2014. augusztus 2., szombat

Legfinomabb szilvás süti

És majdnem családi hagyományos titkos recept alapján, de ezt csak anya érti ;) De ez a legfinomabb szilvás süti, amit én egész eddigi életemben ettem, és a recept a Nagyanyáink sütötték Lejtényi-Waldhauser által írt recepteskönyvben található. 
Én magam a szilváért nem vagyok annyira oda, bár az alma és a körte után talán még ezt is megeszem csak úgy, ha kedvem van hozzá, de sajnos én nem vagyok egy nagy gyümölcsevő. De gyümölcsös süti bármikor jöhet :D Nah, ezért nem leszek én soha vékony, dehát ez van, ezt kell szeretni. Nem meglepő módon ezt a sütit Krisztián, Editke, apukám, Barnus és szerintem anya is szereti. Kevés olyan süti van, amit én is meg Krisztián is egyforma lelkesedéssel eszünk meg, mert ő inkább a krémes sütiket szereti, én meg inkább a keksz-szerű szárazakat. Ez valahogy mégis mindkettőnknek bejön. Ha egyszer is szilvás sütit szeretnétek enni, akkor ezt mindenképpen próbáljátok ki!
Hozzávalók:
  • 15 dkg túró
  • 6 evőkanál tej
  • 6 evőkanál olaj
  • 8 dkg cukor
  • 1 csomag vaníliás cukor
  • 30 dkg liszt
  • késhegynyi sütőpor
  • 1 kg szilva
  • tetejére streuzel (ez mi? valaki tudja?): 30 dkg liszt, 20 dkg cukor, 1 csomag vaníliás cukor, késhegynyi fahéj, 15 dkg vaj
A túrót, a tejet, az olajat, a cukrot, vaníliás cukrot, sót és utoljára a sütőporral elkevert lisztet jól összekeverjük és az egészet jól össze is gyúrjuk. Kivajazott és kilisztezett (vagy sütőpapíros) tepsibe tesszük a tésztát, erre kerül a kimagozott, félbevágott szilva kis cukorral megszórva. Majd erre morzsáljuk rá ezt a streuzelt; a hozzávalókat szigorúan kavarni kell, nem gyúrni! (Én anyának bevallottam, hogy az ilyet én kézzel összegyúrom és kész, nem vacakolok vele, de ezt nem szabad!!!! Ha csak keverjük, akkor jó morzsás lesz, míg ha kézzel gyurmákoljuk, akkor olyan tésztaszerű, bár én azt is klasszul rá tudtam csipegetni a tészta tetejére.) Az így elkészített tésztát tűpróbáig sütjük középmeleg sütőben. Nagyon finom!
És ilyen boldog gyerekeink lesznek ettől a sütitől :D

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése