2014. november 21., péntek

A legfinomabb mákos túrós süti

ami még barackos is ráadásul, és a mákos Duna szelet névre hallgat. Vagy a szelet helyett néha hullám is szerepel a receptekben, de amit én kaptam még anno Reginától, az mákos Duna szelet volt. Hogy mitől Duna amúgy, fogalmam sincsen, a mákot meg a barackot értem is, meg a túrót, a Dunát nem, de hát van ilyen, nem kell mindent mindig érteni. 
Az eredeti recept egy Príma konyhában volt, és Reginától kértem el. Még mikor vizsgákra kellett készülnöm, és egy elég nehéz vizsga előtt álltam, ami a mikológia volt, akkor hozott nekünk Regina egy tálca ilyen mákos sütit, és hát mit szépítsem, be is nyomtam majdnem az egész tálcával, Krisztiánnak alig-alig maradt. Világ életemben olyan voltam, hogy mikor vizsgára készültem, kényszerevővé váltam. Ennek nyilvánvalóan több magyarázata is lehet, mint hogy húztam az időt, ameddig ettem, addig se kellett tanulnom, vagy a pszichológia oldaláról megközelítve belülről masszíroztam a számat, ami a stresszes időszakban megnyugtatásul szolgált, vagy egyszerűen csak több energiára volt szükségem tanulás közben, ami szintén tök egyértelmű. Vagy egyszerűen csak imádom a sütit. Ez is egy kézenfekvő magyarázat. Mindenesetre nekem a mákos Duna szelet egyértelműen összekapcsolódik Reginával és a mikológia vizsgával (ami egyébként jól sikerült annak dacára, hogy egy mamutot is meg lehetne ölni a Mikológia könyvvel). Meg azzal, hogy bár nagyon jól meg tudom én is sütni ezt a sütit, de valahogy mégse sikerül olyan finomra soha, mint amilyet Regina készített. Hát ez van, ajándék süti mindig finomabb ;)
Amúgy annak ellenére, hogy hosszú és bonyolult sütinek tűnik, egyáltalán nem az, érdemes egy próbát tenni vele, mert tényleg nagyon finom.
Hozzávalók:
A tésztához
  • 35 dkg liszt
  • 25 dkg vaj vagy margarin
  • 20 dkg cukor
  • egy vaniliás cukor
  • 5 tojás
  • 1 csomag sütőpor (a fele is bőven elég amúgy)
  • 25 dkg cukrozott darált mák
A töltelékhez:
  • 1 vaniliás pudingpor
  • fél liter tej
  • 25 dkg túró
  • 15 dkg vaj vagy margarin
  • 1 nagy üveg barackbefőtt
A tésztához a margarint vagy a vajat habosra keverjük a cukrokkal, ha ez megvan, hozzáadjuk a tojásokat, és beleszitáljuk a sütőporos lisztet. Jól kikeverjük és a felét vajjal kikent tepsibe tesszük (kb 35x40 tepsibe lesz jó). A másik feléhez hozzákeverjük a mákot és azt rásimítjuk az előző, máknélküli tészta tetejére. A barackbefőttet lecsöpögtetjük és vékony csíkokra vágjuk, a sütire egymás mellé pakoljuk őket. 170 fokra előmelegített sütőben 40 perc alatt megsütjük.
Amíg sül, addig elkészítjük a tölteléket. A pudingot a leírásnak megfelelően megfőzzük, majd langyosra hűtjük, belekeverjük a vajat/margarint és az áttört túrót. 
Ha a süti is megsült és kihűlt, akkor a tetejére kenjük a krémet és készen is van a sütink. Elvileg kellene a tetejére csokit is olvasztani, és azzal bevonni, de én ezt ki szoktam hagyni. 
És ez az egyik legvidámabb képem, amit készítettem, annyira aranyos rajta Editke, hogy egyszerűen nagyon :) Azt játszotta, hogy a ruhaszárító az ő kis háza, és annyira elfáradt, hogy lefeküdt aludni. És alig várta, hogy megtaláljam, és lefényképezzem :D

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése