2013. október 30., szerda

Halloweeni tiramisu

Nem azért halloweeni ez a tiramisu, mert tök van benne, ahogyan Zsuzska feltételezte, mikor meséltem neki róla, hanem mert a kinézete nagyon borzasztóan rémisztő halloweeni :) Az íze meg finom cserébe, mint halloweenkor mindennek. 
Most erről az ijesztegetős ünneptől nem is írok, úgyis leírtam már sokszor, hogy szeretem ezt, annak ellenére is, hogy nálunk ez nem szokás, meg amerikai őrület, ne majmoljuk őket és a többi, de szerintem ez jópofa ünnep. Vagy csak simán a horrorfilmek szeretete miatt kedvelem, az is lehet. 
A tiramisu azért készült, mert igaz, hogy már volt nekünk nagyon szuper elő-halloween, de csak nem volt elég egy ilyen alkalom, kell még belőle legalább egy, vagy lehetőleg minél több. Tesóm meg anya még nem tudják, de én otthon a kicsiknek együtt is szeretnék rémísztő halloweeni bulit, aztán lehet Márti megvétózza. De hátha belemegy, mert akkor a három kis cukinyuszifül együtt lehetne szellem és hátha akkor Editke is húúúúú-gatna nekem végre :)
De a tiramisut Nórának készítettem (vagyis ő volt a fő ok, persze az egész családnak csináltam). Igaz nem feltétlen halloween partyra készült hozzánk, de szerintem nem volt ellenére az ötlet, és bízok benne, hogy egyszer majd lelkesen halloweenezik ő is velem :D Az ötletet a sírhant tiramisuhoz Dóri adta, mikor elmesélte, hogy az egyik ismerőse olyan tiramisut csinált a halloween partyra, amin kopjafák voltak babapiskótából RIP felirattal. Mivel szeretem a kihívásokat, nem a képet kértem el tőle, hanem ezt mind (RIP tiramisu halloween) beírtam a google-ba, és igaz, hogy csak egy találatot kaptam, de az olyan szuper (igaz olasz, amelyik nyelvet pont nem beszélem, de sebaj) blog volt, hogy nem is kerestem tovább, hanem egyszerűen lekoppintottam onnan a sírhant sütit. Ott nem tudom pontosan, mi a neve, szerintem a sírhant tiramisunál jobb nevet nem lehet kitalálni neki :D A többi bejegyzés is nagyon tuti ezen a blogon, meg van fb oldaluk is, igaz én csak a képekben tudok gyönyörködni, de ötletadónak pont elég az is.
A tiramisut nem a szokásos nyers tojásos recept alapján készítettem el, mert valahogy idegenkedek még Editkének nyers tojást adni, hanem egy tojás nélküli változatot próbáltam ki, illetve több neten található receptet kombináltam össze, így lett nekem saját nyers tojás nélküli tiramisu receptem.
Hozzávalók:
  • egy doboz mascarpone sajt
  • egy kis doboz habtejszín (a fehérje kiváltásához)
  • egy főzős vanilia ízű pudingpor (a sárgája kiváltásához)
  • fél liter tej a pudinghoz
  • 3-4 evőkanál cukor a pudinghoz
  • 2 zacskó babapiskóta
  • natúr kakaópor (nem cukrozott)
  • 4 adag feketekávé (én cikóriát csináltam, Editkének nem merek kávét adni...)
  • a díszítéshez néhány kocka csoki és kevés étolaj
Megfőzzük a pudingot a leírás szerint és hagyjuk kihűlni. Ha kihűlt, hozzákeverjük a mascarponét és a felvert tejszínt is. Van aki külön menetben teszi rá a tejszínt, én össze szoktam keverni a krémmel. A babapiskótákat a lefőzött és kicsit megcukrozott kávéba mártjuk, de csak rövid ideig, hogy éppen beszívja az egyik oldala a kávét. Nem szabad, hogy elázzon a piskóta, mert akkor nem lesz finom. Lerakjuk egy jénai alját ezzel az áztatott piskótával, rá kerül egy réteg krém, amire kakaóport szórunk. Aztán újabb adag mártogatott piskóta, majd krém és kakaópor következik. Ha fér még a jénaiba, akkor ezt addig csináljuk, amíg az összetevők el nem fogynak, nekem csak két rétegű lett. És ha nem akarunk halloweeni tiramisut, akkor ezt betesszük egy éjszakára a hűtőbe és megesszük :)
Ha akarunk, akkor a tetejét nem szórjuk meg kakaóporral, és úgy tesszük be a hűtőbe. A kimaradt babapiskótáknak letördeljük a tetejét, és mikróban olajjal olvasztott csokival halloweeni szimbólumokat festünk rá. Hogy ezek mik legyenek, annak csak a képzeletünk, a babapiskóta meg a kézügyesség szab határt, én maradtam az eredeti ötletnél, és RIP feliratot, valamint keresztet rajzoltam a piskótákra. És mindezt fogpiszkálóval tettem meg. 
Ha megdermedt rajta a csokidíszítés, akkor beletesszük a kopjafákat a tiramisuba, és ha van kedvünk, akkor kakaóporral körberajzoljuk a sírokat is. Igen kicsit morbid, de az egész halloween morbid kicsit, és aki bírja ezt, annak bejön ez a tiramisu is. Aki nem bírja, az meg rajzoljon rá kakaóporral denevéreket, vagy szellemeket, vagy egyszerűen fogatlan tököt :D A tiramisu így is úgy is nagyon finom (bár meg sem közelíti azt, amit egyszer Zsanett Pepéje csinált nekünk, de hát neki zsigerből jön a tiramisu készítés, nem úgy, mint nekem). 
Szemrevételezés:

Ízlik :D
Editke meg most éppen műkörmöket tesz fel magának csattból, hát nem lehet elég korán kezdeni, bár néha azért a hajamat tépem ettől.... ("Anya, mosolyogjál, várj, teszek fel neked is műkörmöt, attól jó kedved lesz" ????? És ki kell várni, míg mind a 10 körmömre felapplikálja a csattot, és örülni kell neki :D):

Amúgy meg a pötyi mánia továbbra is él...

2 megjegyzés:

  1. ÓÓÓ, nem kellett volna megnéznem este 10-kor ezt a bejegyzést :) nyam-nyam!
    Editkének szerintem nagyon jól áll a műköröm :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mondtam, hogy gyere, Niki!!! Editkének majd megmondom, hogy neked tetszik :D

      Törlés