. Ha kész, hozzáadjuk a tört főtt krumplit és jól összekeverjük az egészet, sózzuk, borsozzuk, fűszerezzük. Ha nem áll össze, mehet bele egy tojás, én végül kihagytam, anélkül is simán tudtam kis gombócokat készíteni. Utána jön a sütés. Az eredeti receptben bő olajban sütötték ki a fasírtot, én ezt nem szeretem, elsősorban a szag miatt. Ezért az én jó öreg megoldásom szerint sütőpapírral bélelt tepsire tettem a kis gombócokat, és 200 fokon sütöttem őket. Egyszer meg kell fordítani őket, hogy mindkét felük pirosodjon kicsit. 10-15 perc alatt simán megvan a sütés is.
Itt a képen már útra készek voltak a kis fasírtok a dobozban, mert munkahelyi ebéd lett belőlük :) Nagyon fini, és gyorsan kész van, gyerek mellett is meg lehet csinálni, akkor is, ha közben hisztizik/motorozik a lakásban/kakil, pisil/vacsizik/akármi.
És a köret hozzá tejfölös uborkasaláta, de nem a megszokott módon, hanem a Regina féle isteni nagyon finom tejfölös ubisali. Az enyém nem lett olyan jó, mint a kedves szomszédé, de én nem is kígyóubiból, hanem ebből a kisebb kovászolni valóból csináltam, és annak nincsen annyi leve, de finom lett így is.
Hozzávalók

  • uborka (kettőnknek 4 ubit hámoztam meg, de ez méretfüggő)
  • tejföl (egy főre kb 2 dl)
  • egy fej vöröshagyma (4 főre, én csak egy felet tettem bele)
  • kevés só
  • kevés őrölt pirospaprika
Az uborkákat legyaluljuk, besózzuk, kicsit állni hagyjuk.
Ha kiengedte a levét, azt leöntjük, de nem kell kicsavarni, mint a rendes ubisalihoz. A hagymát apróra vágjuk, hozzáadjuk a leöntött uborkához. A tejfölt kikeverjük kevés sóval és piros paprikával, majd ráöntjük az uborkára. Kicsit lehűtve a legjobb :)
Most ezt a képet teszem ide. A kép címe: "Mit csináltok?" Válasz: "Nem tudjuk" :) Szerintem repülőt néztek, de az is lehet, hogy galambokat, vagy szomszédokat, vagy kavicsot gyűjtöttek, vagy bármi :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése