2014. december 19., péntek

Hóember süti

Azt hiszem valami furcsa okból hóember lázban égek... Volt már hóember girland, hóember ajtódísz, most meg itt a hóember süti :) Ami keksz, mi lenne más. Igazából egy elrontott keksz az alapja. Vagyis a keksz maga nincs is elrontva, csak a mintája. Rendeltem a múltkor egy nagyon tuti sütinyomdát, csak éppen nem tudom használni, béna vagyok, vagy nem jó receptem van, vagy antitálentum vagyok, bármi lehet. Szóval már kétszer sütöttem, vagyis inkább akartam sütni ilyen nyomdázós cukiságos kekszet, de mindkétszer megsemmisült a minta a kekszen... Először egy saját receptet használtam, hát nem jött be. Akkor még lelkes voltam, és Zsuzskától kértem egy másik receptet, amit ő már kipróbált és tutijó (innen). Na, nekem ez se sikerült, a minta a sülés közben eltűnt a kekszről :( De mivel rettentő kreativ vagyok, és nem megy el a kedvem ennyitől (aha, persze...), ezért a nyomi kis kekszeim átlényegültek és szerintem sokkal jobbak lettek így :) Hogy cukrosabbak, az biztos mindenesetre. 
A keksz hozzávalói:
  • 50 dkg liszt
  • 15 dkg cukor
  • 1 csipet só
  • 2 tojás
  • 25 dkg vaj
A tészta hozzávalóit összegyúrjuk gyors mozdulatokkal és egy órára hűtőbe tesszük. Azután nyújtjuk, formázzuk, és 180 fokon 15 perc alatt megsütjük. És utána jön a hóemberesítés :D
Felolvasztunk gőz fölött fehércsokit, belemártogatjuk a kekszeket, az egyik oldalukat csináltam én csak. Az ötletet Nikitől loptam, ezúton is köszönöm, ő sütinyalókát készített pilótakekszből ilyen módon. Ha megkeményedett a csoki a keksz felületén, akkor rajzolunk neki szemet, szájat, orrot, és készen is van. 
Editke is lelkesen díszített:



Editke hóemberei ilyen pöttyösek lettek:
Oké, nem egy díszpéldányok, de én imádom őket, a pöttyösségüket :D

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése