2015. április 3., péntek

Húsvét előtti diétás süti

Nem akartam én feltétlen diétázni húsvét előtt, igaz a csipszes böjti fogadalmamat tartottam, amire büszke is vagyok, akármilyen hülyén is hangzik :D Viszont Editke benyelt valamit így húsvét előttre, dejó, és emiatt nem tudott tejes finom sütiket enni, és anya kitalálta, hogy süt neki gyümölcskenyér szerűséget, de piskóta tésztából. Na ennek én örültem a legjobban, mert imádom az ilyen száraz sütiket, és nem is diétázok, pedig nyilván lenne miből, dehát ez van, szeretem a hasamat és kész. Na szóval ez a süti úgy diétás, hogy nincsen benne tej, meg semmi olyan, ami a beteg gyomrot bántaná, de mégis sütike, ami Editkének is fontos szempont. Kicsit olyan Dörmi mackó szerűség, csak a tejes vagy lekváros töltelék nélkül, és igazán nagyon finom, már a második adagot pusztítjuk; mondjuk a fő fogyasztó az én voltam, bevallom töredelmesen... De cserébe görkorizok minden nap :D
A pontos receptet nem tudom, mert anya sütötte a sütit, de én a következőképpen fogom csinálni, ha otthon is elkészítem, és tutira el fogom ;) Diétás még olyan szempontból is, hogy a liszt egy részét anya kókuszreszelékre cserélte, és akkor éljen a CH csökkentés is :D
Hozzávalók:
  • 4 egész tojás
  • 10 dkg liszt
  • 10 dkg kókuszreszelék
  • 15dkg cukor
  • kevés sütőpor
  • 8 kanál víz
  • étcsoki a tetejére, és darabokban a tésztába (aztán aki nem fájós hasú, az tehet bele aszalt gyümit is, vagy diót)
A tojásokat szétválasztjuk, a sárgáját kikeverjük a cukorral és 4 evőkanál vízzel, és alaposan kevergetjük kb 10 percig géppel. A fehérjéhez hozzáadjuk a másik 4 kanál vizet, és kemény habbá verjük. A lisztet összekeverjük a kókuszreszelékkel meg a sütőporral. A tojássárgájás cucchoz hozzáadjuk a liszt felét, majd a fehérje felét, keverünk egyet rajta óvatosan, majd a másik feleket is óvatosan belekeverjük, hogy ne törjön a hab. Hozzáadjuk az apró kockára vágott csokit, meg amit még szeretnénk bele. Tűpróbáig sütjük. Ha készen van, hűtsük ki, a maradék csokit olvasszuk fel, öntsük a tészta tetejére, tegyünk rá dekorcukrot, ha akarunk, ha nem, anélkül is finom lesz ;)
Ebben, ami a képen van süti, aszalt áfonya és dió is van, azzal is nagyon finom, de anélkül is :)

Editkével meg a nagy szél ellenére szedtünk egy csomó pitypangot, és fontam belőle a kis nyunyinak koszorút, nagyon boldog volt vele, és szerintem olyan szép is :) Már Editke ;)

4 megjegyzés: