2013. szeptember 26., csütörtök

Karfiolmánia

A karfiol egy tök jó zöldség szerintem, és mióta Kriszti nagyon okos könyvét elolvastam, azóta azt is tudom, hogy nagyon rettentő egészséges is, mert nemtudommiért a rákot is megelőzi a brokkolival és a többi keresztes virágúval együtt. Szóval jó a karfiol, meg finom is, és az a lényeg. 
A brokkolis recepteket szerintem már bőven kimerítettem, hiszen Krisztián mázsaszámra vásárolja a brokkolikat... Mivel a brokkoli meg a karfiol kistestvérei egymásnak, ezért adva van, hogy hasonló kajákat lehet belőlük csinálni, bár a karfiolos tészta valamiért eszembe se jutott, mint opció, valahogy az olyan halvány színű lenne, és a halvány kaják nem finomak.
Így valami mást találtam ki. Persze főzhettem volna belőle levest, vagy csőben sült karfiolt is, de nem azt csináltam, hanem fasírtot és krémet. Most amúgy is valami mániákus fasírtkészítő periódusomat élem, nem tudom, mi ez, de mindenből fasírtot gyártok. Még szerencse, hogy Editke meg Krisztián nem tiltakoznak ellene, hanem lelkesen eszik inkább :)
Egy nagy karfiolom volt, annak a feléből lett krém a másik feléből meg fasírt. Egy egészen kis részét meg a francia zöldségkrémlevesbe használtam fel, amibe legalább 6 féle zöldség kell a recept szerint, de mindenből csak egy kicsi, így maradt meg nekem egy jó nagy fej karfiol. Amúgy a leves isteni nagyon finom lett, de mivel a róla készített képeket elkavartam valahova, így a levest beelőzve jönnek a karfiolos dolgaim :)
Első körben meg kell főzni mindkét kajához a karfiolt, vagy párolni, kinek mi esik jobban. 
Karfiolkrém hozzávalók:
  • főtt/párolt karfiol
  • margarin (fél fejhez kb 3 evőkanálnyi)
  • tejföl (kb egy evőkanálnyi)
  • mustár (egy teáskanálnyi)
  • só, bors, esetleg szerecsendió
  • egyes receptek szerint finom bele a darált, pirított dió is, én nem kaptam, így ez kimaradt
Ha megfőtt a karfiol, akkor krumplinyomóval vagy botmixerrel összetörjük, még melegen hozzáadjuk a margarint, aztán a többi hozzávalóval jól kikeverjük, és kész is van. Fokhagymás pirítósra kenve isteni finom (lehet, én ezt csak elképzelem, ugye...) de abonettel is nagyon finom ;) Editkének meg magában is ízlett.

Karfiolfasírt hozzávalók:
  • főtt karfiol
  • egy zsemle
  • egy tojás
  • egy vöröshagyma
  • só, bors
  • forgatáshoz zsemlemorzsa
  • sütéshez olaj
A megfőtt karfiolt összetörjük, nem kell pépesre, és leöntjük róla a vizet, hogy ne áztassa el a fasírtot. A zsemlét vízbe vagy tejbe áztatjuk, kinyomkodjuk és a karfiolhoz adjuk. A vöröshagymát apró kockára vágjuk, megdinszteljük kevés olajon, majd azt is a karfiolhoz adjuk. Sózzuk, borsozzuk, beleütjük a tojást és jól összegyurmákoljuk a fasírtot. Gombócokat vagy rudakat formázunk belőle, zsemlemorzsában meghempergetjük és kisütjük. Lehet a sütőben is sütni, én most olajban sütő vagyok. Nem egészséges, tudom, de finom :)
Én magában ettem a fasírtokat köret nélkül, tökéletesen megállja a helyét egy ebédnek, de persze krumplipürével, vagy rizzsel is finom lehet (meg majonézzel, hmmmm...).
Továbbra is meggyőződésem, hogy ha a gyerekünk is segít a kaja elkészítésében, akkor szívesebben is fogja azt enni, amit ő is csinált. Bár Editke nem egy válogatós gyerek (vagy mindig a kedvére főzök...), megeszi a zöldséget és a gyümölcsöt is, nem kell külön erőltetni bele semmit, de sok szülőtől hallom, hogy nem eszik jól a gyerek, meg csak a csokit akarja enni. Szerintem egy tök logikus megoldás, hogy akkor be kell vonni a főzésbe, úgy kell ízesíteni a kaját, hogy neki akkor, amikor készül, finom legyen, és aztán mondani, hogy ez lesz majd holnap vagy éppen délben az ebéd. A nyúlbéla alig várja, hogy ehesse azokat a kajákat, amiket ő csinált, és utána emlékszik is rá még napokig, hogy milyen finomat főzött. És nem a csokit kéri, hanem azt a sütit vagy fasírtot, amit ő csinált. Aztán lehet csak szerencsém van, és amúgy is megenne mindent. Aztán lehet fél év múlva válogatós lesz, amikor majd verem a fejemet a falba, hogy mi legyen... Csak egy ötlet, hátha valakinek segít.
De járunk azért mi is Édes napokra.... :D
De le is dolgozzuk :P

És hogy több kedvünk legyen főzni, egy kis konyhai éneklés :D  

9 megjegyzés:

  1. Jaaaaaj, de jo ez a ket video!

    VálaszTörlés
  2. Áronnak is és nekem is nagyon tetszettek a videók :D és meg van a mai vacsi ötlet is :D Szuper!

    VálaszTörlés
  3. Tündéri! :D :D Jók a receptek is, én most újra próbálom becsempészni a zöldségféléket itthon, mert kicsit elhagytuk őket, nem is tudom miért... A karfiolt én nagyon szeretem még köretnek, karfiolpüréként, a krumplipüré helyett, fincsi :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi, Mara! A karfiolkrém már kicsit olyan karfiolpürés szerintem :)

      Törlés
  4. :) most láttam a videókat, hát nagyon cuki ez a gyerek :) és már milyen hosszú haja van

    VálaszTörlés
  5. :) most láttam a videókat, hát nagyon cuki ez a gyerek :) és már milyen hosszú haja van

    VálaszTörlés