2015. március 4., szerda

Update pizza

Nagyon szeretem a pizzát, mindig tudnám enni. Az igazi persze a fehér lisztből készült változat, mondhat nekem akárki akármit, én szeretem a jó kis hagyományos fehér lisztet, egészséges életmód ide vagy oda. De mivel valamilyen szinten muszáj vagyok odafigyelni, hogy ne egyek állandóan lisztes kajákat (különben már gurulnék belefelé az óráimra), ezért most átreformáltam a pizzareceptet is "updatesre". Pedig mennyire utálom ezt a szót, hogy update... Na mindegy, ez a neve, nevezzük nevén a gyereket. A recept egészen egyszerű, Mártitól származik, és mindig jól sikerül, ezért mindig így is készítem el a pizzatésztát. Az updates verzió is nagyon jól működik, amit nálam az mutat, hogy Editke is megeszi, sőt szereti ezt a fajta pizzát is.
Hozzávalók:

  • 40 dkg update liszt 
  • fél kocka friss élesztő
  • 2 dl olívaolaj
  • annyi víz, amennyit a liszt felvesz majd a tészta kb 2-3 dl (az update lisztben sok a rost, így több kell hozzá, mint a fehér liszthez)
  • ízlés szerint só, oregánó vagy bazsalikom
Az élesztőt kevés cukorral és vízzel felfuttatjuk. A liszthez hozzáadjuk az olívaolajat és a felfutott élesztőt,  a fűszereket majd annyi vízzel, amennyit felvesz jó ruganyos kelttésztát gyúrunk. Egy óráig meleg helyen kelesztjük.
Ha megkelt, vékonyra nyújtjuk és tetszés szerinti dolgokat teszünk rá. Én nem szoktam bonyolítani a pizzaöntetet, sűrített paradicsomhoz adok egy kevés bazsalikomot, sót, esetleg fokhagymát nyomok hozzá, és ezt kenem rá a pizzára. Most még sonka és bacon került a tetejére, meg sajt, de azt Editke most éppen nem szereti, úgyhogy az ő részére nem reszeltem sajtot.
Kb 15 perc alatt 200 fokon szépen megsül.
Editke persze majonézzel szereti, de elnézem ezt neki, emrt én is mindenhez eszek majonézt :P
És az aktuális kedvenc képem <3

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése