2015. március 14., szombat

Kakaós sajttorta

Ez egy főnyeremény recept, de tényleg, nincsen vele (rendes körülmények között) sok macera, gyorsan készen van, és nagyon finom. Egy hátulütője van, rengeteg mascarpone sajt kell bele, ami mondjuk úgy, nem túl olcsó mulatság, de egyszer-egyszer azért belefér(het). Én a sajt felét túróra cseréltem, és úgy is nagyon finom ;)
A tortát Krisztián napra készítettük Editkével Krisztiánnak :) Jó dolga van azért, még ha nem is akarja ezt mindig elismerni, akkor is. A tortát amúgy tényleg egyszerű elkészíteni, főleg, ha közben nem törünk össze merő véletlenségből egy bébiételes üveget, miközben a mixert vesszük elő a szekrényből, és ha mindenezek után eltakarítottunk és felporszívóztunk, eltettük a porszívót, nem borítunk ki egy egész zacskó holland kakaóport a konyhakőre, hogy újra elő lehessen venni a porszívót... Szóval egyszerű, gyors, finom. Annyi, hogy egy éjjelt jó, ha áll hűtőben. A recept a Praktikából van. 
Hozzávalók:
  • 10 dkg vaj
  • 25 dkg kakaós keksz
  • 50 dkg mascarpone (felesben csináltam túróval)
  • 12 dkg porcukor (édesítővel csináltam, azzal is finom)
  • 3 dl tejszín
  • 10 dkg őszibarackbefőtt (ezt én kihagytam, helyette a kekszes alapra kentem baracklekvárt)
  • 3 ek kakaópor
  • tetejére dekor csokitojás (nekem ez kimaradt)
A vajat felolvasztjuk a gázon és hozzákeverjük a húskloppfolóval összetört kekszet (kinyitás előtt a legjobb még zacskóstól kikloppfolni) és belenyomkodjuk a masszát egy kapcsos tortaformába. Hűtőbe tesszük. Amikor kihűlt, rákenjük a lekvárt.
A torta töltelékéhez simára keverjük a mascarponét és a túrót, hozzáadjuk a cukrot. Felverjük a tejszínt habnak, és azt is hozzáadjuk a mascarponés keverékhez. Ha maradt ki pár szem keksz, azt nagyobb darabokra törve hozzáadjuk a krémhez. Aki nem hagyja ki a barackbefőttet, az kis kockákra vágva azt is a krémhez adja :) 
A krémet a tortaformába kanalazzuk, tetejét megszórjuk holland kakaóporral és egy éjszakára, vagy pár órára hűtőbe tesszük.
Nagyon finom!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése