2014. december 23., kedd

Karácsonyi fűszeres keksz

Nem ez a hivatalos neve, legalábbis a Sthal konyhájában nem ez van leírva. Sthal Judit szerint ez az igazi instant karácsony, mert hogy miközben sütjük, milyen mennyei illat tölti meg a konyhát. Hát nem tudom. Nekünk amerikai konyhánk van, tehát elvileg a mennyei illatnak meg kellett volna töltenie az egész nappali-konyha konstrukciót, hát ehhez képest én annyira nem éreztem semmit, egy sima mézeskalács jobb illatot csinált nekem a lakásban. De hát nyilván, nem vagyok egy Sthal Judit, mit értek én ehhez, meg egyébként is :P A keksz mondjuk nem lett rossz, eleve oda van írva a recepthez, hogy kemény keksz lesz, na én akkor azt írom ide, hogy ez az extrán nagyon kemény keksz kategória. Amibe beletörik a fog. Nem azt mondom, hogy ehetetlen, de ez már nekem is "nagyon" keksz, pedig én kifejezetten szeretem a ropogósat. De az íze azért finom, bár nem egy főnyeremény, tehát a sima mézeskalács jobban ízlett nekem is meg Editkének is, Krisztián meg nem szereti a kekszet, szóval neki mindegy. 
Elvileg azért készítettem ezt a kekszet, mert ki akartam újfent próbálni a sütipecsétemet, ami megint csak nem szuperált kifejezetten jól. De időközben már felvilágosított engem Krisztina barátosnéjom, hogy a sütipecsét mellé adott ám a Tchibo egy receptet is, amivel frankón működik a mintanyomás, csak én meg azt kidobtam a dobozával együtt. Khm... Ez van. De legalább Kriszti elküldte :D
Hozzávalók:
  • 15 dkg finomliszt
  • 1 csipet só
  • fél kávéskanál őrölt fehéj
  • fél kávéskanál őrölt gyömbér
  • fél kávéskanál frissen reszelt szerecsendió
  • fél kávéskanál frissen őrölt bors
  • 12 és fél dkg puha vaj
  • 10 dkg cukor
A hozzávalókat összegyúrjuk. Egy 20 cm hosszú, 4 cm vastag (nem, én nem mértem le, csak a pontosság kedvéért írtam ide Sthal Judit gondolatait) hurkát gyúrunk belőle, és folpackba csomagolva 10 percre a mélyhűtőbe tesszük (én a sima hűtőben pihentettem egy órát). Sütés előtt formázzuk, ha nem nyomunk bele mintát, akkor csak fél cm vékony korongokat vágunk a hurkából, ha nyomkodjuk őket, akkor kinyújtjuk deszkán kb 1 cm vastagra, kiszaggatjuk, és belenyomjuk a mintát, így kb fél cm-s lesz egy-egy darab. 175 fokon 10-15 perc alatt sül meg.

Rengeteg nagyon sok fűszer van benne, ezért én a legvadabb álmaimban sem gondoltam, hogy Editke egyáltalán ránéz erre a kekszre, de ahhoz képest még evett is belőle :) 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése