2014. április 8., kedd

Medvehagymás pogácsa

Eddig úgy volt, hogy nem tudok pogácsát sütni. De most kiderült, hogy mégis :) Ami azért nagyon örvendetes az életemben, mert imádom a pogácsát (bármikor, bárhol, bármennyit...), Editke is imádja a pogácsát (ugyanazokkal a paraméterekkel, mint én) és Krisztián is többé-kevésbé, bár ő a krémes sütikért van inkább oda, de azért a pogi is lecsúszik (ímmel-ámmal). Szerintem a pogácsa amúgy a világ egyik legnagyszerűbb találmánya (máris az akármilyen tészták után), szóval számomra totál nagy kitolás volt, hogy nem tudtam egész idáig pogácsát sütni. De tudok, megtört a jég :D Bár anya amúgy is megmondta, hogy én mindent meg tudok sütni (szerinte), de eddig nem hittem el neki, most már kezdem azért.  
A recept anya gyúrt pogácsa receptje, egyszer már feltettem ide, de azt hiszem, nem árt még egyszer ideírni, hogy nekem is meglegyen később.
Hozzávalók:
  • 1 kg liszt
  • 30 dkg zsír (és tényleg zsír, nem holmi margarin!!!)
  • 2 db tojás
  • 5 dkg élesztő
  • 1/2 l tejföl
  • medvehagyma apróra vágva
  • tetejére egy felvert tojás és reszelt sajt
Az élesztőt kevés cukorral és tejjel felfuttatjuk. A hozzávalókból összegyúrjuk a pogácsát este, és másnapig hideg helyen (spájz, hűtő) hagyjuk pihenni a tésztát. Másnap jól meggyúrjuk még egyszer, nyújtjuk, szaggatjuk, megkenjük a tetejét tojással és reszelünk rá sajtot. 180 fokon megsütjük szép barnára a tetejét.
A medvehagymás pogihoz megmossuk a medvehagyma leveleit, kicsire vágjuk, és miután pihent a tészta, jól belegyurmákoljuk a tésztába. Én úgy csináltam, hogy kinyújtottam a tésztát, rászórtam a hagymát és összehajtogattam, majd újra gyúrtam, nyújtottam, de ezt max 3x, nem olyan nagy ördöngösség.  
A tésztának csak a felébe gyúrtam medvehagymát, mert Editke a simát részesíti előnyben, amiben van valami extra, azt nem annyira szereti. 
Nagyon finom lett, bár a sót kihagytam az egész tésztából (....), de a medvehagymásból nem is hiányzott, Editke meg nem panaszkodott, hogy sótlan lenne ;)

Kértek? :)

2 megjegyzés: