2014. október 16., csütörtök

Villámgyors finom vacsi

Sajnos van benne fehér liszt is, de azt gondolom, hogy talán még ennyi belefér, aki diétázik, annak sajnos nem, de mivel én még a megfelelő kg-cm korlátomban vagyok, ezért néha megengedem magamnak azt a kilengést, hogy fehér lisztes kaját vacsizzak, de ezt is maximum hetente 2x csak. És akkor is visszafogott mennyiségben. Jó-jó, tudom, nem mindenki hisz a ch csökkentésbe, meg hova akarok én fogyni, minek figyelek ennyire, de légyszi tekintsetek el ezektől a kérdésektől, nekem ez így jó, ebben hiszek, ezt csinálom :) Ahogy Regina mondaná, ha halálra akarom éheztetni magam, az is az én bajom, ő tudja, hogy ha valamit elhatározok, azt úgyis végigcsinálom, mondhat ő akármit. Talán ő az egyetlen, aki ezt tényleg így el is mondja nekem, a többiek csak somolyogva hümmögnek (igen, tudom, hogy ezt csináljátok a hátam mögött :P :D Főleg Krisztina, de ő meg olyan régen szeret, hogy úgyse ez fogja kibillenteni a dolgaiból ).
Szóval ez a vacsiötlet rendkívül egyszerű, időtakarékos, gyerek és anyukabarát, időbarát, beeső vendég barát. Szóval hasznos, na, mindenkinél adódik olyan alkalom, amikor hirtelen kell előállni főtt vacsival, abból gazdálkodva, ami otthon van. Na ez az ötlet garantáltan olyan :) Nekem azért kellett hirtelen valami vacsiötlet, mert Nóra jött hozzánk sos lelkisegély szolgálatra, és a lelki dolgokat köztudottan kaja mellett lehet a legjobban megbeszélni. Meg alkohol mellett is, persze, de most nálunk ez a lehetőség nem játszott, mert Nóra autóval jött.
Szóval a kaja maga nagyon egyszer, hozzávalók:
  • fagyasztott leveles tészta (nekünk ez valahogy mindig van otthon)
  • fagyasztott, vagy friss zöldségek
  • kevés olaj
  • sonka
  • reszelt sajt
  • ízlés szerint só, bors, én ezeket kihagytam
A leveles tésztát felolvasztjuk, és kinyújtjuk. Én most cooposat vettem, és abban eleve ki van kis lapokra nyújtva  a tészta, így ezzel is időt spóroltam, bár előre nem tudtam. Egy jénait kibélelünk sütőpapírral és belefektetjük a tésztát, úgy, hogy a szélére is jusson belőle, meg a tetejét is be tudjuk fedni. A zöldségeket kevés olajon megpároljuk, ha friss zöldségünk van, akkor előtte pucoljuk és kis kockákra vágjuk. A megpárolódott zöldséget beleöntjük a tésztába, rácsíkozzuk a sonkát, beborítjuk a tésztával, reszelünk rá sajtot, és 200 fokon kb 20 perc alatt szép pirosra sütjük. Nagyon finom! Lehet aztán bármilyen raguval is megtölteni a tésztát, vagy olívaolajjal lekenni, és csak olajbogyót meg sajtot halmozni rá, tehát ami van otthon, azzal tudjuk megtölteni, bármivel finom, és csak több, mint egy mezei szendvics.
És bár gonoltam rá, hogy külön címkés bejegyzéseket indítok Editke óvodai kézműveskedéseinek, de mivel most nincsen nagyon időm erre (éljen a diplomaleadási-bírálási időszak!), ezért ide teszek egy szerintem nagyon cuki kis kutyát, amit Editke készített az oviban abból a kukoricából, amit ők maguk törtek le a múlt héten. Nem tudom, mondtam-e már, hogy imádom Editke oviját? :D

2 megjegyzés:

  1. oké...ez a kutya brutál cuki....ovis akarok lenni, csak egy kicsit... :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Zsuzska, mondtam, hogy gyere velem játszós délutánra, szerintem engedték volna, hogy csinálj egy kutyát, még kukoricát is morzsoltunk :) Legfeljebb behazudtuk volna, hogy leányanyaként szültelek, és testvér vagy ;) Jaaaa, én így is leányanya vagyok, mindig elfelejtem :D

      Törlés