2013. július 23., kedd

Horgászós játék házilag

Már nagyon régóta tervezem, hogy meggyártmányozom Editke nyúlbélának ezt a játékot, de végül csak a múlt héten csütörtökön lett időm rá, hogy megvegyem hozzá a dolgokat, és el is készítsem. A végső löketet az elkészítéshez az adta, hogy jött hozzánk Barnuska (TADAM) aludni, és mindenképpen akartam neki valami jó kis játékkal kedveskedni, amivel elszórakoztatják magukat Editkével. És a játék nagyon jól be is vált, igaz nem egészen úgy működik, ahogy ezt az okos  internet leírja, de a felületi feszültséggel (nem magamtól vagyok ilyen okos, Krisztián közölte velem a kulcsszót) nem számoltunk...
Tudom, hogy lehet ilyen játékot készen is kapni, amik sokkal szebbek meg profibbak meg minden, még lehet olcsóbbak is, mint házilag meggyártmányozni, de én szeretem az ilyen do it yourself dolgokat, így muszáj voltam megcsinálni. És továbbra is azt gondolom, hogy jó, ha anyuka csinálja a játékot a gyerekének, mert az úgy egészen más, nem apró kis kínai kezek sorozatgyártásával játszik :D
Szóval a horgászós játékhoz kell több színű dekorgumi lap, amit viszonylag olcsón lehet a neten rendelni és viszonylag drágán hobbyboltban megvenni, de aki nem gondolkodik előre, az magára vessen. Szóval az Árgép szerint sokkal olcsóbban is meg tudtam volna venni a lapokat, de mivel nekem gyorsiba kellett, így az Aranyvirágcserépben vásároltam meg 200 Ft/lap áron (hogy itt legyen feketén-fehéren az árkalkuláció is). 4 színt vásároltam. De cserébe el tudtam újságolni, hogy a Kannafáni milyen jól sikerült, és meg tudtam köszönni a segítséget, amit nyújtottak nekem (és nem utolsó sorban nem vittem vissza a festékeket, mert nem lett csíkos semmi :D).
Aztán vettem még mini mágnest, aminek emlékeim szerint 30 Ft volt darabja (annyi kell, ahány horgászbotot szeretnénk gyártani, én 10-t vettem, mert akarok hűtőmágnest is csinálni). A kihorgászandó kis állatokra pedig kell színes gémkapocs, ezt nem vettem, mert van otthon meg a munkahelyen is egy csomó. És szükség lesz még egy filcre, amivel felrajzoljuk az állatokat a gumilapra, meg ollóra, amivel kivágjuk őket.
A horgászbothoz még kell hurkapálcika is, nekem ez is volt itthon, valami madzag és pillanatragasztó.
Most annyira előre azért sikerült gondolkoznom, hogy előre kinyomtattam állatos alakzatokat (ha beírjuk a google-ba, hogy fish silhouette, akkor egy csomót kidob, lehet válogatni kedvünk szerint, milyen halat szeretnénk).
És ha minden megvan, akkor indulhat a sorozatgyártás :)
Figurák papíron:
Dekorgumin felgémkapcsozva:
Horgászbotok csőre töltve (amik úgy készülnek, hogy a madzagra felragasztjuk a mini mágneseket és rákötjük a hurkapálcikára):
És végül használat közben:
Egy nagy lavórba vizet öntöttem, és abba tettem az állatokat, de a fent említett felületi feszültség nem a barátja ennek a játéknak, így ha el is tudták kapni a halakat Barnusék, nem tudták kiemelni a vízből. Így lett "száraz tónak nedves partja" a játékból, és víz nélkül játszottunk, szuperül működött a dolog, Editke is ügyesen halászott :) A mellettük lévő halak száma alapján azért látszik, hogy Barnuska ügyesebb volt, dehát ő már nagyfiú, meg eleve fiú :)
Aztán volt együttfürcsi, majdnem együttalvás is, de azt nem engedélyeztem a nyugodt éjszaka érdekében (mindkét gyerek sokat rugdos...)
Végül együtt-székszerelés(=székrombolás...)
És nem bírom ki, hogy ne tegyem fel ide is a vigyori képet a szalmabálás-napraforgós Kriszti féle kollekcióból :)


4 megjegyzés:

  1. Jaj de nagyon édi cukimukiiiiiiik!!!!
    Ide rakom neked Andris éneklését:
    http://www.youtube.com/watch?v=6Wim_ohCuE4
    Puszika!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :D de édi! A legjobb, ahogy megtapsolja magát az ének után és forog. Ezt Barnus is pont így csinálta, annyira emlékszem!

      Törlés
  2. Eszméletlen jó játék! Nagyon aranyosak Editkéék :)
    Az utolsó kép mindent visz! :)

    VálaszTörlés