2014. szeptember 16., kedd

Pandamaci süti

Igazi kihívás volt ez a süti, és igaz volt a leírás, nem könnyű, sajnos.... Nem is sikerült nekem se valami szépre, de kis fantáziával nagyon cuki macikat lehet beleképzelni ebbe a sütibe, és Editke határozottan felismerte, hogy pandamaci van a sütin. Szerintem van benne néminemű mosómedve beütés egy kis mókussal megspékelve, de az a baj, hogy az én fantáziám mindig is élénk volt :D 
De miért is sütöttem panda sütit? Azért mert ma van az én kis nyunyubéluska Editkémnek a neve napja. Aminek az alkalmából meghívtuk hozzánk ünnepelni Bíborkát, aki Editke legjobb barátnője, és az anyukája is nagyon aranyos, ezért hát én is szívesen látom őket :P Nem, nem irányítom a gyerekem barátkozási szokásait, teljesen egyedül választotta ki a bölcsiben Bíborkát, és a barátság csak kitartott az ovira is, hiába volt nyári szünet és miegyéb. Nyilvánvalóan kellett ehhez az is, hogy Marianna is emlegesse Editkét Bíborkának, én meg Editkének a kis cukiszemű Bíborkát, de azért ahogy rájuk néz az ember, ahogyan kézen fogva és röhögcsélve mennek oviba, na szóval nem kellett nekik azért nagy rásegítés. Hátha Editke is talál magának már most egy életre szóló barátságot, nagyon örülnék neki!
Szóval ha gyerekek vannak, akkor kell lenni nem csak finom sütinek (ez a holnapi bejegyzés lesz majd :P), de aranyos-vicces sütinek is, és ezt szolgálja majd a pandasüti. Elsőre kicsit horrorszerűek lettek a pandafejeim (mire Marianna megkérdezte tőlem, hogy miért, fejsze van a kezükben... :D), de végül egy kis díszítőtoll csodákra volt képes.
A pandasüti ötlete innen származik, bár az ottani recept valami alapból indul ki, gondolom amerikai lehet a blog, annyira nem néztem meg, csak a mintát lestem el onnan, és az én sütim a jól bevált Horváth Ilona féle linzi koszorú tésztája lett. Az igazsághoz az is hozzátartozik, hogy először pandamaci kalácsot akartam sütni, ami valamiféle kelt tésztából lehetett, de mivel az angol blog közölte így elsőre, hogy "not easy", így arra a döntésre jutottam, hogy nekem olyan kell, ami easy, quick és very beautiful. Ha ezt beírtam a googleba, minden kijött, csak panda tészta nem, de azért tettem egy próbát ezzel a linzerrel, hátha bejön, meg hát no, nem adom fel olyan könnyen, ha kitalálok valamit :) 
Szóval begyúrtam a linzertésztámat, most teljes egészében liszttel csináltam, nem tettem bele diót, egy részét hagytam így sárgának, egy másik részét zöld ételfestékkel, a harmadik részét meg kakaóporral színeztem meg, hogy legyen fehér, zöld és barna tésztám. 
Hozzávalók:
  • 25 dkg vaj
  • 30 dkg liszt
  • 10 dkg cukor
  • 1 egész tojás
  • zöld ételfesték, kakaópor
  • kitartás, jó sok...
A tészta hozzávalóit az ételfestékek kivételével, sok kitartással összegyúrjuk linzertésztává. A tésztát legjobb belátásunk szerint 3 részre osztjuk, egyik marad sárga, a másikba nyomkodunk egy kicsi zöld ételfestéket, a harmadikhoz meg adunk kakaóport. A tésztát egy óráig hűtőben pihentetjük. 
Ha kipihenték magukat a tészták, akkor hozzálátunk az összeállításnak. A barna tésztából én négy rudat formáztam, ez lesz majd a maci füle meg szemei. Egy sárga alap rúdra helyeztem a barna szemeknek való rudakat, közé egy sárga rudat, és az egészet becsomagoltam egy vékonyra kinyújtott sárga lappal. Erre tettem a két barna rudat, és ezt borítottam be a zöld tésztával. 


Az eredeti hivatkozásnál nagyon jól le vannak fényképezve a lépések, nekem nem sikerült szépre, mert már este csináltam (kérdés, hogy ezeket a kreatív blogokat kik működtetik? Mert hogy nem dolgoznak, és valszeg gyerekük sincs, az tuti, mert nekem esélyem sincsen szép napvilágnál tésztát sütni, nemhogy fényképezni közben... Vagy béna vagyok... ). Ha elkészült a nagy rudunk, akkor betesszük egy kicsit mélyhűtőbe, hogy szépen lehessen szeletelni (úgyse lehet, de hátha valakinek sikerül). Ezután karikákra (nekem nem lett karika, de utóigazítottam, hogy azért csak hasonlítson a forma) vágjuk, és 180 fokos sütőben megsütjük a  fejeket. 
Ha megsültek, megvárjuk, hogy kihűljön, és díszítőtollal még dekoráljuk kicsit. 


Kicsit több cukrot is elbírna ez a recept, ezért én azt tervezem, hogy a lányoknak nutellás mártogatóval fogom adni... Ez ám a bűnözés tetőfoka! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése