2014. november 1., szombat

Pókos halloween süti

Ez a süti nagyon egyszerűnek tűnik, de elég türelemjáték elkészíteni, mivel a pókoknak 8 lábuk van, és ha már egyszer növényvédős a végzettségem, akkor nem szégyenülhetek meg, hogy 6 lába legyen csak egy póknak, nem? De! Az ötlet innen van. Az ötletnél nincsen közölve semmiféle instrukció, hogy így vagy úgy csináljuk a sütit, csak képek vannak, és az alapján úgy készíti el az ember lánya, ahogyan tudja, vagy amennyi ötlete van. Végülis ez a kihívás, hogy a saját fejünk után menve készítsünk valamit, kitalált recepttel könnyű a dolga az ember lányának ;) 
Az alap sütirecepttel nem is volt gondom, mert a már jól bevált diós linzert akartam elkészíteni, mert egyszerű, gyors, mindig finom, és Editke nagyon-nagyon-nagyon szereti. Ezzel nem is volt gondom, szépen összemértem, meggyúrtam, Editke is meggyúrta, kiszaggattam nagy pogácsaszaggatóval és megsütöttem, puszipá.


Ezután jött a kihívás rész. Az, hogy fehér csokival fogom megdíszíteni valahogy nem dobott fel különösebben, mert már egyszer próbáltam fehércsokit olvasztani, igaz mikróban, de valami borzalom végeredménnyel, kukában landolt az egész. De most Zsuzska felbiztatott, hogy jó lesz az, ha gőz fölött olvasztom meg.
És szerencsére hallgattam is rá, és tényleg jó is lett, ezúton is köszönöm a lelki segélyt, amit gasztro (és nem gasztro...) problémáimra nyújtott. A következő lépésben azt gondoltam, hogy ha már a fehér csoki rajta van a kekszen, akkor egyszerűen a dr Oetker díszítőtollal fogok tovább dolgozni. De sajnos az a toll totálisan használhatatlan, azt kell mondanom. Így mikor erre rájöttem, elővettem a Krisztiántól tavaly karácsonyra kapott újratölthető, műanyag díszítőtollamat, ami egy szuper találmány, tényleg, olvasztottam egy kis margarint, kevertem bele jó sok holland kakaóport, és sokkal, de sokkal jobb állagú díszítő krémem lett, mint a dr Oetker. És nem is került annyiba, ezt csak úgy hozzáteszem. Eddig se szerettem azt a tollat, de mindig bepróbálkoztam vele, hogy majd hátha azért fog sikerülni, de nem, igazából szépet nem lehet vele csinálni, ellenben az díszítőtollal nagyon is szépet lehet. Nekem ilyen van. Szerintem maximálisan megéri beruházni egyre, bele lehet tölteni csokit is akár, vagy bármilyen krémet, és nagyon szépen lehet vele dolgozni.
Szóval első lépésben rákentem az olvasztott fehércsokit, egy kanállal. Csigavonalban ráfolyattam a kakaós krémet, majd egy fogpiszkálóval kifelé húzogattam a krémeket, így lett pókhálószerű a mintázat. 
Első körben nem jöttem rá, hogy kifelé húzzam a krémet, és befelé húztam, na úgy nagyon szép virágokat lehet csinálni :P :D 
Ha megvan a pókháló, akkor a közepébe ültetünk egy pókot. Én most franciadrazsét használtam, mert az volt otthon, az eredeti ötletben M&M-s volt. 
Ha ezzel megvagyunk, utána jön a jó móka :D Minden póknak 8 lábat és 2 szemet rajzolunk. Borzasztó dolog ez úgy a 15. táján, nekem már görcsölt minden ujjam.... De elkészültem mind a 43 darabbal :) Szerintem cuki lett, és finom is, hát Editke bezabált belőle, az biztos :)

A halloween buli asztaldíszítése végül ilyen lett, szellemsütikkel és szellempoharakkal, tökökkel:

És csináltam virslis betekert sírból szabadult vacsit (ölet innen):
Remélem Dóriék is jól érezték magukat nálunk, és nem volt semmi rémísztő most rajtunk kívül Editkével (ő szellem volt, én meg fekete mumus).


4 megjegyzés:

  1. De jók a kis szökevény virslik! Akárhányszor rájuk nézek, elfog a nevetés, annyira viccesek. A pókos sütihez meg nagy gratula, kellett hozzá türelem. A kis szellemek is ehetők?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi Ildikó! Az volt a legjobb, hogy a végén kettőről leolvadt a szem, az volt az igazi horror :D A szellemeknek a belseje kókuszgolyó, meg is ettük őket :)

      Törlés
  2. Nagyon jók lettek, meg azok a szellemes sütik is, meg minden!

    VálaszTörlés