2015. január 14., szerda

Somlói revolúció torta - otthoni változat

Hogy könnyebb, mint az eredeti, amit egyszer leírtam itt nektek, az biztos. Hogy elég könnyű-e, hogy bárki otthon elkészítse a barátnője szülinapjára egy háromévessel karöltve, na az nem biztos, de meg lehet oldani azért. A lényeg, hogy ne veszítsük el a türelmünket és a kitartásunkat, akkor se, ha a krémet ki kell hajítani a kukába, mert valami rejtélyes okból a zselatin hozzáadásánál tönkremegy az íze (savanyú lesz...), és tegyük vissza a tortára a tortakarimát. Na, ezeket én meg illetve nem tettem meg, és itt dőlt be a szép torta készítésem, de ízre azért ott volt szerintem. Munkás, nem kérdés, de azért egyszer-egyszer érdemes vele elbíbelődni annak is, aki nem egy cukrász vénával megáldott lélek. 
A tortát amúgy Krisztinek sütöttem meg, aki utolért engem korban, mit lehet tenni :P :D Azért vetemedtem arra, hogy ilyen macera tortát süssek neki, mert nyáron, mikor Attila sütötte meg az eredeti recept alapján ezt a tortát, már akkor is nagyon vágyott rá Kriszti, persze nem vittem neki kóstolót, aztán most karácsonykor anya sütötte meg nekem ezt a tortát az én szülinapomra, és hát akkor se vittem Krisztinek kóstolót, így egyértelmű volt (ugye? :)), hogy nekem magamnak kell elkészíteni ezt a sütit Kriszti szülinapjára. Na hát így adódott, hogy én somlói revolúciót süssek. 
Az eredeti receptet eléggé átreformáltam amúgy, tehát ne várjon senki nagy művészkedős tortát tőlem. Anyukám pontosan lemérte az eredeti recept alapján a mennyiségeket, tehát hogy egy tojás sárgája az kb hány gramm, meg ilyesmi, én teljesen belső indíttatásra bíztam magamat, és végülis ennek ellenére azt hiszem nem lett rossz a torta. Én nem szeretek, meg nem is merek nyers tojással krémet főzni, az okát pontosan nem tudnám meghatározni. Így a nyers tojásokat én nemes egyszerűséggel vaniliapudingra cseréltem ;)
Anyukámé meg még szép is lett, és azt hiszem nem nagy csalás, ha azt beteszem ide elöljáróban ;)
Hozzávalók:
A diós alaphoz:
  • diógrillázs; kb 20 dkg cukor, kb 15 dkg dió dió durvára törve, ez kell az alaphoz, de majd a díszítéshez is szükség lesz rá
  • két evőkanál liszt
  • 2 egész tojás
  • fél zacsi sütőpor
Elsőre a diógrillázson kell túlesni :) Nekem ez se volt fáklyásmenet, mert majdnem frászt kaptam, hogy tönkretettem vele az egyetlen értelmes teflonserpenyőmet, de nem!!! Szóval lehet teflonban is csinálni. A cukrot felolvasztjuk a serpenyőben, addig mozsárban összetörjük durvára a diót. Ha a cukor felolvadt, akkor beletesszük a diót, és összekeverjük. Ennyi. Megvárjuk míg teljesen kihűl, és akkor tapadásmentesen lejön a serpenyő aljáról (nekem lejött legalábbis, de ne feszegessük, ha megkeményedik, lejön). Ha ezzel megvagyunk, akkor még ledaráljuk egy késes darálóval nem túl apróra a diógrillázst.


A tojások fehérjét felverjük habnak. A sárgáját összekeverjük a sütőporral elkevert liszttel, majd belekeverjük a grillázsmorzsát, végül két részletben a fehérjehabot. Azért kell csak két tojás, mert nem kell magasnak lenni a tésztának, sőt. Kapcsos tortaformában 180 fokon tűpróbáig sütjük.
Hozzávalók a krémekhez:
A barna krémhez:
  • 20 dkg magas kakaótartalmú csoki
  • 4 dl habtejszín
  • egy zacsi vaniliás puding
A fehér krémhez:
  • 20 dkg fehércsoki
  • 3-4 dl habtejszín
  • egy zacsi vaniliás puding
A narancszseléhez:
  • egy narancs lereszelt héja, leve, húsa
  • 2 zacskó tortazselé
  • kb 2 dl 100% narancslé
A tetejére kell még olvasztott csoki, kb 100 g (nekem ez idegbetegség miatt kimaradt...) és nem tortabevonó, hanem magas kakaótartalmú csoki legyen ez is!

Először a barna krémet csináltam meg. A krémeket egymás után érdemes elkészíteni, ahogyan tesszük a tortára, mert ha előre elkészítjük a krémet, akkor idő előtt megkeményedik, így nem tudjuk szépen kenni majd a tortára. Tehát egy krémet elkészítünk, rátesszük a tortára, kihűtjük a tortán a krémet, és utána érdemes kezdeni a következő krémet. Időigényes, tényleg. 
A barna krémhez az egy zacsi vaniliás pudingot megfőzzük 2 dl tejszínnel a szokásos módon, cukor nem kell bele, vagy nagyon-nagyon kevés. Addig felverjük a maradék 2 dl tejszínt habnak, és bátrabbak tehetnek bele zselatint, nekem megsavanyította az egész krémet, így anélkül csináltam meg másodjára, nem lett folyós a krém így se. Megolvasztjuk gőz fölött a csokit. Próbáljuk úgy csinálni, hogy kb egyszerre legyen készen a puding és az olvasztott csoki. A pudingba még melegen belekeverjük az olvasztott csokit, és a keveréket szobahőre hűtjük. Ha kihűlt, de nem hideg, tehát ne hűtőbe hűtsük, vagy akkor kb percenként ki kell venni és megkeverni, szóval ha szoba hőmérsékletű, akkor keverjük bele a felvert tejszínhabot. 
Ezzel a krém készen van, kenjük a tortára, amire visszatettük a tortakarimát. Visszatesszük a hűtőbe a tortát az első krémmel, hagyjuk teljesen kihűlni.
Elkészítjük a narancszselét. Kicsavarjuk a narancs levét, lereszeljük a héját. A tortazselét a leírásnak megfelelően elkészítjük a kb 2 dl narancslével. Ha készen van, hozzáadjuk a narancs levét, héját és a húsát, összekeverjük, és hagyjuk egy kicsit hűlni, de ne keményedjen meg teljesen. Kivesszük a hűtőből a tortát, és rátesszük a zselét is, visszatesszük a hűtőbe, jól kihűtjük.
Elkészítjük a fehér krémet, hasonlóan a barnához. A pudingot megfőzzük 2 dl tejszínnel, ebbe tényleg nem kell cukor, a fehércsoki amúgy is elég édes. Addig megolvasztjuk a fehércsokit, ha készen van, az elkészült pudinghoz adjuk, és kihűtjük szobahőmérsékletűre, de ne legyen hideg. Felverjük a maradék tejszínt habnak, és a szobahőmérsékletű puding-csokihoz adjuk. Kivesszük a hűtőből a tortát, és ezt a krémet is rákenjük. 
A tetejére szánt csokit felolvasztjuk gőz fölött, és rákenjük a kihűlt tortára. Nekem ez a lépés nem volt.
Ha készen van a torta, kihűlt a tetején is a csokimáz, akkor levesszük a tortakarikát, és az oldalát bevonjuk a megmaradt diógrillázzsal.
Én ideggyenge okokból a fehér krémmel bekentem az egész komplett tortát és rászórtam nemes egyszerűséggel a diógrillázst ;)
Az íze, nagyon finom. Egyben nem olyan szép az én tortám... De felszeletelve azért látszik, hogy nem piskóta ;)
A szép tortaszelet képet nagyon köszönöm Krisztinek! <3
Editke is élvezte a sütést ;)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése