2014. február 20., csütörtök

A világ legfinomabb csirkepörköltje

Az az, amit nem én csinálok, hanem anya. De most én is olyan finomat főztem, hogy magam is elcsodálkoztam, vagy nagyon régen ettem már csirkepörit, és azért ízlett annyira, nem tudom, mindenesetre lefotóztam nagy örömömben, és akkor már legyen itt a recept is hozzá.
Mi nem híg levű pörköltet csinálunk, hanem jó sűrűt. Krisztián annyira nem is szereti az én pörköltjeimet, mert neki az túl paprikás, de én meg úgy szeretem, nagyon. Szóval általában a pörköltfőzés nekem itthon gombapöriben merül ki, amit az esetek nagy részében én eszek meg egyedül. De nem bánom ;) Mivel most kettesben vagyunk Editkével, ezért főztem csirkepörit, hogy Krisztiánnak ne kelljen a nagyon paprikásat enni, és végre én is kiélhessem ilyen irányú hajlamaimat. Editke csak a szaftjából mártogatott kicsit, neki a bölcsi főz ebédet, mi meg nem nagyon eszünk vacsira főttet, nekem is ebéd lett a pörköltből. Persze a legfinomabb galuskával lenne, de hát éljen a ch csökkentés továbbra is, ezért nem is hogy csak nem galuskával, de egészen egyszerűen tészta nélkül, tejföllel és nagyon sok savanyú ubival ettem. De nem kell aggódni a szaft se veszett kárba, mert gyárt nekünk Norbi arany áron finom puha ch csökkentett kenyeret (a Lidlis is nagyon finom, de nem az az igazi puha kenyér, ami egy pörkölthöz kell, ezért engedélyeztem magamnak egy Norbi hagymás kenyeret, ami nagyon finom, persze bazi drága is...), amivel szuperül kitunkoltam a szaftot, jajjj, még most is tudnám enni.
A jó pörkölt szerintem a sok hagymán és a finom paprikán múlik. A paprika nekünk otthonról, Mezőberényből származik, szép piros és nagyon finom.
Ez most itt egy kétszemélyes adag lesz kb (legalábbis nekem 2 ebédet tett ki).
Hozzávalók:
  • 2 egész csirkecomb
  • 1 közepesen nagy fej vöröshagyma
  • 3 evőkanál őrölt pirospaprika (igen, jó sok...)
  • kevés olaj
A hagymát apróra vágom és kevés olajon megdinsztelem. Öntök alá egy kis vizet, így tovább főzöm kicsit. Rászórom a pirospaprikát, és figyelek, hogy már ne égjen le az alja és a paprika, mert akkor keserű lesz az egész. Ráteszem a csirkehusikat, kevés vizet öntök alá, megsózom, és amíg meg nem puhul, főzöm (ha kell, öntök még alá vizet, hogy ne égjen a hagyma). Ha készen van, akkor próbálom nem megenni egyből az egészet, bár akkor se járnék rosszul, csak a gyomrom. Galuskával, tésztával, vagy csak magában, kenyérrel is nagyon finom. De a tejföl az kötelező rá, nem szabad kihagyni, az koronázza meg az egészet. Jajjj, imádom, jó étvágyat hozzá!

2 megjegyzés:

  1. :D Pont tegnap vettem csirkecombokat, hogy csinalok egy kis porkoltet, mert annyira vagyom ra. Es erre tessek: itt egy jo kis recept, hat ez nagyon jo! De amugy a waldorf salataval is majdnem igy jartunk, kerestem a neten valami receptet ra, es miutan megcsinaltam, akkor lattam, hogy Te is feltettel egyet. Kivancsi leszek, mi lesz a kovetkezo ;)

    VálaszTörlés
  2. Én mindig öntök alá egy kis házi paradicsomlevet is, attól is jól be tud sűrűsödni és még pirosabb lesz :) nyami :)
    És minden elismerésem, hogy bírod a CH diétát, én erre képtelen lennék! Ehhez igen is kell a nokedli, sok-sok-sok :)

    VálaszTörlés