2014. november 26., szerda

Karácsonyi házikó dekoráció

Az idén igazán korán elkezdtem készülni a karácsonyra, már magamhoz képest, a kreativ blogokhoz képest persze nem, de továbbra is meggyőződésem, hogy a nagyon menő kreativblogok vezetői nem dolgoznak teljes állásban. Vagy nincsen gyerekük. Vagy természetfeletti képességekkel rendelkeznek. Vagy kis manók segítenek nekik. Vagy nem tudom. Lényeg a lényeg, hogy én mindig eldöntöm, hogy namostaztán az idén tényleg időben kitalálom az ajándékokat, meg is veszem, és minden díszítésem természetesen saját készítésű lesz, és időben el fog készülni és egyáltalán, deboldogokvagyunk, karácsony következik. Aztán a megvalósítás néha csúszik. Nem is néha. De a karácsonyi ajándékoknál megfogadtam az idén, hogy nagyon minimalizálom a DIY ajándékokat, mert nem akarok még szenteste is törölközőt hímezni (anya tudna mesélni erről, jajjjj :D), ehhez képest 3 ember kivételével mindenkinek sk ajándéka lesz, jájjjjj, és én nagyon sok (relatíve, az időhöz képest, ami rendelkezésemre áll) embernek adok ajándékot. Na jó, Barnusnak meg Andrisnak is vásároltam játékot, és legyőztem a kísértést, hogy Barnust újabb sk társassal lepjem meg, de nagy volt  ám a kísértés :)
Szóval az ajándékok készítése (és ami a több idő, kitalálása) mellett persze kellett néhány karácsonyi díszítőelemet is készítenem, aminek első darabja ez a kis házikómécsestartó volt. Az ötletet Levendulalány adta, ki más, de nagyon büszke vagyok magamra, mert majd lesz ám olyan bejegyzésem is, ami teljesen az én saját ötletem alapján jött létre, tehát tudok én, ha akarok, csak néha könnyebb mástól ötletet nyerni. 
Szóval a kis házikókhoz szükségünk lesz:
  • üres tejesdobozra, aminek van kiöntője (vagy mi az, szóval ami kupakos)
  • akrilfestékre
  • barna dekorgumira
  • sniccerrre
  • kevés maradék szalagra
  • ledmécsesre
Első lépésben lefestjük a tejesdobozokat 2 rétegben akrilfestékkel, és levágjuk az aljukat, hogy ne legyen mindegyik ház egyforma magas.
Ezután rajzoljuk be az ablakokat és kivágjuk sniccerrel, itt vigyázzunk, én majdnem megsemmisítettem a bal kezem középső ujját és az ebédlőasztalunkat :O És a dobozokat nem is olyan könnyű vágni sniccerrel, könnyen megcsúszik, és akkor nem lesznek szép ablakaink, én is belevágtam kettőbe is :( 
Dekorgumiból kivágjuk az ablakkereteket és az ajtókat, és felragasztjuk. A kereteket nagyobbra kell vágni, mint a lyuk a dobozokon. Én le is súlyoztam utána a kereteket, mert nem igazán akartak odaragadni, és a festés miatt a dobozok hullámosak lettek... 
Ezután lefestettem pirosra a tetőket és barnára az ajtókat. Szalagok kötöttem a házak oldalára, ettől lett karácsonyi hangulatú :) Azután behelyeztem a kis nyunyusom szobájának ablakpárkányára, és várom, hogy megérkezzenek a ledmécseseim, és hazajöjjön Editke, és örüljön neki, hogy van már világítós karácsonyi házikója.

Így nem annyira tűnik cukinak, de élőben az. És még le kellene fújnom hósprayvel, de odáig még nem jutottam, mert őrült pöttyözésben vagyok éppen... :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése