2015. május 1., péntek

Sütipecséthez recept - ehető (anyák napi) ajándék

Ez a tökéletes recept a sütipecséthez, legalábbis nekem sok próbálkozás után (amiket jórészt meg se mutattam a blogon, mert szánalmasan elmosódott sülés közben a minta), és nagyon örülök neki, hogy végre rátaláltam. Üröm az örömben, hogy a pontos forrását nem tudom megjelölni a receptnek, mert olyan sokat töltöttem le a netről, hogy hihetetlen, és ezekből próbáltam meg az egyiket, és már nem tudom, ez pontosan honnan származott. De majd ha meglesz egyszer, akkor beteszem ide. Úgyhogy ismeretlenül is, de köszönöm annak, aki ezt a receptet megalkotta, tökéletesen működik! :) Néha elég a boldogsághoz pár mintás keksz ;)
Hozzávalók:
  • 12,5 dkg vaj
  • fél pohár porcukor (egy pohár 2,5 dl)
  • 2 evőkanál barnacukor
  • fél kávéskanál só
  • 1 tojás
  • 1 kávéskanál vanília aroma
  • 1 teáskanál fahéj
  • 2 evőkanál tej
  • 2 pohár liszt
A puha vajat összemorzsoljuk a cukorral, majd hozzáadjuk a tojást is, jól összegyurmákoljuk. Mehet bele a többi összetevő is, végül kapunk egy linzertésztához hasonló tésztát. Egy óráig (nekem egy éjjel volt) pihentetjük hűtőben folpackba csomagolva.
Ezután 3-4 mm vastagra nyújtjuk, szaggatjuk, nyomdázzuk, és 180 fokon kb 15 perc alatt készre sütjük.





Nekünk nagyon bejött; én boldog vagyok, mert tökéletesen megmaradt a minta, kicsit se csúszott el, vagy folyt szét, Editke meg imád minden kekszet, ezt különösen, egyszerre 4 darabot is minden szívfájdalom nélkül bepuszil... De legalább ebben tudom, hogy mi van, igaz, cukor is, meg liszt is, de jobb, mint a bolti :) Alig várom, hogy karácsony legyen, és a hópihés meg a szarvasos nyomómmal is kipróbáljam ezt a tésztát, és tegyek bele mézeskalácsba való fűszereket is :) De úgy gondolom, anyák napi ajándéknak sem utolsó, hiszen  a mintája is kedves a szívnek, és szeretettel készül. 
Ezt a képet virágcsokrot meg küldöm minden kedves olvasómnak, akár anyuka, akár nem, fogadja szeretettel Editkétől :) A tulajdonosa amúgy Gyöngyi, de talán eddig ez a legszebb virág rajza a kis nyunyusnak.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése