2014. július 24., csütörtök

Nem lehet abbahagyni csirke

A receptet anno nagyon régen még így kaptam, ezen a néven, aztán egy receptes könyvben is megtaláltam ezt a csirkét, de ott már valami hangzatosabb nevet adott neki Frank Júlia. Nevezzük ahogyan akarjuk, finom ez a kaja és kész. Azt nem állítanám, hogy nem lehet abbahagyni, de tényleg finom. Elvileg ez egy könnyedebb recept, tehát be lehet illeszteni ilyen-olyan fogyókúrákba; hát nem tudom, miután Zsuzska felnyitotta a szememet, hogy egy kanál tejfölben mennyi kalória van, azután nem állítanám, hogy éppen diétás, de ám legyen Frank Julinak igaza, hogy ez egy könnyed kaja. Mivel nem vagyok annyira szigorú diétán, így tegnap ezt főztem meg magunknak, remélhetőleg a kalória adatbázis se fog pfujolni nekem a nap végén, hogy mégis mit gondolok én, hogy tejfölös-lisztes kaját eszek. Mert ugyanis elirigyeltem ám a kalóriaszámlálást, és most ezt nekem is kell csinálnom, mert annyira jó és menő :D Meg mert olyan jó, hogy egy számítógépes rendszer is megerősíti, hogy de ügyes vagyok, fussak csak minden reggel (nem, nem futok minden reggel, de tök jó lenne, ha lenne hozzá erőm). Igaz vannak kifogásaim a rendszerbe bevitt adatokban, mert pl az tuti fix, hogy egy óra TRX-szel nem 300 kalóriát égetek el, és ebben Helga, az edző is megerősített, így én felvittem magamnak egy másik TRX edzést, aminek nagyon kreativan a "TRX Helgával" nevet adtam, és szerintem az 500 kalóriát éget el egy óra alatt, és kész :) A rendszer még nem fogadta el ezt a felvetésemet, de akkor is igazam van. Nem létezik, hogy fél óra futással ér fel egy TRX edzés. Aki volt már olyanon, az tudja, hogy miről beszélek ;) 
A nem lehet abbahagyni csirkét elvileg mindenféle csirkerészből lehetne csinálni, de nekem most csirkemell volt a fagyasztóban, így azt használtam fel. Editke még ilyet nem evett, és mivel most Mamijánál múlatja a szünidőt, így ebből sem fog, de szerintem ízlene neki, bár elég sok hagyma van benne, amit ő nem szeret, de a husi bejönne neki, az tuti.
Hozzávalók:
  • 1 kg-nyi csirke 
  • 8 dkg liszt (szerintem ez képtelenség, hogy elég legyen egy kg csirkére, nekem fél kilóra elég)
  • 1 kávéskanál pirospaprika
  • 2 gerezd fokhagyma
  • 1 vöröshagyma
  • só, bors, majoranna ízlés szerint
  • olaj
  • 2 dl tejföl
  • 10 dkg füstölt sajt
A csirkét lebőrözzük, megmossuk, összevágjuk, ha egyben van. A lisztet összekeverjük a fűszerekkel (a fokhagymát is ide kell tenni), és belemártogatjuk a csirkedarabokat, amit egy olajjal kikent jénaiba teszünk szépen egymás mellé. Ha már minden husi lisztes, akkor rászórjuk az apróra vágott hagymát és rájuk reszeljük a sajtot, a maradék lisztes keveréket összekutyuljuk a tejföllel, és azt is a csirkére kanalazzuk. 180 fokon kb 30 perc alatt lefedve alufóliával megsütjük, majd még 10 percig fólia nélkül pirítjuk.
Frank Juliska szerint ha teszünk alá krumplit, akkor egyből lesz nekünk hozzá finom köret, ami nyilván igaz is. Csak én most nem eszek krumplit, ezért kuszkusszal ettük (szegény Krisztián...). 
És ha nem eszünk krumplit, meg tésztát, meg lisztet meg sütit (meg csokit, meg jégkrémet, meg....) akkor télre is ilyen szép csinosak maradunk. Ja, meg ha sokat futunk és TRX-ezünk :D De Kriszti szerint tök feleslegesen csinálom, mert a fotózásom már úgyis megvolt, minek sanyargatom magam :P
De Bélusos kép is van ám (csak Mártinak) ;)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése