2015. március 13., péntek

Update vaníliás keksz

Ami eredetileg nyomós keksznek indult, de más sorsa lett végül, mert valamit nyilvánvalóan elrontottam a keksznyomóval :( A télapó hozott még decemberben a csizmámba egy keksznyomót, mert egyértelműen megérdemlek én is egy keksznyomót és jól is viselkedtem, így meg is kaptam. Szégyenszemre azóta várja, hogy kipróbáljam, de csak most, márciusban került rá sor, és sajnos nem jártam vele sok sikerrel. Amúgy mindenki (Anya és Kriszti a mindenki) azt mondja, hogy sok próbálkozás után lett tökéletes a recept, szóval nyilvánvalóan én se úszom meg egyszerűen, hogy kapok egy kipróbált receptet és működni is fog, lelkük van ezeknek a keksznyomóknak és nem működnek ám akármilyen tésztával. Nálam az volt a probléma, hogy bár Kriszti előre szólt, hogy vajazzam ki a tepsit, és csak úgy fog odaragadni a tészta, sütőpapírra nem; nekem a vajra se igazán akart ragadni, hanem nyúlt a tészta minden felé, de el nem szakadt volna egy ponton, és főleg oda nem rögzült volna a tepsihez. Négy darabot valahogy kínkeservvel kiszenvedtem a keksznyomóból, már orrán-száján jött a tészta... És mivel ez a négy darab épkézláb keksz fél órai munkámba került, ezért első felindulásomban bevágtam betettem a sütőbe azt a három darabot sülni, a többi tésztát meg jó linzertésztához méltóan kinyújtottam és kiszaggattam inkább, a keksznyomótól meg egy időre könnyes búcsút vettem. Ez a négy darab sikerült... :D
De azért volt még egy bosszúja a keksznyomós keksznek, mert a tepsin a vajazás olyan füsttel égett el, hogy konkrétan egy tábortűz kismiska volt ahhoz képest.... Nem, nem voltam sem idegbeteg, sem felindult a sütés alatt-közben-után. 
A hibát nem tudom, hol követtem el, mert a tészta állaga jónak tűnt, egy gondom volt csak, hogy nem ragadtak rá a tepsire. Miután kiszaggatam és kisütöttem, ízre is jó volt, persze hát bele kell kalkulálni, hogy ez ch csökkentett lisztből cukormentesen készült, tehát nem egy csokis csoda keksz :) De arra, amire én használtam végül, hogy kinyújtsuk és kiszaggatva megsüssük, nagyon is jó ez a tésztarecept, azért is teszem ide be. 
Hozzávalók:
  • fél kg norbi liszt
  • 20 dkg vaj
  • 1 egész tojás és két tojás sárgája
  • egy kávéskanál vanília aroma
  • 20 dkg cukor (vagy annak megfelelő cukorhelyettesítő)
  • 3 késhegynyi szódabikarbóna
  • 2-3 evőkanál tej
A hozzávalókat összegyúrjuk, kinyújtjuk és formákra szaggatjuk. Sütőpapíros tepsire tesszük őket, tetejére én még szórtam díszítőcukrot is, Editke kedvéért ;) 180 fokon megsütjük kb 10 perc alatt.
Nagyon jó kis formákat kaptam karácsonyra, egyik ilyen ez a kis teáskancsó, szerintem nagyon cuki :)
Akinek van türelme, keksznyomóval is próbálkozhat, én most egy darabig nem fogom elővenni a nyomót :/ 

1 megjegyzés:

  1. Sajnalom, hogy csalódás a nyomo. Gondolom nem vigasz, ha azt mondom nalunk is... 😞
    A regi sutiblogomon találsz néhány receptet hozza, én vagy 4 eve elo se vettem. Szerintem egy kicsit higabb tészta kell bele, hogy kinyomodjon vagy nem is tudom... Lehet mi vagyunk nyomok hozza?!

    VálaszTörlés