2014. szeptember 22., hétfő

Pizzagolyó

A pizza nagyon finom kaja, gondolom ezzel nem sokan fognak velem vitatkozni. De ha lehet még hova fokozni a pizzát, akkor az a pizzagolyó! Semmivel se kell vele többet szenvedni, mint a sima pizzával, de mégis egészen más lesz a kinézete is! 
Az ötletet én Barbitól vettem (honnan máshonnan...), de ahogyan olvastam a blogját, ő is valakinél látta az ötletet, tehát a teljesen eredeti forrást ott találjátok meg nála, ez a másodforrás csak (legalábbis azt hiszem, ezt egészen tudományosan így kell megfogalmazni). 
Az apropó pedig, amiért a pizzagolyó készült, az az, hogy Nóráék eljöttek megköszönteni Editkét a névnapján. Azt persze nem írhatom még le, hogy Nóra kivel érkezett, mert százpecsétes titok... De egyszer minden titok kiderül, csak nem én akarom itt leleplezni a dolgokat, de hát minden csoda három napig tart, tessék ezt tudomásul venni, Nórikám, ha valami csoda folytán olvasnád a blogot. 
A pizzagolyónak csak a tésztája az, ami kicsit korlátozottabb, tehát, hogy mi kell bele, amúgy a töltelék meg olyan, amilyet szeretnénk, vagy amit találunk otthon, abból készítsük. És eredetileg virsliset akartam csinálni, mert amikor Bíborkáék jöttek hozzánk névnapozni, akkor virslis kiflit ettünk, és abból maradt még jó néhány pár virsli (már nem a kifliből, hanem nem fogyott el a kiflihez az összes), de a virslit időközben Krisztián megette, nekem meg nem szólt, így improvizálnom kellett, és csirkemellet találtam nagy hirtelen a hűtőben, amiből végül a töltelék lett. Szerintem finom volt így is, de bármilyen husival, vagy husi nélkül is elkészíthető.
Hozzávalók a tésztához:
  • 40 dkg liszt
  • fél kocka élesztő
  • 1 evőkanál olaj
  • kb 2,5 dl víz
  • 1 teáskanál cukor
  • 1 teáskanál só
  • 1 teáskanál oregánó vagy bazsalikom
A töltelékhez
  • 1 fej vöröshagyma
  • kevés olaj
  • fél kg csirkemell darálva
  • kb 2 dl sűrített paradicsom
  • mini mozzarellagolyó
  • 1 evőkanál tejföl
  • só, bors, cukor, oregánó vagy bazsalikom, vagy amit szeretnénk bele fűszer, ízlés szerint
A tésztához felfuttatjuk az élesztőt kevés vízzel és a cukorral. A liszt közepébe beleöntjük az élesztőt, hozzáadjuk az olajat és annyi vizet, amivel szép rugalmas tésztát kapunk. Belegyúrjuk a fűszereket is, majd egy órán át meleg helyen duplájára kelesztjük. Addig elkészítjük a tölteléket. A hagymát apróra vágjuk és megdinszteljük, majd hozzáadjuk a husit is, és azt is megpároljuk. Ha már készen van a husi, akkor hozzáöntjük a paradicsomszószt, és ízlés szerint fűszerezzük. Én tettem bele egy kis cukrot is, mert olyan savanyúnak éreztem a sűrített paradicsomot, de nem mindig kell bele, ez bolti paradicsompüré volt. Kevertem bele egy kis tejfölt is, mert én így szeretem.
A tészta ha megkelt, akkor kisebb darabokra vágjuk egyszerűen késsel. Az eredeti recept szerint ebből 24 kis golyó lesz, nekem 12-t sikerült ebből csinálni, de valószínűleg túl sok tölteléket tettem egy-egy golyóba, és így is megmaradt a fele (jó lesz majd sima főtt tésztával ;) ). A kisebb tásztadarabokat csak úgy kézzel kör formájúra lapogattam, beletöltöttem a tölteléket meg egy darab mini mozzarellagolyót, becsomagoltam, kicsit formáztam, hogy golyó legyen belőle. 

200 fokon 20 perc alatt megsütöttem. Nagyon csinik lettek, én nem tettem a tetejére semmit (mert nem volt időm rá...), de lehetett volna reszelt sajtot, vagy oregánót is akár. (Borral is nagyon finom volt ;) )
Editke is segített, nagyon élvezte, hogy ő is gyúrhat saját kis golyót, be is töltötte, és végül meg is ette, nagyon ízlett neki, benyomott még a sajátján kívül 2 golyót. Nekem néhány golyszi kipukkant, valószínűleg kevesebb töltelék kellett volna bele, de attól még nagyon finom volt a lyukas is ;)
És hogy csak ne azt lássátok mindig, hogy eszünk-eszünk-eszünk, ezért ideteszem ezt a képet, hogy részt vettünk mi ám Editkével meg anyával jótékonysági futáson is, ahol Editke volt a legfiatalabb résztvevő, amiért még ajándékot is kapott a kis Nyunyus, én meg jó büszke voltam rá :) A rajtszám van a kezébe, nekem meg már fel van tűzve a dzsekimre ;)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése