2014. december 28., vasárnap

Karácsonyfa süti

tudom, hogy el vagyok késve a mindenféle karácsonyi bejegyzésekkel, de hát karácsony van :D 
Ezt a karácsonyfa sütit már tavaly is meg akartam sütni, de végül csak idén sikerült. Persze már nem annyira aktuális, de azért ideteszem, mert ezek a karácsonyi bejegyzések mindig olyan keresettek karácsonykor (még jó, hogy nem húsvétkor... :D), és akkor majd jövőre hátha sokan megtalálják és elkészítik. 
Az eredeti ötletet képen láttam csak, és az volt odaírva, hogy nutellával kell tölteni, és leveles tésztával kell elkészíteni. Változtattam rajta rendesen, így nem nutellával töltöttem meg és nem is leveles tésztával készítettem el ezt a sütit, így teljesen a sajátomnak tekintem :) A franciadrazsé díszítést is én találtam ki, szerintem nagyon mutatós lett a tésztán.A faágak megcsavarását ugyan lemásoltam az eredeti képről, de talán kár is volt, csak simán bevagdosva szebbet mutatott a fa. De majd a képen meglátjátok.
Hozzávalók a tésztához:

  • 40 dkg liszt
  • 2,5 dl tej
  • fél kocka élesztő
  • kevés cukor az élesztő futtatásához
  • fél dl olaj
A töltelékhez:

  • 1 tábla sima milka tejcsoki ;)
  • franciadrazsé a díszítéshez
Az élesztőre ráöntünk kevés meleg tejet és cukrot, és meleg helyen felfuttatjuk. A liszt közepébe öntjük a felfutott élesztőt és az olajat, jól összedolgozzuk (én kézzel szoktam, de lehet géppel is), és annyi tejet adunk hozzá, hogy jó ruganyos kelttésztát kapjunk. Keleszteni nem kell, hanem kettéosztjuk és mindkét felét egyből kinyújtjuk, hozzávetőleg háromszög formára, ha sikerül, ha nem, akkor mindegy, majd kivágjuk formára késsel. Megkenjünk a kinyújtott tésztát olvasztott csokival, és ráborítjuk a másik felét a tésztának. Háromszög formára vágjuk, mint a fenyőfa, és bevagdossuk az ágakat.

Megcsavarjuk, mintha ágak lennének, és megszórjuk a drazséval, kicsit bele is kell nyomkodni, hogy miközben sül, de essen ki a tésztából a drazsé. 180 fokon tűpróbáig sütjük.
Talán jobb lett volna csavarás nélkül megsütni, szebb lett volna a fa, mert így egy kicsit csálé lett, de cserébe nagyon finom ;)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése