2015. március 30., hétfő

Tökéletes csokis muffin

Nem vagyok egy nagy muffinszerető ember, nem is tudnám pontosan meghatározni, hogy miért nem. Mások muffinjával általában nicnsen sok bajom, de általában, néhány kivételtől eltekintve, azt se igazán szeretem. Hát ez van, ellenben bármilyen kekszet vagy gyümölcskenyeret, vagy bármilyen sütit szívesen eszek, muffint nem annyira. Kettő muffin volt talán életemben, amit szerettem is enni, az egyiket Márti készíti, a másikat meg Szekeres Dóri. A Mártiéra nem emlészem teljes pontossággal, hogy milyen fajta, a Dórié meggyes mákos az biztos :) Ja, meg még egy Falus Dóri tökös és banános muffinja. És azt hiszem, ezzel be is zárult a sor.
A muffinokkal az a  bajom, hogy némi konkrétummal is szolgáljak, hogy nyögvenyelősek. Azon kívül sütőporosak, amit én frankón ki is érzek a sütiből, sajnos.
Akkor meg minek sütök egyáltalán muffint? Azért, mert az élesztőt nagyon ügyes módon az egyetemen hagytam a hűtőbe, de muszáj volt valami sütit produkálnom, és mivel a muffin utolérhetetlenül gyors süti, ezért adtam egy esélyt az UrbanEve oldalán talált muffin receptnek. Végül nem is bántam meg. Ja, meg azért is, mert a süti azon túl, hogy a megsütésének a folyamatával is lelket gyógyít, egyes embercsoportoknál (egyetemi dolgozók=én és phd hallgatók) a megevése is gyógyszer mindenféle lelki bánatra. Na, így már azért elég konkrét a dolog, miért kellett muffin. És be is vált. Remélem.
Az eredeti receptet a fenti linken találjátok.
Hozzávalók:
  • 17 dkg vaj
  • 2 tojás
  • 15 dkg cukor
  • 1 vaniliás cukor
  • fél zacskó sütőpor
  • 15 dkg liszt
  • 3 evőkanál baracklekvár
  • 5 dkg cukrozatlan holland kakaópor
  • 10 dkg magas kakaótartalmú csoki
A vajat a cukorral és a vaniliás cukorral habosra keverjük, hozzáadjuk a kakaóport, majd egyesével a két tojást. A lisztet összeszitáljuk a sütőporral, majd a vajas keverékhez adjuk. Összekeverjük, majd mehet bele a baracklekvár is, és a tészta ezzel kész is van.
A csokit kis rabaokra kockázzuk. A muffinformába tesszük a kis papírkapszlit, belekanalazzuka tésztát, amibe beletesszük random módon a csokidarabokat. Ebből pont passzra 12 darab muffin lesz.
180 fokon tűpróbáig sütjük.
Tényleg nagyon finom, nagyon csokis, kevésbé nyögvenyelős.
 
És egy kis húsvéti előkészület, kerüljön ide a muffin után egy hímzett papírtojás, ami Editke legújabb mániája. Szerintem ügyes, remélem legalább annyira fog szeretni hímezni, mint én, és legalább olyan szépen fogja tudni csinálni, mint anya :)
Először kivágtam vastag kartonból tojásalakot, és egy vastag tűvel kilyukasztottam a mintát.
Editke addig várt :P Aztán adtam neki tompa tűbe befűzött hímzőfonalat, és az előre gyártott lyukakba belehímzett, és nagyon örült a végeredménynek (én is).


2 megjegyzés:

  1. Ez a muffin, konkrétan életet mentett és átsegített egy életközi válságon is :) <3 Fincsiiiii

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :) Ez az élteközi válságis olyan szókapcsolat, amit be kell mentenem az utókornak :D Örülök, ha ízlett, és átsegített :*

      Törlés