2014. január 11., szombat

Tonhalsaláta - fogyis vacsora

A tonhalsaláta egy pofon egyszerű ebéd vagy vacsi lehet bárkinek, aki fogyózik annak is, aki nem, annak is, tuti, hogy jól fogunk vele lakni, ezen nem kell aggódni. Akkor szerettem meg a tonhalsalátát, amikor a spanyoloknál voltam kutatni. Ott mindig volt a kantinban egy A menü, a B meg mindig tonhalsaláta volt. Így mivel rettentő sok tenger gyümölcsét, meg paellat ettek, amit én nem szeretek, akkor nekem jött a B menü, vagyis tonhalsaláta. Életemben nem ettem ennyi tonhalat, de még salátát se. A tonhalban az a jó szerintem, hogy nincsen olyan nagyon vad halíze, mint a többi halnak, nem tudom, ez miből adódik, vagy csak én érzem-e így, de nekem az a hal még finom is :D A spanyolok meg természetesen hülyének néztek, hogy de ma a paella nap van, hogy is képzelem én azt, hogy tonhalsalátát eszek?!!! Végül azzal tudtam őket lerázni, hogy oda kell figyelnem, hogy mennyi szénhidrátot eszek, meg kalóriát, és akkor egy darabig legalább békén hagytak a paellajukkal. Föl nem foghatom, mi jó van abban, hogy a kajába héjastól fő bele a kagyló, de mindegy, nem vagyok spanyol, ebből is látszik. 
Hozzávalók:
  • madársaláta vagy bármilyen másmilyen saláta
  • egy tonhalkonzerv
  • egy főtt tojás
  • egy kevés babcsíra (paleosok nem esznek hüvelyest)
  • olajbogyó (én a pácolt olajbogyómat tettem rá)
  • akinek bírja a gyomra még lehet rá tenni hagymát is
  • reszelt sajt a tetejére, ez a spanyoloknál ki nem maradhatott! (paleosoknak parmezán, amúgy sima trappista)
A salátát megmossuk, lecsepegtetjük, összedaraboljuk, ha nagy levelű. Ráborítjuk a lecsepegtetett tonhalkonzervet, körberakjuk főtt tojás karikákkal, szórunk rá babcsírát, olajbogyót, hagymát és aki szeretne, reszelt sajttal megszórja az egészet. Én nem tettem rá semmilyen dresszinget, a cordobaiak se adtak hozzá, de gondolom bármilyen olívás öntet mehetne rá. Aki nem fogyózik vagy nem paleolit táplálkozó, ehet mellé egy kis pirítós kenyeret, aki meg puccos, az bagettet :)
Editke a salátát nem szereti, itthon meg a halat se (bezzeg a bölcsiben a harcsapaprikásból 3x is kért repetát...), ezért ő csak tojást evett kenyérrel, ilyen bájvigyorral az arcán :D

3 megjegyzés:

  1. Na ma este ez lesz a vacsim! Én még sose csináltam, nem is értem miért, pedig imádom a tonhalat! Köszi! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Pedig tök egyszerű, remélem neked is bejön!

      Törlés
  2. Meg is csináltam és isteni volt! :)

    VálaszTörlés