2014. július 25., péntek

Nyári ajtódísz (és játék az olvasóknak!)

Igaz már a legtöbb boltban az őszt hirdetik az iskolakezdéssel, meg a nyári ruhák leértékelésével, de július végén szerintem még nyár van, és inkább arra gondoljunk, hogy mennyit lehet még strandolni meg dinnyét enni, mint az iskola- meg óvodakezdésre... Én gyerekkoromban nagyon vártam minden nyáron, hogy mikor kezdődik a suli, tehát nem lehet azzal vádolni, hogy nem szeretem az őszt (meg amúgy se, mert az egyik kedvenc évszakom amúgy, a nyarat a nagy melegével néha alig tudom elviselni, elvégre téli gyerek vagyok!), de azért ez a júliusban gondoljunk az iskolakezdésre dolog nekem kicsit sok. Én nem akarok még arra gondolni, hogy szeptember elsejével a kis nyunyusom ovis lesz. Arra végképp nem, hogy hogyan fogja viselni a bölcsiből oviba menetelt (rosszul, tudom, nincsenek illúzióim, imádta a bölcsit, ahogyan én is :( ). De próbálok (jobb pillanataimban) optimista lenni, hogy csak kisírtam, hogy ott legyen neki Bíborka, csak ügyes gyerek, meg már nagy is, meg minden, de akkor is, nehéz lesz.... De erre még nem kellene gondolnom, hiszen előttünk áll még egy nyaralás (hogy fogja bírni a 6 órás autókázást, lövésem sincs...), egy új autósülés vásárlás, egy augusztus 20-a és még annyi minden. Szóval nyár van! Ez a lényeg.
Ha nyár van, akkor egy mezőgazdásznak egyértelműen rengeteg a dolga, hiszen "szezon" van. Hát úgy őszintén én ezt a laborban annyira nem érzem, maximum azon, hogy akiknek kinti kísérleteik vannak, azok ugrálnak, mint pók a falon, hogy fog-e holnap esni vagy nem, én meg azt látom, hogy egyre több kintről begyűjtött minta pislog rám vizsgálatra várva a laborasztalon. Tehát nem árulok el nagy titkot, igaz, hogy agrármérnök vagyok, de igazából laborpatkány, aki a napot se nagyon bírja... :D  De mikor gyerek voltam, akkor kivettem a részemet az aratásból, hiszen kombájnírnok voltam (na ki tudja, az mit jelent, nyer tőlem egy hmmmmm, csokit, vagy egy nesszeszert! de komolyan! Márti nem vehet részt a játékban, se anyukám, de aki elsőnek leírja, az nyer tőlem egy tuti baglyos nesszeszert, na?), aztán meg laborban dolgoztam gimis koromban, ahol búzát minősítettünk. Igazából most se nagyon csinálok extrább dolgokat itt az egyetemen, maximum más gépekkel és kicsit komolyabb fejet vágva mindeközben :) Szóval nyár, aratás, búza, így egyértelmű, hogy az ajtódíszem is ehhez kapcsolódik. 
Az ötletet a Praktikában láttam, de módosítottam rajta. Pl a Praktika szerint lehet venni hobbiboltban száljára búzát. Hm. Van olyan ember, aki tényleg ha búzát akar, akkor nem a szántóföldre megy ki (illetve az ott dolgozó kollegáitól puncsol), hanem bemegy a boltba és vesz búzát? Szálas búzát? Hát nekem ez kicsit sok volt, de nyilván a munkám miatt is. A Praktikából azt is megtudtam, hogy többszínű búza is van.... És vegyünk két színt is, mert akkor lesz szép az ajtódíszünk.... Más kérdés, hogy az én egyéni meglátásom szerint egész egyszerűen amit ők felhasználtak, annak egy része nem is búza volt, hanem árpa, de mindegy, nem vagyok egy nagy szántóföldi szakember, nyilván a Praktika sem az, meg az olvasótáboruk sem. Csak milyen már, hogy egy KREATIV újság nem arra buzdít, hogy igen, légy kreativ és menj ki bakker egy rendes búzaföldre, és nézd is meg azt a szerencsétlen búzát, és akkor szedsz belőle 40 szálat a széléről, kirándulsz is egyet, tanulsz, a szántónak összehasonlíthatatlanul nagyon jó légköre van, amit sehol máshol nem kapsz meg, és akkor lesz neked búzakalászod meg élményed is hozzá. Nem, menj be a boltba és vegyél :( Számtalanszor kiábrándultam már a Praktika szerkesztőiből, mert persze nyilván nekem soha nem lenne ennyi ötletem, főleg nem minden hónapban, de néha olyan fantáziátlanok.... Sokkal többet is ki lehetne hozni egy-egy ilyen kis cikkből, mint pusztán ajtódíszkészítés... Aztán lehet csak savanyú a szőlő, de nem hiszem. Nem sok kellene ahhoz, hogy fokokkal jobb legyen az az újság. Legfőbb bajom az, hogy mindig olyan távolságtartóak és személytelenek maradnak, kicsit se akarnak kitörni. Ez egyedül a receptes csajra nem igaz, akit bár annyira nem szerettem régen (Borbás Marcsi), de ebben a Praktikában nagyon is jók az írásai (ha ő írja egyáltalán, de gondolom igen), és a receptek is. És mindig visz bele a saját dolgaiból, ami miatt az ellenszenvem ellenére tök megkedveltem. Míg a főszerkesztőt kb sose fogom :( Hát ez van, nem kell olvasni, de amúgy jó ötletek vannak az újságban, ezért járatom (vagyis Krisztián járatja nekem), és szeretem is. Csak lehetne sokkal-sokkal jobb, és olyan idegesítő, mikor látod, hogy valami mitől lenne jobb, egy kis lépéstől, és mégsem teszik meg :/ Mondjuk értem én, valszeg annyian olvassák amúgy is, hogy semmi szükségük arra, hogy fejlesszék magukat. 
Az ajtódíszhez nem lesz szükségünk olyan nagyon sok mindenre, és gyorsan el is készíthető.
Hozzávalók:
  • búzakalászok, egy kis szárral együtt, nekem a fele kb árpa volt
  • szalma koszorú alap
  • rafiaszalag
  • ragasztópisztoly
  • az eredeti ötletben nemzetiszín szalag van kötve az ajtódíszre, én rafiamasnit csináltam rá helyette
A búzakalászokat ragasztópisztollyal a koszorúalapra rögzítjük, szépen szorosan egymás mellé. 3 rafiaszálat összefonunk, masnit készítünk belőle, meg akasztót, és azokat is felragasztjuk a koszorúra. Aki szeretne tehet rá nemzetiszín szalagot, masnit is. Aztán kiakasztjuk az ajtóra és örülünk neki :)


És a kedvenc képem a kis Béluskámról (mostani kedvencem...)

8 megjegyzés:

  1. Szuper ez a kis ajtódísz :)...
    Hihi, Kombájnirnok...ha csak nem te voltál a mitfahrer, akkor biztosan adminisztráltál valamit, mondjuk a szállítólevelet? Jó biztos nem, csak ez a hülyeg gugli semmi értelmes magyarázatot nem dob ki :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. De igen, jó a válasz Judit! ;) És még a címeteket is tudom :D

      Törlés
  2. Ja, és Editke meg nagyon cuki!

    VálaszTörlés
  3. Hát én tuti nem találtam volna el, így nem vagyok annyira mérges, hogy Judit gyorsabb volt. :D

    VálaszTörlés
  4. Kati, baromi jó ez a dísz!

    VálaszTörlés
  5. A játékot így Judit nyerte, és Eszter is, aki privát levélben leírta nekem szépen a kombájnírnokot, mert ő is az volt nyáron, mivel ő is alföldi, és hát na, az alföldiek tudják ezt ;) Köszönöm mindannyiótoknak, hogy beszálltatok ebbe a rajtaütésszerű játékba! :*

    VálaszTörlés