2014. november 23., vasárnap

Tojáskrém

ahogy én szeretem. Mostanában elég sok tojást eszünk, én amúgy is nagyon szeretem a főtt tojást, a töltött tojást, a tojáskrémet az omlettet, talán egyedül a rántottáért nem vagyok oda. 
De amire most nagyon ráéheztem valamelyik nap, az a tojáskrém. Nem tudom, az eredeti receptje honnan származik, mert már otthon is csináltam anyával, és sose szakácskönyvből csak úgy érzéssel. 
Hogy a tojás a mai álláspont szerint mennyire egészséges, azt én nem tudom, meg most nagyon nincs is kedvem utánanézni, meg ahány okos ember, annyi vélemény, én inkább annál a végénél ragadom meg a dolgot, hogy szeretem a tojást, és nem kenyérféleség, ezért szívesen eszem vacsorára, és közben azt gondolom, hogy egészséges :) Bajom  nincsen tőle, szeretem is, nem eszem minden nap, akkor nagy bajt csak nem teszek vele. 
Egy kis probléma van csak a tojáskrémmel, hogy Editke nem hajlandó megenni. Amúgy nem értem, mi baja vele, mert mindent szeret, ami benne van, de így egyben idegenkedik az egésztől, én meg nem erőltetem, eszik helyette mást. Majd egyszer hátha hajlandó lesz megkóstolni és akkor rájön, hogy finom. Amúgy mindig elgondolkodok, hogy most mennyi anyukának a baja az, hogy válogat a gyereke, de ha jobban belegondolok, én állandóan (de tényleg, mindig) krumpliszirmot vacsoráztam volna gyerekkoromban, és sose mondta anya azt rám, hogy válogatós vagyok. Vagy nem nekem mondta :) És pedig az esetek nagy részében mindig sütött is nekem, mert akkor még nem ez a kényelmes világ volt, hogy megvettük a kész krupliszirmot zacsiban és csá, lehetett enni, hanem meg kellett sütni olajban. És én imádtam, de tényleg. És mindig majonézzel ettem, és pl ezt is mindig engedte anyukám. És mégse lettem túlsúlyos se kövér, pedig heti 1x tuti ez volt a vacsorám. Ha nem többször. Szóval szerintem kicsit fel van fújva ez a válogatás dolog. Jó, nyilván, tök gáz, ha a gyerekünk mindig csak csokit enne, vagy csak a tésztát eszi meg, de hát jórészt azért nem ez van. Meg a gyerekek irreálisan állnak a kajához, Editke is pl nyersen imádja a répát, de főve meg se enné, mert a levesben az pfúúúj, répa. Pedig ugyanazt a répát a konyhapulton ülve, miközben darabolom a levesbe, tök nagy élvezettel eszi. Akkor most mit mondjak, nem szereti a répát, vagy szereti? Na, ezért mondom én, hogy a gyereknevelés amúgy a legnagyobb nehézség az életben (hogy szépen fogalmazzak).
Szóval a tojáskrém.
Hozzávalók:
  • 5 db főtt tojás (én 3ból készültet simán egyedül is benyomok)
  • egy nagy kanál margarin (igen, tudom, hogy nem egészséges meg meghalunk tőle, de én azzal szeretem)
  • 2 kanál tejföl
  • egy kávéskanál mustár
  • só, bors ízlés szerint
A tojásokat megpucoljuk és villával összetörjük. Hozzáadjuk a margarint, jól kikeverjük habosra, utána a tejfölt, mustárt, és sózzuk-borsozzuk. És készen is van, lehet enni. Aki nem annyira fogyis, az eheti pirítóssal vagy friss kenyérrel, én wasával szoktam, vacsira. Savanyú káposztával is isteni, és felér egy normaflore kúrával ;)

1 megjegyzés:

  1. Nyami, most jól megkívántam :) Én mindig teszek bele egy kisebb fej hagymát is, meg egy kis majonézt.
    A répával Lilla ugyanezt csinálja!!! Nyersen imádja, levesből, meg "anya szedd ki..." Fura...

    VálaszTörlés