2014. február 26., szerda

Lencsefőzelék, ahogyan Feritől loptam

Nagyon elhanyagolom a blogomat, tudok róla, de sajnos nincsen időm írni, mert mindenféle más dologgal vagyok elfoglalva, ami miatt még nagyon főzni sincsen időm, ami egyébként milyen már? Nagyon elítélendő, elsősorban, másodsorban meg van rá amúgy magyarázatom, de most inkább nem tárom itt fel nagy köz előtt :) 
De főzeléket enni jó, megfőzni se kerül sok időbe, ezért most az elmúlt héten sok főzeléket ettem. A legtöbbet főzelékes Feritől loppantottam, mert olyan nagyon jókat tud kitalálni, hogy az embernek egyszerűen kedve támad főzeléket enni. Meg főzni is, persze :) Ez a lencsefőzelék csak Feri-ihletésű, de kicsit leegyszerűsített, Katis változat. Nagyon szuperek az ő receptjei, de ilyen menő gasztrobloggerhez méltóan muszáj minden receptbe valami extra hozzávalót (vagy többet, vagy éppen sokat, esetleg rengeteget...) beletennie, különben nem lesz csilli-villi gasztro-menő, de azért valljuk be őszintén, nem pislog ránk minden hétköznap a hűtőből kéksajt vagy a spájzban édesburgonya, netán kókusztej (a mi falunkban a zöldségesnél kapni se lehet ilyesmit, szóval erről ennyit, persze tudom én, "bármelyik nagyobb szupermarketben kapható", dehát én meg nem járok olyan napi szinten nagyobb szjuuuupermárketben). Meg őszintén szólva, én maradi is vagyok, és néha csakazértse akarok kéksajtot tenni a főzelékbe. Ki tudja, miféle beütés ez nálam, nem mindig szeretnék menő gasztroblooger se lenni, mert akkor hogyan vallanám be, hogy a sima borsófőzeléket szeretem a világon a legjobban... Már főzelék terén, amúgy meg a menzai bolognai sertésbordást, ahogyan a néhai Rózsában csinálták. Ez tök szánalmas lenne, szóval ezért nem leszek se gasztoblogger, se menő. De jó is ez így nekem :) 
Viszont ez a lencsefőzelék változat nagyon bejött. A csavar ott van a sima lencsefőzelékhez képest, hogy kell a főzelék "alá" egy kis párolt/dinsztelt vöröshagyma. Nem tudom, hogy ez igazából főzelékes Ferenc találmánya-e, vagy csak nálunk nem szokás, de akárkié is legyen az ötlet, nagyon tuti jó ízt ad bárminek ez a hagymás alap. És most még ráadásul olyan csavaros eszű is voltam, hogy egyszerre több fej hagymát megpároltam, és a nagy részét eltettem a hűtőbe, hogy ha gyorsan főzeléket kell csinálnom, akkor legyen úgy raktáron dinsztelt hagymám, meg így csak egyszer lesz büdös a lakásban is. Hát sok eszem van, na, tudom én :D Szóval emiatt lett Feris a főzelék, de amúgy teljesen mezei lencsefőzelékről van szó. Jó, habarás sincsen benne, mert bár leköltözött végre-valahára a testemről az a zavaró egy kiló, de nem is akarom, hogy visszajöjjön, ezért továbbra is éljen a ch csökkentés. 
Hozzávalók:
  • 1 kisebb fej vöröshagyma
  • kb 3 marok (száraz állapotban) lencse
  • 1 nagy sárgarépa
  • víz
  • olaj
  • só, bors
  • őrölt kömény, fokhagyma, babérlevél, őrölt koriander
  • kevés tej
A vöröshagymát megpároljuk kevés olajon, majd rátesszük a lencsét, a karikára felvágott sárgarépát és felöntjük vízzel. Hozzáadjuk a fűszereket és addig főzzük és pótoljuk közben a vizet, amíg a lencse meg nem puhul. Ha megpuhult, a lencse egy részét kivesszük, leturmixoljuk (ez is feris fogás!) és visszaöntjük sűrítőnek a főzelékbe. Én tettem bele egy kis tejet is, mert szeretem az ízét a főzelékben, de akár ez ki is maradhat.
Editkének is nagyon ízlett ez a változat, vacsorára megevett belőle egy jó nagy merőkanálnyit. 
Persze az elkészítésben is segített :)
És a titok, a párolt hagyma, amit tényleg el lehet tárolni hűtőben, és szükség esetén csak előkapni és felhasználni! Köszi, Feri!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése