2014. április 11., péntek

Húsvéti ablakdísz

Ez is újraötlet, mi más, éljen a recycling :) 
Editkének ígértem húsvéti díszítést már egy ideje, de mindig hadilábon állok a kreativ idő szaporításával, mert egyszerűen jobban frusztrál a por a polcon és a holnapi ebéd kérdése, mint az ablakba kerülő díszek kérdésköre, pedig hát ennek nem biztos, hogy így kellene lenni, de ez van, nem jut mindenre időm, amire szeretnék. Sajnos. Meg dolgozni kell, ami nem annyira sajnos, csak hát elveszi az időt mástól :D De tegnap igazi hős voltam, mert egy egész délutánon át tartó (és amúgy tök eredménytelen) bevásárolókörút után leültem meggyártani a csirke-kakas díszeket Editkének, amíg őt megfürdette Krisztián (meg amig elaludt). Szóval nem lett egy high-tech díszünk az ablakba, de szerintem egy gyereknek nem is igazán ez a lényeg, hanem hogy szerethető legyen, és hogy egyáltalán, legyen :) 
A kakas-csirkéknek (szerintem csirkék, Editke szerint meg kakasok) sok-sok része újrahasznosított, igaz nem lett még olyan nagyon szuper az általam otthon legyártott állat mozgó szem, de a lehetőségeimhez, és a fáradtsági állapotomhoz képest azért tök jót csináltam :) Már régóta szemeztem ezzel a módszerrel, hogy kiürült gyógyszeres hát nem is tudom igazán miből, mert nem a doboz részéből, hanem amiből kinyomjuk a tablettákat, szóval abból a visszamaradó műanyag izéből készítsek állatszemet. Persze, lehet kapni készen is öntapadó nagyon professzionális állatszemet, dehát abban mi kihívás van, semmi, felragasztjuk és ott van :) Ide nekem az oroszlánt is (huh most néztem meg, ez így van angolul: Let me play the lyon too, művelem a köznépet is meg magamat is :D), csinálok én állatszemet :) 
Szóval az eredeti ötlet innen van, de mivel csak úgy félig fejből csináltam a csirkéket, így nekem végül tök másmilyen lett.
Első lépésben kell wc papír guriga, na az nekem van jó sok :) Kell még színes toll (Kes papírban lehet nagy zacskóval kapni 700 Ft-ért, de amúgy szerintem gyűjteni is lehetne madártollat, csak akkor az nyilván nem lesz színes), piros és sárga papír, zseniliadrót, cellux, papírragasztó. Ha mi akarjuk megcsinálni a szemeket is, akkor ahhoz kell kiürült gyógyszeres doboz (amiből kinyomjuk a tablettát) és fekete gyöngy.
A wc papír gurigákat becsomizzuk, az aljukat összenyomjuk, ezt vagy tűzőgéppel letűzzük, vagy leragasztjuk, én egyiket se csináltam végül, csak behajtottam kicsit az aljukat. Ráragasztjuk a zseniliadrótos lábakat (nekem kevés drótom volt, ezért nem hajlítottam nekik lábujjat, de azzal még jobb lett volna). Kivágjuk a csőrt és a tarajat, azt is felragasztjuk, valamint a szárnya helyére a színes tollat. A szemeket lehetne fekete filccel is rajzolni, vagy bolti állatszemet ragasztani, vagy csinálni állatszemet :) Ha mi magunk készítjük, akkor körbe kell vágni a gyógyszer helyét a műanyagból, beletenni a gyógyszer helyére egy gyöngyöt, és celluxszal leragasztani. Ez így leírva tök egyszerűnek tűnik, de úgy a gyakorlatban kicsit pepecselős, főleg, ha ilyen kicsi gyógyszerből szeretnénk szemeket. Legközelebb csak az ezer mg-os C vitamin doboza jöhet szóba :D  
Nekem ilyenek lettek (tudom, csúnyák, de nekem annyira kell rajtuk nevetnem, hogy nem is bánom). A pinteresre meg nem nyomom ki őket :D

Aztán én lyukakat fúrtam a hátukba (szegény párák...) és egy madzaggal felkötöttem őket az ablakba. Krisztián kicsit félt, hogy Editke halálra fog rémülni tőlük, mert pont az ő feje felett lógnak, dehát az én vérem is benne van abban a lányban, dehogy is fél tőlük, imádja a kakasait :D
A képek nem lettek a legjobbak, mert a kakasokat este fényképeztem világításnál, a felakasztott verziót meg reggel, amikor pont ott kel a nap az ablakunknál és beömlik a fény :) 

2 megjegyzés:

  1. Szupi lett :D...én kiraknám a pinterestre, de mind tudjuk, hogy én enyhén egomán vagyok :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi Zsuzska! Úgy tűnik, szeretem az egomán (milyen szó ez, miért nem ismertem 32 évig???) embereket ;)

      Törlés