2013. október 1., kedd

Francia zöldségleves

Megtaláltam végre a képeket is hozzá, jupiiii. :)
Levest enni szerintem ősszel és télen a legjobb. Mert melegít, mert finom, mert az őszt és a levest is egyaránt szeretem, meg mert egészséges, meg nem hizlal, meg mindenféle. És remélem azt is tudtátok, hogy tudományosan bebizonyított tény, hogy ha levesnek főzzük és esszük meg ugyanazokat a hozzávalókat, akkor tovább töltik meg a gyomrot, mintha nem levesnek ennénk meg. Jó mi? Mit jelent ez? Azt hogy ha van rá lehetőség, akkor a zöldséget és a husit inkább együtt főzzük meg levesnek és együk meg, mint külön süssük meg és úgy együk meg. Már ha fogyókúrázunk, vagy az a célunk, hogy kevésbé hamar éhezzünk meg kaja után. Ha nem célunk ez, akkor nyilván mindegy, csak úgy leírom ezt is, nekem ez annak idején, mikor olvastam, új információ volt. Valamiféle gyomorfelvételekkel támasztották alá ezt a feltételezést, hogy a leves tovább tölti a gyomrot, mint az ugyanolyan és ugyanannyi hozzávalóból készült nem leves. Nem tudom, mennyire értelmesen sikerült ezt leírnom, ha nem értitek, majd elmondom személyesen ;)
Szóval a leves az jó. A zöldségleves meg még jobb. Ha francia, akkor meg pláne. Bár nekem már erős előítéleteim vannak a francia konyhával szemben, valahogy nem olyan nagy cucc az, mint ahogyan én azt gondoltam, kiindulva a francia puccos almatortámból a múltkor, meg a saját franciakonyhás tapasztalataim szerint is vagy inkább se. De lényeg a lényeg, ez a francia zöldségleves, ez nagyon finom. Hogy mitől francia, sejtésem sincs, mert egy sima zöldségleves az egész, csak össze van turmixolva, hogy ne lássuk, mégis milyen zöldségek is főttek abban a levesben. Lehet válogatós francia gyerekeknek találták  ki, hogy ne tudják kibányászni belőle a "nemszeretem" zöldségeket, hanem egyék meg mindet. 
A recept most egészen kivételesen nem Sthal Judittól van, hanem egy mezei Gödöllői Szolgálatban találtam, egészen pontosan a wc-nkben, mert a keresztrejtvényt ott a legjobb fejteni, és közvetlenül a rejtvény mellett található a receptes rész az újságban, így valahogy a szemem elé került ez a recept. Pofonegyszerű és nagyon finom. 
Hozzávalók:
  • nagyon sok zöldség, mi legyen ez?:
    • répa
    • gyökér (fehérrépa, ez semmiképpen se maradjon ki)
    • krumpli
    • zeller 
    • hagyma - vörös és fokhagyma egyaránt
    • karfiol
    • karalábé
    • borsó
    • esetleg kukorica, bab, gomba, vagy amit találunk még a zöldségesnél
  • 2 dl főzőtejszín
  • egy kiskanál vaj
  • dukál hozzá házi készítésű pirított zsemlekocka, meg se próbáljuk boltival enni :) (zsemle, kevés olaj és egy kevés fokhagymasó kell hozzá, nagyon gyorsan készen van, érdemes kipróbálni!)
A zöldségeket megfőzzük annyi vízben, amennyi ellepi őket. Ha minden megfőtt, akkor botmixerrel pürésítjük, hozzáadjuk a kiskanál vajat, és a tejszínnel simára keverjük. Szigorúan tilos bolti zsemlekockával enni, mert csak elrontja, házit kell hozzá csinálni! A zsemlét kis kockákra vágjuk, kevés olajon megpirítjuk a kockákat és meghintjük fokhagymasóval, isteni lesz! A fokhagymasó kicsit megég rajta, ezért én azt csak a végén szoktam rászórni. Egyszer érdemes megkeverni a sülő zsemlekockákat. Erre diétás megoldásom nincsen, érdemes kiböjtölni, hogy ehessünk ehhez a leveshez zsemlekockát, mert bár magában is nagyon finom a leves, igazán ízletes a hagymák kenyérkockától lesz.
Nálunk mindenkinek bejött, gyorsan készen van, laktató is.
És ilyen boldog nyitottszájú gyerekünk lesz tőle :)
Aki amúgy nagyon szép is tud lenni, ha hajlandó becsukni a száját:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése